Gå til innhold

TEST: Sonos Beam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en teori om at dersom en kunne koble på en kompakt subwoofer av fritt merke, SVS SB-1000 for eksempel, så ville dette vært et helt fantastisk produkt. Sonos lar en dessverre ikke gjøre dette, da de verner om egen subwoofer.

Som artikkelforfatter sier, er dette likevel den peneste og mest kompakte lydplanken med lyd og smartfunksjonalitet av dette kaliberet, så tror likevel Sonos har truffet godt her.  :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forhåndsbestilte denne nå, spennende å se om jeg beholder den(har allerede playbar+sub+to play1). 

Kjøper den i all hovedsak pga muligheten til å styre tv via hdmi, dette gjøres i dag via irblaster i taket og alexa, men siden det er enveis kommunikasjon så er det ikke veldig bra, produktet er ikke så godt heller. Gjør beam en langt bedre jobb her + lyden ikke er alt for dårlig ift dagens situasjon så blir den værende. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Har også forhåndsbestilt. Jeg setter mer pris på funksjonalitet over kvalitet på lyd, så denne innfrir.

100% enig her, så lenge det ikke er en drastisk reduksjon såklart. Tror det er verre å gå fra kun en playbar til denne ift å gå fra ett 5.1 system med bar til denne. 

Lenke til kommentar

Endelig et Sonos-produkt som ser ganske ålreit ut utseendemessig.

Enig, playbar er ikke særlig pen. Likte svært godt beam i hvit, men siden resten av sonos utstyret mitt er svart ble det også svart denne gangen. Synes dog sub og One ser bra ut pr i dag. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

TV-en min har ikke ARC, tror jeg.

LG 65UF675V.

Men om jeg velger i TV-ens meny å sende lyd ut optisk istedenfor til de innebygde høyttalerne, så går jeg utifra at fjernkontrollen fortsatt styrer volumet?

Får nesten teste. Har tenkt til å kjøpe en Beam, men om jeg må sitte med mobilen og styre lyden så dropper jeg det.

Lenke til kommentar

TV-en min har ikke ARC, tror jeg.

LG 65UF675V.

Men om jeg velger i TV-ens meny å sende lyd ut optisk istedenfor til de innebygde høyttalerne, så går jeg utifra at fjernkontrollen fortsatt styrer volumet?

Får nesten teste. Har tenkt til å kjøpe en Beam, men om jeg må sitte med mobilen og styre lyden så dropper jeg det.

Du må ikke det, min beam ligger i posten. Mulig jeg drar hjem fra hytta for å teste i dag

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å henge en TV på kjøkkenet. Den skal både brukes til å se på Netflix, men også til YouTube (både musikkvideoer men også filmer) og Spotify.

I stua har jeg Klipsch gulvhøyttalere og en ny Onkyo forsterker. Vil det være mulig å spille musikk samtidig på både Klipsch og Sonos? Linke dem på noe vis, at Onkyo snakker med Sonos og sender samme Spotifysangen både til Klipsch og Sonos? Ønsker meg et hus med mange trådløse høyttalere som spiller synkront. Uansett hvor jeg er, så vil favorittsangen spilles.

Lenke til kommentar

Fillern.

Når TV-en min sender lyd ut optisk kan jeg ikke skru volumet opp og ned fra TVen.

Ser for meg at dette blir køddent med Beam? Må jeg sitte med mobilen og styre volumet?

Jeg tror det. Min Tv har arc, og det fungerer glimrende. Jeg trengte ikke sette opp Sonos på Harmony i det hele tatt, jeg bare later som om lyden kommer fra TVen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...