arne22 Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 (endret) Man garanterer normalt ikke for noen "spesiell hastighet" for 3G og 4G nettene. Man opplyser i stedet om at "hastigheten kan være opp til .." https://telia.no/hastighet Hva blir da forskjellen når man eventuelt på tilsvarende måte opplyser at "datavolumet kan bli opp til en 1TB"? Hva er grunnen til at det skulle være strengere krav til å oppgi "rett datavolum" enn til å oppgi "rett hastighet"? Endret 7. juli 2018 av arne22 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Forskjellen er vel at det ikke sitter noen sentralt og struper hastigheten din, den følger av at nettet belastes ulikt. Det ligger en klar forventning om at disse "opp til"-formuleringene ikke inkluderer noe operatøren har direkte kontroll over. Etter samme lest burde "opp til 1000Gb" bety at det må være begrensninger generelt i nettet som hindrer 1000Gb, ikke at operatøren slår seg vrang. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Etter samme lest burde "opp til 1000Gb" bety at det må være begrensninger generelt i nettet som hindrer 1000Gb, ikke at operatøren slår seg vrang. Som er tilfellet, om man skal tro på teleselskapene. Lenke til kommentar
Bambozlee Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Ærlig talt... Jeg kjørte langtransport for en stund tilbake ... og brukte telefonen en god del både til streaming av netflix viaplay og andre ting På netflix hvis du har høy kvalitet valgt på "innstillinger for avspilling" så kan man bruke inntil 7gb per time Hvis jeg sitter på og streamer hele dagen og på kvelden (kanskje en serie ) så kan jeg lett iløpet av 1 dag bruke (med 8 timers søvn ) godt over 100 gb, og da skal dem kunne blokkere abonnementet mitt ? ..da missbruker jeg det vel ikke? Jeg har jo 1000 gb ifølge rettningslinjen dems, hva blir egentlig forskjellen på dette og hva han saken gjør ? Vi har jp brukt mindre enn 1000 men veldig mye på 1 dag. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Hvis jeg sitter på og streamer hele dagen og på kvelden (kanskje en serie ) så kan jeg lett iløpet av 1 dag bruke (med 8 timers søvn ) godt over 100 gb, og da skal dem kunne blokkere abonnementet mitt ? Okay, men hvordan får du tid til å kjøre langtransport da? De har jo presisert at dette ikke skal erstatte bredbåndet hjemme. 1 Lenke til kommentar
Bambozlee Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Hvis jeg sitter på og streamer hele dagen og på kvelden (kanskje en serie ) så kan jeg lett iløpet av 1 dag bruke (med 8 timers søvn ) godt over 100 gb, og da skal dem kunne blokkere abonnementet mitt ? Okay, men hvordan får du tid til å kjøre langtransport da? De har jo presisert at dette ikke skal erstatte bredbåndet hjemme. Du må jo lese hva du quoter ... hvis jeg sitter på ( 2 sjåfører) jeg sitter i passasjersetet og ser på breaking bad f.eks hele dagen med høy kvalitet valgt på Netflix.. Hvordan skal det erstatte hjemme når jeg ikke er hjemme ? ? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Du må jo lese hva du quoter ... hvis jeg sitter på ( 2 sjåfører) jeg sitter i passasjersetet og ser på breaking bad f.eks hele dagen med høy kvalitet valgt på Netflix.. Hvordan skal det erstatte hjemme når jeg ikke er hjemme ? Neida, for all del. Om du må streame 4K video i passasjersetet 18 timer i strekk, så er det tydelig at du har flere problemer enn ett. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Folk som oppriktig mener at man ser forskjell på 1080p og 4K på en mobil med vanlig avstand til mobil.... Joda, det er også veldig få mobiler som har 4K-skjerm (er vel bare utvalgte Xperia for det meste?). Nei, å streame 4K Netflix en hel dag på mobil, det er kjempe. Whatever floats your boat... Endret 4. oktober 2018 av Slettet-QjT4b9 Lenke til kommentar
Bambozlee Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Neida, for all del. Om du må streame 4K video i passasjersetet 18 timer i strekk, så er det tydelig at du har flere problemer enn ett.Så jeg har problemer hvis jeg velger å streame film når jeg sitter å har betalt for å sitte der? Og får timene til å gå ? Folk som oppriktig mener at man ser forskjell på 1080p og 4K på en mobil med vanlig avstand til mobil.... Joda, det er også veldig få mobiler som har 4K-skjerm (er vel bare utvalgte Xperia for det meste?). Nei, å streame 4K Netflix en hel dag på mobil, det er kjempe. Whatever floats your boat... Men hva har det med saken å gjøre? Og hva slags svar er det på spørsmålet jeg stilte? Hjemme har jeg 4k tv, da setter jeg opp kvaliteten, noen ganger når jeg ser på film over mobilnettet glemmer jeg å justere ned kvaliteten, men uansett om jeg glemmer det eller ikke , så var spørsmålet mitt , hvor i retningslinjene til chilli er det jeg gjør noe galt ? Di tilbyr deg fri bruk opp til 1000 gb, da forventer jeg at jeg kan velge hvordan jeg bruker det innenfor deres rammer, om jeg så velger å bruke høy kvalitet på netflix. Jeg har aldri snakket om hvorvidt jeg ser forskjellene eller ikke. Er det forresten opp til deg eller meg å velge? Når jeg har det tilgjengelig btw? Alt jeg sa, er at det er mulig å bruke over 100gb om dagen om man har interessen for det. Hvis jeg handler meg en tesla som garantert går 100 mil ( jeg vet det ikke går enda) og etter 30 mil stopper bilen fordi jeg har kjørt umenneskelig langt uten å lade, så har jeg vel kjøpt et produkt med garantier som ikke stilles til disposisjon, når ble det lov å reklamere for ting som ikke leveres? Dessuten trenger jeg jo ikke å bruke 100 gb hver dag, men brått kan det jo skje på en dag. Endret 4. oktober 2018 av Bambozlee 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Så jeg har problemer hvis jeg velger å streame film når jeg sitter å har betalt for å sitte der? Og får timene til å gå ? Ja, det vil jeg tro, dersom du gjør det i så stor grad. Har du noen gang sett 18 timer med 4K video på mobilen på ett døgn, eller er det bare en oppkonstruert problemstilling? Lenke til kommentar
Bambozlee Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Ja, det vil jeg tro, dersom du gjør det i så stor grad. Har du noen gang sett 18 timer med 4K video på mobilen på ett døgn, eller er det bare en oppkonstruert problemstilling? Jeg har ikke sett 18 timer med 4k video men jeg har sett 18 timer med film på mobilen, på en reise ja. jeg gjør det jo ikke hver dag, men noen ganger har det skjedd at jeg har sett lutt for mye, men det er jo en av fordelene ved å bo i et fritt land, at man kan bruke tiden sin på det man vil ;-) Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Jeg har ikke sett 18 timer med 4k video men jeg har sett 18 timer med film på mobilen, på en reise ja. jeg gjør det jo ikke hver dag, men noen ganger har det skjedd at jeg har sett lutt for mye, men det er jo en av fordelene ved å bo i et fritt land, at man kan bruke tiden sin på det man vil ;-) Jepp, og poenget mitt var at du har aldri brukt 100GB på en dag ved å streame video til mobilen. Selvfølgelig fordi det er svindyrt for så mye mobildata. Fatter ikke hvorfor folk har et problem med Chilli. Lenke til kommentar
Bambozlee Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Jepp, og poenget mitt var at du har aldri brukt 100GB på en dag ved å streame video til mobilen. Selvfølgelig fordi det er svindyrt for så mye mobildata. Fatter ikke hvorfor folk har et problem med Chilli. Jeg har ingen problem med chilli, jeg har et problem med at di nå tilogmed reklamerer på tvn at du kan bruke inntil 1000gb, og fri bruk, men at det ikke er det, man har vel utgifter utifra inntekten sin, på samme måte som man har forbruk utifra hva man har disponibelt. Hvis jeg har 1000 gb tilgjengelig men må passe meg for å ikke overstige så så mye per dag, hva er da vitsen med å si fri bruk? Endre navn og retningslinjene. Hvis jeg velger å kjøpe meg et slikt abonnement så forventer jeg at jeg skal kunne bruke det slik det er ment uten spørsmål. Om det så hadde kostet mer, så ville jeg fortsatt forventet det samme. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Jeg skjønner ikke sjøl hvorfor jeg gidder å involvere meg i denne diskusjonen når jeg ikke har noe med Chilli å gjøre, men kan du ikke vente med å klage til du har prøvd? Jeg tipper at du kan streame deg ihjel før du blir sperra derfra. De selger 100GB for 600 spenn om du vil bruke det fritt. edit: Nå så jeg tv-reklamen sjøl, og er kanskje enig i at de burde være mere tydlige på vilkårene... Endret 4. oktober 2018 av frohmage Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 (endret) Folkens, jeg synes ikke vi har konstruert nok usannsynlige scenarier for å kunne angripe abonnementet. Hva med noe slikt som at "jeg er kronisk søvnløs og arbeidsløs og gidder ikke gjøre noe, så jeg sitter 24 timer og streamer fra Netflix med 4K video på min 4-tommer mobilskjerm - hva med meg?"? Vi trenger flere fantasifulle scenarier her. Endret 4. oktober 2018 av hekomo 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Folkens, jeg synes ikke vi har konstruert nok usannsynlige scenarier for å kunne angripe abonnementet. Hva med noe slikt som at "jeg er kronisk søvnløs og arbeidsløs og gidder ikke gjøre noe, så jeg sitter 24 timer og streamer fra Netflix med 4K video på min 4-tommer mobilskjerm - hva med meg?"? Vi trenger flere fantasifulle scenarier her. Nei, den funker ikke, siden det ikke skal erstatte nettet du har hjemme. Du må finne på noe bedre Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Løsningen for de er jo å bruke den løsningen de har i dag Ser man netflix 25/7 i 4k i dag, så har man jo en eller annen løsning som støtter det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå