flowerpower Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg skal kjøpe meg høyttalere i prisklassen maks 4000 kroner. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for DALI 5005, men fikk høre et rykte om at det "var for mye skrammel" i dem. Men dette var og det eneste motargumentet. Stemmer dette, noen som har erfaringer med dem? Hvilke andre alternativ finnes i denne prisklassen, er det noen? Forsterkeren høyttalerne skal samarbeide med er en NAD C 352. Lenke til kommentar
NoseBleeD Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Skrammel? Har hatt mine i to år vel og de funker fett de. Spiller veldig rent, pent og spille bra høyt.. Det enste minuset er at det er lite trøkk, men kan jo ikke vente seg noe anna av 2*6,5". Passer ypperlig som fronthøyttalere til hjemmekino, hvor man har er subber i tillegg som gir mer trøkk. Har forresten bare høyttalere fra Dalis blå serie i min hjemmekino og har aldri vært noe tull, bare masse god lyd. Anbefales! Lenke til kommentar
flowerpower Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Det var dette jeg hadde en anelse om, at uttalelsen "bare skrammel" kom fra en som befinner seg i en helt annen forventningsklasse. Tror nok de vil holde fin-fint til en som fra før kun har hatt "plastikk" å spille musikk på? Lenke til kommentar
NoseBleeD Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Ja selvfølgelig får man det man betaler for... Er man vant til dyre og veldig bra høyttalere vil man sikkert kunne høre forskjell. Men i forhold til pris og hva man får så vil jeg si at dali og spes den blå serien er et veldig bra kjøp.. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Tror nok de vil holde fin-fint til en som fra før kun har hatt "plastikk" å spille musikk på? Garantert Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) eg ville slengt på 1000kr til og kjøpt dei nye høgtalerene til audiopro FOCUS SA-5. små høgtalere (eller små og små), men er absolutt verdt pengene! lyd&bilde har disse høgtalerene som sine favoritt høgtalere fra 5000 og opp mot 10000 kroners-klassen! de leverer mye mer enn andre høgtalere i samme prisklasse., Dei skulle egentlig koste 6000, men så satte dei ned prisen til 5000. eg hadde betalt 6000 for dei også. eg bruker dei i lag med en panasonic SA-HE200 fungerer ypperlig en link audio pro SA-5 Endret 15. desember 2003 av eXpanium Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 @eXpanium: Det er en masse andre høyttalere jeg også ville valgt om jeg la på et par lapper. Det er irrelevant for tråden. Jeg skal kjøpe meg høyttalere i prisklassen maks 4000 kroner. Lenke til kommentar
flowerpower Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Det er liten sannsynlighet for at budsjettet på 4000 vil bli sprengt, ja. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hei! Tipper at Dali 5005 gir mye for penga og gir et bra kompomiss mellom kvantitet og kvalitet. Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Har selv Dali 5005 og NAD c370 og synes disse gir mye lyd for pengene. Vil ikke kategorisere det som skrammel selv om jeg kanskje hadde kjøpt noen andre høytalere om jeg hadde hatt mere penger på daværende tidspunkt. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Har selv Dali 8008 og kunne ikke tenkt meg en annen høyttaler i den prisklassen. Dali er langt fra noe skrammel. Lenke til kommentar
GoBu Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 cervin vega v10f tror du får god trøkk med disse Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Dali gir mye spilleglede, og jeg er sikker på at du blir fornøyd hvis du er ute etter en god allround høytaler i den klassen.. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg skal kjøpe meg høyttalere i prisklassen maks 4000 kroner. Du må huske på at kabler kommer i tillegg og de er ganske dyre! Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hei. Sitter med forgjengeren Dali 505 på en NAD c320 og jeg kan love deg det at det er ikke mye "skrammel" i dali. Nad og Dali er en veldig bra og populær kombinasjon innen hi-fi. Og til han i tråden her som mente det ikke var så mye trykk i de. Det er merkelig, men hver gang jeg skrur opp volumet litt, er det bassen naboen klager på. 2stk 6.5" bass/mellomtone elementer i hver høyttaler gjør den til en veldig alt-mulig høyttaler med masse go-lyd og masse trøkk. Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Du må huske på at kabler kommer i tillegg og de er ganske dyre! får vel 4mm^2 for 20-30 kr metern... skal ha bra lang kabel før det blir dyrt da.. Lenke til kommentar
kain Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Du må huske på at kabler kommer i tillegg og de er ganske dyre! får vel 4mm^2 for 20-30 kr metern... skal ha bra lang kabel før det blir dyrt da.. 4mm^2 er vel å overdive på dali 5005. Er i grunnen et veldig bra kjøp i sin prisklasse Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg skal kjøpe meg høyttalere i prisklassen maks 4000 kroner. Du må huske på at kabler kommer i tillegg og de er ganske dyre! Tull å kjøpe dyre kabler til slike høyttalere. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Et alternativ kan være at du kjøper deg et par stativ høyttalere til ca.2500,- og kjøper deg en brukt aktiv sub for ca.1500. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Et alternativ kan være at du kjøper deg et par stativ høyttalere til ca.2500,- og kjøper deg en brukt aktiv sub for ca.1500. Det er ofte vanskelig å få et sammenhengende lydbilde med stativhøyttalere og aktiv sub, spesielt når budsjettet er så stramt som det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå