Medlem93 Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Kjøpte mobil i utlandet og betalte ikke toll ved hjemkomst. Mobilen ble frastjålet på ferie, og er usikker på om reiseforsikringen dekker dette. Hvis ikke, hva kan jeg si for at jeg får dekning? Lenke til kommentar
Medlem93 Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2018 (endret) Kan jeg si at jeg har fått mobilen i gave? Endret 27. juni 2018 av Medlem93 Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Hvis den er blitt stjålet må du først meldte dette det politiet der det skjedde. De oppretter en sak på det og så kan du melde dette videre til forsikringsselskapet ditt. Om du får dekket det eller hvor mye kommer ann på vilkårene i din forsikringsavtale. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Med mindre den blir funnet og du får den tilbake skal den vel heller ikke betales toll for i Norge, da den aldri har vært her. Om du får en ny fra forsikringen har forsikringen allerede betalt toll på den nye. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 De aller fleste forsikringer har nå en klausul i dekningen som sier at hvis telefonen ikke har vært fortollet inn i Norge til tross for at den har krysset grensen, er forsikringsdekningen begrenset til verdien av tollfritaksgrensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå