Corp Por Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Jeg driver å bygger en ny maskin som kun skal brukes til arbeidsoppgaver hvor jeg ikke trenger å sitte med maskinen. Jeg kan installere remote control på den og styre den via en annen maskin men jeg ble gjort oppmerksom på en raspberry touchskjerm med hdmi tilkobling og da fikk jeg lyst til å montere en skjerm inn i kabinettet slik at maskinen kan brukes også "manuelt" uten å trenge hverken mus, tastatur eller en skjerm som tar plass. Jeg ville da ha en https://www.discoworld.no/no_p/diverse/velleman/velleman/velleman_5_touch_skærm_til_raspberry_pi_hdmi_b.html?osCsid=8c29aff0e9c1370d986d90b16eab639c Som da er plug&play på en pc. Jeg dro til nabobyen for å se om de hadde en slik men de hadde den bare i 7". Jeg tenkte det kunne være like greit og kjøpte den. Men når jeg kommer hjem så ser jeg at det ikke er hdmi tilkobling på denne. https://startingelectronics.org/articles/raspberry-PI/touchscreen/ Det er da bare en ribbon kabel som skal kobles til en raspberry og jeg må da ha en form for connector eller adaptor for å kunne koble denne til en pc. Noen som vet hvor man får tak i noe slikt? Jeg klarer ikke å finne noe online. Jeg finner noen connectors av forskjellige slag i kina, men da aner jeg ikke om det jeg kjøper vil fungere. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Tror du vil slite med å få det til. DSI kontakten er laget med tanke på å brukes i mobilt utstyr, med en kort flexkabel for LVDS signaler. Det er ikke kompatibelt med HDMI, som er laget for lengre kabler med TDMS signaler. 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 25. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2018 Ah. Jeg var redd for det. Jeg mistenkte det ville kreve mer enn en adaptor for å gjøre den brukbar. Jaja. Da har jeg en skjerm hvis jeg noengang handler en raspberry med et uhell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå