sedsberg Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Nei. Blinkende lys er like ille. Lenke til kommentar
accer Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Blinkende og lysende rød lampe er det samme. Går bare an på hvilken hvilken bil du har. Og hva bilen er programmert til å gjøre. 1 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Nei. Blinkende lys er like ille. Jeg har trolig oversett noe, men vennligst forklar innlegg 14. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Hvis en varsellampe for olje lyser er det meg uvesentlig om den lyser fast, blinker, er gul, eller rød. Hva skal du gjøre - be sidemannen slå opp i instruksjonsboka hva det betyr mens du kjører? Nei du stopper bilen og sjekker. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Jeg kan egentlig ikke ta med denne bilen til verksted da det vil sikkert koste mer enn jeg kjøpte den for til slutt. Da jeg kjørte bilen min tom for olje fikk jeg den tauet til verksted. De konkluderte raskt med at jeg måtte ha ny motor. Kostet meg ingen ting for en vurdering, så det kan ikke skade å spørre... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Jeg har trolig oversett noe, men vennligst forklar innlegg 14. Når oljelampa lyser rødt så er oljetrykket borte. Altså klarer ikke pickupen (den som suger opp olja fra bunnpanna) å suge opp olje og suger luft i stedet. Hvis man er helt i grenseland på nivået så kan man få en oljelampe som blinker ettersom det lille som er igjen skvalper litt og oljepumpa får tak av og til. Kommer nok litt an på bilmodell. En klassiker er oljelampe som lyser rødt i f.eks. venstresvinger. Hovedpoenget er at når oljelampa lyser rødt så får ikke motoren olje og da kan ting gå galt ekstremt fort. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 2. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2018 Har forsøkt å tette bunnpanna med kjemisk metall uten at det lyktes 100%. Men bilen starter og går fint! Nå har jeg bare en liten lekkasje å ta meg av. Lenke til kommentar
accer Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Har forsøkt å tette bunnpanna med kjemisk metall uten at det lyktes 100%. Men bilen starter og går fint! Nå har jeg bare en liten lekkasje å ta meg av. Hva jo bra da den starta uten problemer . Var det jeg regnet med at den ikke hadde tatt noe skade av dette. Er veldig sjelden det skjer noe stort ut av sånt. Har tettet flere bunnpanner med kjemisk metall har fungert i mange år det. Men er bare veldig viktig at forarbeidet er gjort riktig av rengjøring før det smøres på. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Skal ikke være en partypooper her, men ikke ta på deg lengre turer, og se etter blårøyk ved gasspådrag. Ellers så er det godt nytt at den starter! 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 At den starter er ingen garanti for at den ikke er skadet. Det er faktisk ikke unormalt at en havarert motor starter så fort den får kjølt seg ned. 2 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. juli 2018 Del Skrevet 4. juli 2018 Har forsøkt å tette bunnpanna med kjemisk metall uten at det lyktes 100%. Men bilen starter og går fint! Nå har jeg bare en liten lekkasje å ta meg av. Kjøp Expoxy-kitt, fungerer som fy på hullete bunnpnner: https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/bilsparkel/epoksykitt-2000019181 Bare husk å bor opp sprekker i endene med et tynt bor så det ikke utvider seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå