akelbo Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Utvikleren hevder hemmeligheten rundt spillets meteor ble spolert.Epic saksøker tidligere ansatt for å ha lekket Fortnite-detaljer Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Forventer egentlig at folk ikke snakker om det de har avtalt om og ikke snakke om.. tydeligvis ikke alle.. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Taushetsplikten er brutt, den er grei. Men hvilke økonomiske skader har dette påført Epic? Det blir jeg veldig nysgjerrig på. 3 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Selskapet som bringer inn milliarder av dollar bare på kosmetiske salg, og nå er et av de mest profitable spillselskapene i verden, saksøker altså en spilltester for å ha påført spillet skade. Om noe ble det faktisk enda mer interesse rundt mysteriet av den lille informasjonen som kom ut. Så mye for goodwill. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Så det vi har lært er at alle utviklere av battle royal spill er assholes. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Så det vi har lært er at alle utviklere av battle royal spill er assholes. For å ville straffe en person som har brutt taushetsplikten? 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Man må være bra dimling for å bryte taushetsplikten i jobbsamanheng. Blir dog lett overgått av dimlinger som ikkje skjønner at det kan være skadelig både for arbeidsgiver og produktet di selger. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 For å ville straffe en person som har brutt taushetsplikten? Som nevnt over meg. De vinner ikke noe på dette. De ser ikke ut til å faktisk tape noe. De tjener latterlig mye penger. Og det ser da PR messing teit ut å saksøke noen over det. Det ser smålig ut. Og når de har masse godvilje pga hvor elendig bluehole oppfører seg mot Epic. Er da bare teit å saksøke noen over slikt. At deres søksmål er begrunnet mens bluehole sitt er idiotisk vil ofte gå tapt i det store og hele. Alt folk får meg seg er at de to største aktørene på battle royale driver å saksøker. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 For å ville straffe en person som har brutt taushetsplikten?Som nevnt over meg. De vinner ikke noe på dette. De ser ikke ut til å faktisk tape noe. De tjener latterlig mye penger. Og det ser da PR messing teit ut å saksøke noen over det. Det ser smålig ut. Og når de har masse godvilje pga hvor elendig bluehole oppfører seg mot Epic. Er da bare teit å saksøke noen over slikt. At deres søksmål er begrunnet mens bluehole sitt er idiotisk vil ofte gå tapt i det store og hele. Alt folk får meg seg er at de to største aktørene på battle royale driver å saksøker. De må jo gjøre noe, eller så barre gjentar det seg gang på gang. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 De må jo gjøre noe, eller så barre gjentar det seg gang på gang. De kan gjøre ting for å sikre at personen aldri kan jobbe i bransjen igjen. Ødelegge noens mulighet for å jobbe i industrien de vil jobbe i er en ganske sterk og effektiv straff. Når man hører at en stor bedrift saksøker. (Spesielt stor bedrift saksøker enkelt personer) får folk en dårlig smak i munnen. Folk syns allerede andre mennesker og og bedrifter er for villige til å saksøke. Jeg tenker ikke på den skyldige her. Men hvordan det vil se ut for epic. Deres største konkurrent er kjent for å komme med tullete søksmål. Epic tjent ikke PR messing på å saksøke, de er the good guys i battle royale sjangernen. Og jeg stoler ikke på at den gjenve personen setter seg inn i saken. De ser bare Epic saksøker en tidligere ansatt. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 For å ville straffe en person som har brutt taushetsplikten?Som nevnt over meg. De vinner ikke noe på dette. De ser ikke ut til å faktisk tape noe. De tjener latterlig mye penger. Og det ser da PR messing teit ut å saksøke noen over det. Det ser smålig ut. Og når de har masse godvilje pga hvor elendig bluehole oppfører seg mot Epic. Er da bare teit å saksøke noen over slikt. At deres søksmål er begrunnet mens bluehole sitt er idiotisk vil ofte gå tapt i det store og hele. Alt folk får meg seg er at de to største aktørene på battle royale driver å saksøker. De må jo gjøre noe, eller så barre gjentar det seg gang på gang. Å gjøre noe er ikke synonymt med å saksøke noen. Alltid søk en løsning på lavest mulig nivå. Lenke til kommentar
Alpred93 Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 For å ville straffe en person som har brutt taushetsplikten?Som nevnt over meg. De vinner ikke noe på dette. De ser ikke ut til å faktisk tape noe. De tjener latterlig mye penger. Og det ser da PR messing teit ut å saksøke noen over det. Det ser smålig ut. Og når de har masse godvilje pga hvor elendig bluehole oppfører seg mot Epic. Er da bare teit å saksøke noen over slikt. At deres søksmål er begrunnet mens bluehole sitt er idiotisk vil ofte gå tapt i det store og hele. Alt folk får meg seg er at de to største aktørene på battle royale driver å saksøker. De må jo gjøre noe, eller så barre gjentar det seg gang på gang. Å gjøre noe er ikke synonymt med å saksøke noen. Alltid søk en løsning på lavest mulig nivå. Poenget er å statuere et eksempel slik at ingen andre gjør det. Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Det ser smålig ut. Og når de har masse godvilje pga hvor elendig bluehole oppfører seg mot Epic. At deres søksmål er begrunnet mens bluehole sitt er idiotisk vil ofte gå tapt i det store og hele. Hva får deg til å si at Bluehole ikke er innenfor sin rett? Epic har jo rett og slett stjelt ideen deres lenge før PUBG ble sluppet, og utviklet det i skjul til et spill som egentlig skulle handle om noe helt annet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Hva får deg til å si at Bluehole ikke er innenfor sin rett? Epic har jo rett og slett stjelt ideen deres lenge før PUBG ble sluppet, og utviklet det i skjul til et spill som egentlig skulle handle om noe helt annet. Bluehole saksøker folk fordi de har stekepanne i deres spill, så nei bluehole er ikke innenfor sin rett i deres søksmål. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Poenget er å statuere et eksempel slik at ingen andre gjør det. De taper mer på dette enn de tjener på det, uten tvil. Det dreper alt som heter goodwill. Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 25. juli 2018 Del Skrevet 25. juli 2018 Bluehole saksøker folk fordi de har stekepanne i deres spill, så nei bluehole er ikke innenfor sin rett i deres søksmål. Dette viser jo strengt tatt hvor lite du fostår denne saken. Anbefaler at du slutter å bruke bombastiske Youtube-videoer som kilde. De har ikke saksøkt for bruk av stekepanne. De har saksøkt Epic for copyright infringement, noe som er helt innafor mtp at Epic fikk et veldig tidlig innsyn i spillet under dets utvikling (grunnet bruk av Unreal Engine). Dette gjorde at Epic kunne slenge sammen sitt eget spill (som egentlig var et HELT annet spill i starten) og hive seg rett ut i konkurranse med PUBG. Stekepannen kommer inn som ET EKSEMPEL på bevis for at det ikke bare handler om kloning av game mechanics, men at de rett og slett har stjelt idéen. Det at utviklingen av Fortnite BR ble startet en god stund FØR PUBG ble sluppet, men ETTER at Epic fikk innsyn i det sier også mye om hva som har skjedd bak kulissene. For all del, jeg hater når spillselskap skal saksøke i hytt og gevær, og som regel synes jeg de har en elendig sak, men PUBG Corp er absolutt inne på noe her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå