Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montere inn nytt siderute Ford Mondeo stv.

AAa

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har erfaring med å montert inn nytt sidevindu. Det sitter i karosseriet bak i bagasjerommet høyre side. Når jeg fjernet restene etter den knuste ruta brukte jeg et stemjern. Det sitter igjen den svarte gummi/plast detaljen i karmen. Denne ble nokså ru når jeg fjernet restene fra den knuste ruta. Tenkte å bruke Tec7 å lime på den nye. Men vil dette fungere? Og hvordan kan jeg da eventuelt legge press på ny rute så jeg slipper å stå et døgn for å holde den på plass til Tec7 tørker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok 'bare' å lime på plass. For min egen del ville jeg ikke stolt på at det jeg limte med ville tålt belastningen med fleksing og vibrasjoner i karosseriet i alt fra 70-80 varmegrader (solsteiken) til 20 kuldegrader uten å slippe glasset, som verste fall kan falle ut og skade noen. Så jeg ville gått til spesialisten.

Lenke til kommentar

Da står valget mellom CT1, Tec7 og epoxy. Tec7 er seig og klissen å jobbe med. Epoxy er grei. CT1 er lett og jobbe med, man kan forme massen uten at man trenger annet enn ei fille å tørke av med. Man bruker gjerne fingrer å dra av med.

Alle tåler svært høye og lave temperaturer. Og de tåler vibrasjoner godt.

Det var jo mest interessant for meg om hvilke lim som er best å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...