BearThor Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) Hei. Har cat6 kabel fra ruteren til PC. Fikk da 500/500 Mbit når jeg gjorde speedtests. Men etter jeg la kabelen langs listene og over en dør så har jeg plutselig gått ned i maks 20/500 Mbit. Så jeg er redd for at jeg kanskje har ødelagt kabelen. Men ville jo tro at kabelen skulle gi mer enn 20Mbit dersom noen av parene er knekt/ødelagt? Trodde kabelen skulle tåle å ha en 90 graders vinkel rundt dører osv? Regner med jeg må i butikken og kjøpe ny kabel? Endret 25. juni 2018 av BearThor Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Kabelen tåler ikke slike bøyer. Skal alt gjøres etter boken er maks bøy på størrelse med en CD om jeg ikke husker feil. Det er ikke nok at alle parene har elektrisk kontakt, de er også tvunnet. Bøying ødelegger denne tvinningen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) Du har mest sannsynlig skadet transmisjons-evnen på et eller to par ledere siden bare den ene retningen har dårlig hastighet. Hvis du ønsker å bruke kabelen kan du prøve å justere utstyret slik at det bruker halv duplex på de to parene som er ok. Godt mulig du får 500/500 med denne løsningen hvis kabelen fremdeles har overskuddskapasitet etter leggingen. Endret 26. juni 2018 av vidor Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 25. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2018 Hei. Takker for svar. Endte opp med å kjøpe en ny kabel etter Chris sitt svar. Da fungerte det igjen . Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Kjøp cat5e kabel, den er like rask på avstander inntil rundt 50 meter og mer bøyelig grunnet mindre skjerming Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå