Gå til innhold

DALI 5005

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg høyttalere i prisklassen maks 4000 kroner.

Hadde i utgangspunktet bestemt meg for DALI 5005, men fikk høre et rykte om at det "var for mye skrammel" i dem. Men dette var og det eneste motargumentet. Stemmer dette, noen som har erfaringer med dem?

Hvilke andre alternativ finnes i denne prisklassen, er det noen?

Forsterkeren høyttalerne skal samarbeide med er en NAD C 352.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrammel? :angry: Har hatt mine i to år vel og de funker fett de. Spiller veldig rent, pent og spille bra høyt.. Det enste minuset er at det er lite trøkk, men kan jo ikke vente seg noe anna av 2*6,5".

Passer ypperlig som fronthøyttalere til hjemmekino, hvor man har er subber i tillegg som gir mer trøkk. Har forresten bare høyttalere fra Dalis blå serie i min hjemmekino og har aldri vært noe tull, bare masse god lyd. Anbefales!

Lenke til kommentar

eg ville slengt på 1000kr til og kjøpt dei nye høgtalerene til audiopro FOCUS SA-5.

små høgtalere (eller små og små), men er absolutt verdt pengene!

lyd&bilde har disse høgtalerene som sine favoritt høgtalere fra 5000 og opp mot 10000 kroners-klassen! de leverer mye mer enn andre høgtalere i samme prisklasse., Dei skulle egentlig koste 6000, men så satte dei ned prisen til 5000.

eg hadde betalt 6000 for dei også.

eg bruker dei i lag med en panasonic SA-HE200 fungerer ypperlig

en link

audio pro SA-5

Endret av eXpanium
Lenke til kommentar

Hei.

Sitter med forgjengeren Dali 505 på en NAD c320 og jeg kan love deg det at det er ikke mye "skrammel" i dali. Nad og Dali er en veldig bra og populær kombinasjon innen hi-fi. Og til han i tråden her som mente det ikke var så mye trykk i de. Det er merkelig, men hver gang jeg skrur opp volumet litt, er det bassen naboen klager på. 2stk 6.5" bass/mellomtone elementer i hver høyttaler gjør den til en veldig alt-mulig høyttaler med masse go-lyd og masse trøkk.

Lenke til kommentar
Du må huske på at kabler kommer i tillegg og de er ganske dyre!

får vel 4mm^2 for 20-30 kr metern... skal ha bra lang kabel før det blir dyrt da..

4mm^2 er vel å overdive på dali 5005. Er i grunnen et veldig bra kjøp i sin prisklasse :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...