DimSum Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Jeg har en toåring som elsker å åpne utgangsdøra og løpe ut til veien, det er rett og slett et veldig stressmoment i hverdag blitt de siste ukene. Så enten ser jeg meg nødt til å sette opp en grind foran døra eller så tenkte jeg også på en eller annen form for dørlås som låser døren automatisk når den lukker seg slik at man må ha kode for å åpne den fra innsiden og utsiden.Ellers tar jeg gjerne imot forslag Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 (endret) Kode for å åpne fra innsiden er nok ikke helt etter reglementet. Det blir litt det samme som nøkkel som kan fjernes på innsiden, og som er i strid med forskriftene. Ytterdør er definert som rømningsvei og skal ha tilstrekkelig bredde og høyde, og den skal være lett å åpne uten bruk av nøkkel. Ref. TEK regelverket. Hva med en dørhaspe/stormkrok eller sikkerhetslenke plassert noe høyere enn toåringens rekkevidde som midlertidig tiltak inntil denne "interessen" går over? https://www.clasohlson.com/no/Stormkrok/Pr211348001 https://www.biltema.no/bygg/beslag/dorbeslag/lasedetaljer/sikkerhetslenke-2000028448 Endret 26. juni 2018 av Valotunk Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Hva med en sikkerhetslenke? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Det er ikke akkurat gjort i en håndvending å flytte låsekasse og sluttstykke på ei ytterdør... Drastisk tiltak for et "midlertidig" problem. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Hvem har lært opp ungen til å låse opp døren? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 En helt vanlig krok må da være ganske enkelt og billig..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå