Populært innlegg riConCio Skrevet 25. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 25. juni 2018 Om det er en limit på 1000 GB per måned er det da vel for f**n opp til enhver bruker om han vil bruke det på en dag eller 31 dager??? For noe tull og vas! Kan ikke sperre FØR de har nådd grensen i alle fall! Det er vel mitt hovedproblem her også. Om jeg vil bruke alt på en gang så er jeg jo i min fulle rett til det. Da bør dere kanskje lese hva formålet med abonnementet er. Hvis alle tenker sånn som dere to så kommer det iallfall aldri til å bli tilbudt noe sånt mer. Chili må tjene penger og det går ikke om en har for mange sånne nolduser som dere. Gøy å kunne bruke så mye en vil med vanlig bruk uten å tenke på datalimiten. Om en bruker tilgjengelig Wi-Fi så vil problemene aldri oppstå. 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg squabbish Skrevet 25. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 25. juni 2018 Det eneste du oppnår med å tvinge gjennom total fri bruk, er at Chilli blir nødt til å gjøre tilbudet sitt dårligere, og/eller dyrere for de 95% som bruker telefonen "normalt". 17 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Så MariusJS: hva ble resultatet av hastighetstestene dine? 5 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 "Gjelder bruk på mobil". Har du egentlig brukt mobilen, eller har du latt den ligge alene, mens du har brukt tiden din på noe annet? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Det eneste du oppnår med å tvinge gjennom total fri bruk, er at Chilli blir nødt til å gjøre tilbudet sitt dårligere, og/eller dyrere for de 95% som bruker telefonen "normalt". De har hittil satt en limit på 1000GB i måneden, jeg lå langt under den limiten da de stoppet all databruk på abonnementet uten å kontakte meg i forkant. Lenke til kommentar
Populært innlegg Flex Skrevet 25. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 25. juni 2018 Stor tommel opp til Chilli der altså. Bra at de stopper slikt. Og stor hyseklask til tek.no som fronter dette som en sak 51 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Ganske enkelt for ISP å "lure" speedtest, for å faktisk sjekke hastighet over tid er den enkeleste metoden å dra ned større mengder data. Så da er Chili det eneste abonnementet man faktisk kan sjekke hastigheten på? Hos alle andre operatører blir du jo sperra lenge før 100 GB. 7 Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Så MariusJS: hva ble resultatet av hastighetstestene dine? Ja med så omfattende speedtesting regner med med at vi får servert noen grafer i det minste, ellers er det jo totalt bortkastet. 6 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Så MariusJS: hva ble resultatet av hastighetstestene dine? Fikk en del variasjoner her på jobb mellom 50 - 100mbit, mens hjemme så lå jeg på 200mbit, hvor telenor kun klarer 30 på sin 4G 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) I disse GDPR-dager, hvordan kan Chilimobil ha lov til å overvåke hva du bruker data-mengden din på eller hvordan? Dessuten 1000GB er 1000GB uavhengig om det er i form av nettsurfing på en enhet eller delt med en annen enhet. At Chilimobil har lov til å spesifisere dette er for meg uforståelig. Lukter sleip business-modell og falsk markedsføring lang vei som fortjener masse-søksmål. Det er ikke noe problem. GDPR sier bare at selskapet må ha samtykker, og det kan de få gjennom en kundeavtale. Forutsetter så klart at de ikke bryter norsk lovgivning. Videre er dette en tjeneste som bruker kan velge å benytte seg av, eller ikke. Denne tjenesten har vilkår som bruker så aksepterer før han tar den i bruk. Om det så hadde stått at bruken kun begrenset seg til å lese dagens tegneseriestripe her på Tek.no så hadde de vært innenfor så fremt dette hadde vært tydelig opplyst på forhånd. Endret 25. juni 2018 av Serpentbane 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg QoP Skrevet 25. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 25. juni 2018 Her har Chili mobil som den eneste i Norge lansert ett "fri bruk" abn. - Videre setter de noen begrensninger for hvordan det kan og ikke kan brukes. Grensen er satt for å hindre misbruk. En "vanlig" storforbruker (som dette abn. er beregnet på) klarer seg godt innenfor denne. Da har jeg personlig vanskelig for å synes synd på noen som aktivt går inn for å se hvor langt man kan tøye strikken før den ryker! 50 og 100 gigabyte "hastighetstest" – Tull og tøys! Stor takk til Chili som faktisk gjør noe bra for mobilbrukerne i Norge!! Da får heller de som ikke er fornøyd med forbeholdene for abn. finne seg en annen leverandør. 39 Lenke til kommentar
Populært innlegg riConCio Skrevet 25. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 25. juni 2018 Skuffende artikkel fra et eller så bra nettsted. Et kjempetilbud fra chilli mobil må ikke besudles av en som bare vil ødelegge. Ta dere sammen i tek.no. Fronte en sånn artikkel er å grave sin egen grav. 34 Lenke til kommentar
Populært innlegg KristofferHelle Skrevet 25. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 25. juni 2018 Marius har blitt tatt med buksene nede. Han jobber for Telenor og har kun gjort dette for å gi Chili dårlig PR. Skam at Tek.no gjør noe ut av dette. 55 Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Ganske enkelt for ISP å "lure" speedtest, for å faktisk sjekke hastighet over tid er den enkeleste metoden å dra ned større mengder data. Dette må du forklare nærmere for oss som ikke er så kyndige.. Alle speedtester har packet size > 512, hva slags verkøy besitter Telenor og Telia som klarer å lure en speedtest på 30-200 MB kontra filer på 30+ GB? 1 Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Kommer ikke til å vare lenge før "1000GB" abonemmentet er borte igjen. Folk er tydeligvis ikke voksen nok til å håndtere sånt. Eneste dette "stuntet" fører til, er å sørge for at folk som syns det var digg med ubegrenset data (Ja, 1000GB er ubegrenset på en mobil om du ikke prøver FORBANNA hardt) mister dette tilbudet. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg dysfunctional Skrevet 25. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 25. juni 2018 Så du prøver å presse ut så mye data som mulig med wget kommandoer, for å "se hvor mye du må dra før de ringer" De ringer, og du klager til tek.no. (Som du var ansatt i før) Ok... 41 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Marius har blitt tatt med buksene nede. Han jobber for Telenor og har kun gjort dette for å gi Chili dårlig PR. Skam at Tek.no gjør noe ut av dette. Nå har det seg sånn at for det første, så bruker jeg ikke bukser.For det andre så jobber jeg ikke i Telenor, men er innleid hos Norkring. 3 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Så du prøver å presse ut så mye data som mulig med wget kommandoer, for å "se hvor mye du må dra før de ringer" De ringer, og du klager til tek.no. (Som du var ansatt i før) Ok... Har allerede svart på dette, men brukte altså http download og ikke wget. De ringte aldri, jeg fikk en SMS om at de sperret databruk, dette står allerede i artikkelen. Jeg prøvde heller ikke å presse ut så mye data som mulig, jeg gjorde det den første dagen, men dersom jeg hadde gått inn for det kunne jeg enkelt brukt 1000GB. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Dette må du forklare nærmere for oss som ikke er så kyndige.. Alle speedtester har packet size > 512, hva slags verkøy besitter Telenor og Telia som klarer å lure en speedtest på 30-200 MB kontra filer på 30+ GB? Det er ganske enkelt å strupe alle andre tjeneste enn en spesifikk, bare å se til USA der du fint kan pushe 200Mbit på en speedtest, men få evig buffer på youtube. 1 Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Det er ganske enkelt å strupe alle andre tjeneste enn en spesifikk, bare å se til USA der du fint kan pushe 200Mbit på en speedtest, men få evig buffer på youtube. Beklager, men det har absolutt ingenting å gjøre med hvor stor filene er og det vet du. Du har driti deg ut, move on. 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå