Populært innlegg janfredrik Skrevet 25. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 25. juni 2018 Veldig mange som tar Chilli i forsvar her. De reklamerer for et abonnement med ubegrenset (1000 GB) data. Da får de la kundene benytte seg av det, eller lansere et abonnement med et lavere tak. Hva hvis han hadde sett på VM på mobilen, fra kl 13 til 22 på NRK/Sumo. Det bruker en del data. Det finnes også mye annet man kan se på, og gjør man det i mange timer går gigabytene fort. Hadde det vært OK om Ruter sperret busskortet ditt, fordi du tok tbane og buss for moro skyld på fritida? Chilli bør endre navn på abonnementet til Chilli X GB, hvor X er antall GB du faktisk kan bruke. 15 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) Jeg tror nok det er en alminnelig enighet om at tilbudet fra Chilimobil er meget bra. Så lenge de korrekte data kommer fram i diskusjonen så er jo det utmerket bra. For de fleste så handler det jo om hva man faktisk får for pengene og ikke tolkningen av en reklametekst. Endret 25. juni 2018 av arne22 3 Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Jeg byttet abonnement. Har aldri vært borti mer elendig kundeservice. 3 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) Fy faen for en flau sak. Lykkelig for at det ikke er jeg som står med ansiktet og navnet på forsiden av Tek. Jeg liker tilbudet til Chili godt og er kunde selv. Om de gir meg 1000 GB eller ikke betyr ikke så mye, de er billigere enn absolutt alle andre. Håper de slår ned på alle idioter som ønsker å ødelegge for denne modellen. Endret 25. juni 2018 av Espp 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541 Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Hadde de bare faktisk satt noen grenser, eller ringt og faktisk hatt kommunikasjon med meg som kunde hadde jo dette vært en ikke-sak. Jeg er enig i at de kunne håndtert dette på en annen måte enn å bare sperre datakvoten uten forvarsel rett før kundesenteret skulle stenge for helgen, men uansett hvordan du vrir og vender på saken så gikk du bevisst inn for å sjekke hvor mye du kunne misbruke dette før de valgte å gjøre noe. Jeg synes også det er litt merkelig at du ikke nevnte dette i den opprinnelige saken utover at du hadde kjørt hastighetstester med store mengder data. Det er jo ganske vesentlig informasjon, som du ikke sa noe om før andre her sporet dette opp via forumtråder. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) Jeg hadde nok ingen "skjult agenda", jeg hadde en agenda, og en del av den lå åpent på diskusjon.no Så du fikk utført oppdraget ditt og Chili har tapt mye penger på deg. Hvorfor klager du til Tek når noe du regnet med ville skje, skjedde? Du visste konsekvensen ble stengt abonnement. Var det så forferdelig at det ikke var en som ringte deg og fortalte det, istedenfor en melding? Det er ikke akkurat slik at du kunne sagt noe som gjorde at det ble åpnet igjen. Endret 25. juni 2018 av kim_InnleggNO 4 Lenke til kommentar
FevangKro Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Tenkte at dette var slik det ville bli når ChiliMobil kom med dette. Synes dog det er tynt av dem og ikke sende deg en epost eller ringe deg for å forklare og gi deg en advarsel om at det kan bli stengt. En burde kunne kreve at de skal bevise at de vet hva du har brukt databruken din på, eller tilsvarende. Altså, du har f.eks. brukt Steam etc. Lenke til kommentar
ili Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Det er merkverdig at Tek.no bare nevner Telenor som en liten notis helt til slutt og ikke har dette lengre opp i artikkelen. Å kalle dette en "Chili kunde" høres litt villedende ut. 5 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Så du fikk utført oppdraget ditt og Chili har tapt mye penger på deg. Hvorfor klager du til Tek når noe du regnet med ville skje, skjedde? Du visste konsekvensen ble stengt abonnement. Var det så forferdelig at det ikke var en som ringte deg og fortalte det, istedenfor en melding? Det er ikke akkurat slik at du kunne sagt noe som gjorde at det ble åpnet igjen. Hvem sier jeg har klaget til tek? Jeg regnet med at noen kom til å ringe å spørre om jeg brukte abonnementet kun på mobilen, jeg hadde da tenkt å svare at ja, det gjør jeg og fortsette å bruke abonnementet slik som de andre som har dratt store mengder data. Du fremstår jo bare mer og mer som at du hverken har lest denne saken, fulgt de andre sakene eller faktisk lest det jeg har skrevet på forumet. Lenke til kommentar
