Skogslik Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Merket noe rart på bilen ved bremsing i dag. Det hendte to ganger i dag, begge gangene med veldig lav fart. Ene gangen inn i en rundkjøring, den andre når jeg skulle ut på en vei fra parkeringsplass. Det som skjer ert at ved bremsing så hakker bremsepedalen når jeg trykker den inn, og lager en rar lyd. Er liksom som om jeg bremser på et glatt underlag, ABS som slår inn på en måte. Ikke merket det fra høy fart og i brems. Noe ide om hva dette kan være, og kan det være falrig og kjøre med? Sjekker nok opp om det blir verre, men nå må jeg bruke den til og fra jobb hver dag. Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Du kan begynne med å sjekke om sensor-ringene er hele. Hvis du har tenkt å kjøre med feilen er det kanskje like greit å skru av abs-systemet siden du vil få svekket bremseeffekt. 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Ja, enig med kroppen ovenfor, sjekk ut ABS-ringene først. 1 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Ville sjekket dekk trykket først. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 26. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2018 (endret) Takker for tips, jeg aner jo ingenting om bil men da har jeg noen ''pekepinner'' som kan være mulig. Får nok ta en sjekk, men blir ikke mulig de nærmeste dagene. Er disse tingene dere nevner ''kritiske''? Blir det verre må jeg jo bare få det sjekket med en gang. Endret 26. juni 2018 av Skogslik Lenke til kommentar
toffo Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Støtter teorien om sprekt ABS-ring. Mest sannsynlig kan du se de hvis du skrur av hjulet - ser ut som et tannhjul med firkantede tenner. Hvis det sprekker (ikke uvanlig etter noen år i saltlake) får du et litt lengre mellomrom mellom to av tennene og ABS'en tror at du sklir og kobler inn. Du vil dermed få noe redusert bremseeffekt. Men dette vil antagelig ikke endre seg så mye, når først sprekken er der. Ingen krise, men lurt å kjøre litt ekstra forsiktig. Det vil avhenge av bilmodellen om det er lett å bytte ring, på noen er det lønnsomt å prøve å sveise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå