Gå til innhold

Kan jeg vere sikker på at en pc fungerer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan aldri være sikker på om maskinen vil fungere eller ikke pga. :

- Den kan kan inneholde fabrikasjons-feil i en/flere av komponentene.

Men det du kan gjøre for og sikre deg mest mulig er :

- Bruke anti-statetisk bånd(aldri brukt selv, og det har gått. Men alikevell).

- Bruke god tid. Heller ha maskinen oppe sent, men i form. En fort, i dårlig form :)

- Dobbelskjekke alle koblinger, om de er satt rett i og om de sitter skikkelig.

- Lese alle manualer(hvis du er relativt grønn på emnet).

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

1. Nei, man kan aldri være helt sikker.

2. Ved å følge manualen som du (som oftest) får med hovedkortet. Kanskje finne deg en guide på internett.

3. I manualene som du for med står det ofte en del om feilsøking, det er også mye info på nettet. Ellers så er det lov å spørre her da.

Når det er sakt så vil jeg si at å bygge en pc som regel ikke er noen heksekunst. Det vil nok gå helt fint så lenge du ikke putter grafikkortet i et pci spor...

Lenke til kommentar
Men hvis jeg kjøper meg en pc til 10000 og den ikke fungerer, hva kan jeg gjøre da??

Er alle pengene bortkasta?? :dontgetit:

Spør venner, spør oss.

Skal alltid finne ut av hva som er galt, for så og få en orden på det ;)

Ingen maskiner kommer ut fra forumet døde, det er alltid noen som kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Men hvis jeg kjøper meg en pc til 10000 og den ikke fungerer, hva kan jeg gjøre da??

Er alle pengene bortkasta??  :dontgetit:

Spør venner, spør oss.

Skal alltid finne ut av hva som er galt, for så og få en orden på det ;)

Sant nok :yes::yes::yes::yes::yes:

Lenke til kommentar

Likte den der, føler meg nå enda sikrere på å bygge min første pc til våren :D Men hva er den beste metoden for å kvitte seg med all statisk elektrisitet i kroppen, eller hva den nå enn heter? Slik at komponentene ikke blir skadet.

Lenke til kommentar
Men hva er den beste metoden for å kvitte seg med all statisk elektrisitet i kroppen, eller hva den nå enn heter? Slik at komponentene ikke blir skadet.

Det beste er nok armlenke, som andre foreslår. Har du ikke en sånn, så er det også greit å ha PC'n tilkoblet jordet stikkontakt mens du jobber. La bryteren bak på strømforsyningen stå i AV posisjon. På denne måten er hele kabinettramma jordet, og du kan bare legge hånd/håndledd på denne for å lade ut eventuell statisk elektrisitet. :)

Som svar til trådstarter: les bruksanvisninger nøye, bruk tid og sunn fornuft og ha litt teknisk innsikt. Det er også lurt å være sikker på hvordan du skal gjøre hver enkelt ting, FØR du faktisk gjør den tingen. Er du usikker, spør på forumet her, og du vil få god hjelp. Det går som regel veldig greit å få en maskin opp å gå! ;)

Lenke til kommentar
Det beste er nok armlenke, som andre foreslår. Har du ikke en sånn, så er det også greit å ha PC'n tilkoblet jordet stikkontakt mens du jobber. La bryteren bak på strømforsyningen stå i AV posisjon. På denne måten er hele kabinettramma jordet, og du kan bare legge hånd/håndledd på denne for å lade ut eventuell statisk elektrisitet. :)

I all verden... vet du at lynet slår mot jord? :green: Vet du at ved IT-nett får du naboens jordfeil inn i huset ditt? Og ved TT-nett får full fasespenning mot jord? Vet du at E-vekjord, Telenordjord, "ordentlig"jord og instrumentjord ikke er samme jordplan? :green: Få vekk strømkablene, lev lenger. Bruk armlenke, men det er og ok å ha kontakt med kabinettet med bar hud mens man monterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...