FevangKro Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Fy faen for en flau sak. Lykkelig for at det ikke er jeg som står med ansiktet og navnet på forsiden av Tek. Jeg liker tilbudet til Chili godt og er kunde selv. Om de gir meg 1000 GB eller ikke betyr ikke så mye, de er billigere enn absolutt alle andre. Håper de slår ned på alle idioter som ønsker å ødelegge for denne modellen. Chili Mobil har dårlig kundeservice. De poster ikke lenger på Facebook fordi de er redde for kommentarene... De har fjernet slik at folk kan skrive innlegg på veggen deres. Denne saken er nok et stikk til alle de som hadde brukt data fra PC og annet, men klaget enda. Her har det KUN blitt brukt telefon slik som vilkårene sier, men de mener enda at dette er feil... Her har Chili blitt testet på deres egne regler, som de tydeligvis ikke spiller med selv... 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Jeg er enig i at de kunne håndtert dette på en annen måte enn å bare sperre datakvoten uten forvarsel rett før kundesenteret skulle stenge for helgen, men uansett hvordan du vrir og vender på saken så gikk du bevisst inn for å sjekke hvor mye du kunne misbruke dette før de valgte å gjøre noe. Jeg synes også det er litt merkelig at du ikke nevnte dette i den opprinnelige saken utover at du hadde kjørt hastighetstester med store mengder data. Det er jo ganske vesentlig informasjon, som du ikke sa noe om før andre her sporet dette opp via forumtråder. Jeg ser i etterkant at noen vil se på dette som vesentlig informasjon, men det endrer jo faktisk ingen fakta i saken? 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Hva hvis han hadde sett på VM på mobilen, fra kl 13 til 22 på NRK/Sumo. Det bruker en del data. Men ikke så mye data at abonnementet ville blitt sperret. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Det er merkverdig at Tek.no bare nevner Telenor som en liten notis helt til slutt og ikke har dette lengre opp i artikkelen. Å kalle dette en "Chili kunde" høres litt villedende ut. På hvilken måte? Jeg har bestilt abonnementet som privatkunde, og det er også slik jeg har tenkt å bruke det. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Det er merkverdig at Tek.no bare nevner Telenor som en liten notis helt til slutt og ikke har dette lengre opp i artikkelen. Å kalle dette en "Chili kunde" høres litt villedende ut. Du har fått med deg at han er innleid til Norkring, ikke en ansatt i Telenor sin mobildivisjon? Han arbeider da mest sannsynlig med noe relatert til kringkasting av TV eller radio. 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Men ikke så mye data at abonnementet ville blitt sperret. Det vet du jo da ikke, siden de tydeligvis ikke har kommet ut med noen offisiell begrensing utover 1000GB i måneden, men den er jo ikke reel. 2 Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Sitat fra Chilimobil.no 17. Særlige vilkår for Chili Fri Data Chili Fri Data er et mobiltelefonabonnement til bruk på Kundens egen mobiltelefon. a) Det er ikke tillatt å benytte Chili Fri Data til nettverksdeling med andre enheter enn Kundens mobiltelefon. b) Det er ikke tillat for maskin til maskin kommunikasjon. For å hindre misbruk for Chili Fri Data er det en begrensning på fri bruk av data i Norge på 1000 GB per måned. I tillegg til dette er det en begrensning på 12 GB per måned som kan benyttes i EU/EØS. Overforbruk utover disse grensene for Chili Fri Data belastes Kunden med løpende pris per MB. Dersom Kundens dataforbruk etter Chilimobils skjønn indikerer at Kunden misbruker betingelsene i punkt a og b overfor, og det ikke bringes til opphør umiddelbart efter Chili Mobils påtale via sms, har Chili Mobil rett til å begrense eller stenge Kundens mulighet for bruk av dataforbindelsen. Det er ikke Data Roll-over og ikke mulig å kjøpe ekstra datapakke for Chili Fri Data. Chili Fri Data kan tilbys i kombinasjon med tredjepartstjenester. De til enhver tid gjeldende priser og vilkår for tredjepartstjenestene fremgår på www.chilimobil.no. Disse tjenestene kan også være underlagt vilkår fra samme tredjepart. Dette kan umulig være lovlig. Så langt jeg husker og forstår kan ikke telekomselskaper diskriminere mellom trafikktyper og dermed ikke hvilken enhet du bruker trafikken på. Videre gir de seg selv fritt skjønn på hvorvidt det foreligger "misbruk". Lukter svidd spør du meg. 4 Lenke til kommentar
ili Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Hadde jeg vært en avis, ville jeg lagd saken "Telenor ansatt lurte tidligere kollegaer til å lage skreddersydd sverte sak, men ble avslørt i kommentarfeltet" 9 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Det vet du jo da ikke, siden de tydeligvis ikke har kommet ut med noen offisiell begrensing utover 1000GB i måneden, men den er jo ikke reel. Kanskje det var det du burde testa, da? Uten å legge fra deg mobilen, men faktisk se på hele tiden. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Her er det umulig å få begge sidene av saken da Chilimobil naturligvis ikke har lov til å kommentere saken spesifikt. Det holder lenge med en prinsippiell uttalelse her. Problemet er heller at de ikke vil, siden det ville avslørt en haug med lugubre sider av deres definisjon av fri bruk. "Fri bruk, med denne listen med begresninger" er en selvmotsigelse. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) Så du prøver å presse ut så mye data som mulig med wget kommandoer, for å "se hvor mye du må dra før de ringer" De ringer, og du klager til tek.no. (Som du var ansatt i før) Ok... Haha, dette blir som å gå på buffet for så prøve å fylle 1000 tallerkar med mat i protest mot at en ikkje får lov å dele med andre for prisen. Endret 25. juni 2018 av PosteMonopolet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå