girfaen Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 yo. kjøpte en bil idag.. Da jeg prøvde den hos forhandler så starta den ikke pga batterieet, så de jumstarter den han sa siden bilen har stått ute lenge.. bilen starta fint og greit etter dette Hva skjer er dette en indikasjon at batteriet må skiftes? hvordan kan vi sjekke om batteriet er ok?? jeg tenkte å kjøpe enliten jumpstarter i tilfelle det skjer igjen... hva anbefales? dette er en gammel bil 2000modell.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Hvis bilen har stått en stund med flatt batteri så er trolig batteriet dårlig eller helt ødelagt. Du evt. lade det med batterilader og se om det holder ladinga. Man får også batteritestere og en del verksteder og rekvisitabutikker kan kanskje sjekke det for deg, Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Bruk heller penger på nytt batteri og startkabler enn jumpstarter Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 (endret) Slik var det når jeg kjøpte bilen min og. Når jeg kom hjem med bilen satte jeg den på lading over natten, og det funket bra. Edit: kan jo lage en liten avtale med selgeren om at han koster på et nytt batteri dersom det viser seg å være defekt Endret 27. juni 2018 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Ville ha krevd nytt batteri før kjøp 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Du merker kanskje at starteren går dårlig om batteriet er dårlig. Kjøp gjerne en batterilader til å lade batteriet. En jumpstarter kan være kjekt om du trenger starthjelp ja. Jeg ser at Biltema har jumpstarter til 549 men jeg kjenner ikke til om den er bra eller ikke. Endret 29. juni 2018 av Svein M Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Kjøp nytt batteri og en batterilader. Små lithium jumpstarter får man for under 350kr levert fra kina og dem fungerer faktisk ganske bra, så kan være kjekt å ha en slik i tillegg. Endret 29. juni 2018 av Complexity Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Du merker kanskje at starteren går dårlig om batteriet er dårlig. Kjøp gjerne en batterilader til å lade batteriet. En jumpstarter kan være kjekt om du trenger starthjelp ja. Jeg ser at Biltema har jumpstarter til 549 men jeg kjenner ikke til om den er bra eller ikke. Hvis det er denne du mener så kan man stort sett regne med at den er flat når du trenger den. https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/starthjelp/starthjelp-12-v-400-a-2000035160 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Ikke kjøp slike store jumpstartere med blybatteri. Dem er stor, leverer lite effekt og tungvindt i bruk. Kjøp deg en lithiumbooster. Den får man plass til i lommen og er mye mere hendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå