Gå til innhold

Registrere kontantkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om abonementet (et kontantkort er også en form for abo) er registrert med navnet ditt eller ikke, har ingen ting med håndsettet (telefonen, altså) å gjøre.

Det at håndsettet er låst til NetCom betyr bare at du kun kan bruke telefonen med et simkort fra NetCom. For å komme rundt denne må du taste inn en spesifikk kode som bare NetCom kjenner til, som de ikke gir fra seg før det er gått 18mnd (eller hvor lenge telefonen er bundet). Dette "låse-opp-nummeret" er forskjellig på hver enkelt telefon, og finnes ut fra IMEI-nummeret på telefonen.

Når man binder seg er da enten håndsettet låst (som det er i ditt tilfelle om jeg har forstått riktig), eller så binder man seg juridisk til å eie et abonement i minst 18mnd (eller hvor lenge det nå måtte være), gjerne da med en fast månedsavgift; eller begge deler.

Det at du må registrere aboet ditt (kontantkortet, nummeret om du vil) på et navn er slik at det skal være mulig å portere nummeret ditt til den nye operatøren, tror jeg.

Håper det virket oppklarende ;)

bfisk

Lenke til kommentar

Saken er vel at det bare er Netcom som lar folk ha anonyme kontantkort. Alle andre krever dine data.

Alle burde kreve data. Tenk om slike kort brukes til sjikane/mobbing eller andre ufinheter? Vanskelig å finne synderen da.

Bedre at man bare får ha hemmelig nummer synes jeg.

Bare min mening dog.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...