huf Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Hadde windows 2003 server og slackware 9.1 innlagt på min maskin. Boot menyen er lilo, og det fungerte perfekt. Men så har det seg slik at windozen ble helt gal og jeg måtte formatere den partisjonen. La inn xp, og da fucket det selfølgelig opp liloen. Så da er problemet at jeg ikke klarer å boote opp linuxen, den går bare rett inn i windows. Så for å klare å boote opp linuxen og lage til liloen og det på nytt, så må jeg vel bruke en oppstartsdiskett.(?) Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal bruke, for der er så mange å velge i på cden..Noen som vet hvilken jeg skal bruke? Trenger altså en som booter opp den linuxen som er lagt inn, og ikke en diskett som booter opp installen. Endret 15. desember 2003 av huf Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hvilke disketter har du å velge blant? Lenke til kommentar
huf Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Hvilke disketter har du å velge blant? Det var såkalte root disketter og bootdisketter, men problemet er løst. Satte i cden og bootet bare.i fra den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå