Jan Olsen Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Kan man ganske enkelt putte inn eget SIM-kort i Tesla? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Kan man ganske enkelt putte inn eget SIM-kort i Tesla?Såfremt det er et "datakort" så bør ikke det være noe problem. All kommunikasjon med Tesla (telemetri, oppdateringer, kontroll av bil, etc.) foregår over VPN forbindelser. Lenke til kommentar
Morgan Brorson Dahl Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Må man benytte Tesla eid nett abonnement i Tesla bilene? Kan man ikke benytte egen tlf eller mobilt bredbånd som Wifi Hotspot? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Må man benytte Tesla eid nett abonnement i Tesla bilene? Kan man ikke benytte egen tlf eller mobilt bredbånd som Wifi Hotspot? Man kan iallefall bruke wifi hotspot. Jeg har dette ved parkeringen min, det er for dårlig 4g dekning der på bilen selv. Lenke til kommentar
Bjørn J Gundersen Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Må man benytte Tesla eid nett abonnement i Tesla bilene? Kan man ikke benytte egen tlf eller mobilt bredbånd som Wifi Hotspot? Pga dashcam har jeg en 4G hotspot i bilen. Den henter strøm fra en av USB-utgangene. Det fungerer utmerket og koster lite. Bilen som har 3G kobler seg også opp til denne. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Hvor mye data laser bilene ned på et år? Det sitter et standard GSM-simkort i bilene? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Hvor mye data laser bilene ned på et år? Det sitter et standard GSM-simkort i bilene? Kommer an på antall oppdateringer og hvor store de er, det lastes også opp store mengder data. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Hvor mye data laser bilene ned på et år? Det sitter et standard GSM-simkort i bilene?Jeg har i likhet med Salvesen. WiFi på min parkeringsplass. En software-oppgradering er vanligvis mellom 150MB og 1,5GB. Siste nedlastning (versjon 2018.21.9) var på 950MB. Bilen sender også ofte data tilbake til Tesla hvis man har samtykket til dette, da spørs det jo hvor mye du kjører, men jeg har her sett nesten 2GB på en dag. I disse dager driver Tesla og ruller ut en ny navigasjonsplatform, denne nedlastningen er på rett under 7GB. 2 Lenke til kommentar
Lasse Solbakken Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Tesla - en fremtidig inntektskilde for Tesla Motor Company? 1 Lenke til kommentar
Trine Skofterud Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Du mener vel flykart! Rart, alle brukskart er flate, selv bilkart for hele Europa! Var ikke himmelen blå så ville du sett glassdomen over hodet ditt, firmamentet som omgir helt rundt deg, og som du lever inne i, og denne bygde strukturen er i ro! Det er en bløff at verden er en planet i et rom! Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Kan man ganske enkelt putte inn eget SIM-kort i Tesla?Såfremt det er et "datakort" så bør ikke det være noe problem. All kommunikasjon med Tesla (telemetri, oppdateringer, kontroll av bil, etc.) foregår over VPN forbindelser. Jeg sier ikke at det ikke er mulig, men det behøver ikke være det. Kommer litt ant på teknisk løsning og sikkerhet. Vi har for eksempel en del nettbrett satt opp i samarbeid med telenor der alle ledd i forbindelsen helt ut til simkortnummeret må verifiseres før oppkobling er mulig. Skiftes simkort vil ikke enheten lenger få tilgang. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Tesla - en fremtidig inntektskilde for Tesla Motor Company? Eh, hva? Lenke til kommentar
DontKeepMeWaiting Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Elektriske biler er bare tull, like greit å bare begynne å bruke beina når oljen nærmer seg slutten, bedre lyd i de også Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Elektriske biler er bare tull, like greit å bare begynne å bruke beina når oljen nærmer seg slutten, bedre lyd i de også Ingen som hindrer deg i å ta bena fatt:) 5 Lenke til kommentar
DontKeepMeWaiting Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Ingen som hindrer deg i å ta bena fatt:) Den var fin Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Ingen som hindrer deg i å ta bena fatt:) Festen er over: https://www.document.no/2018/06/25/festen-er-over-elbilstrom-dyrere-enn-diesel/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Festen er over: https://www.document.no/2018/06/25/festen-er-over-elbilstrom-dyrere-enn-diesel/ Ehm, nei? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Festen er over: https://www.document.no/2018/06/25/festen-er-over-elbilstrom-dyrere-enn-diesel/ Påstand: "Elbilstrømmen blir stadig dyrere" Kilde? Og bortsett fra det er artikkelen en sinnsforvirret røre av vrangforestillinger og kunnskapsløshet. En håndfull ladere på en strekning som er lite brukt får skrudd opp prisen nettopp fordi det er lite brukt. Men hva med de tusenvis av andre ladestasjoner der det fortsatt er like billig? Lenke til kommentar
Jon Egil Ursin Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Det jeg er litt spent på er hva Tesla velger å gjøre med alle 3G modulene som er i samtlige blir opp til for ca et år siden. Nå har jo Telenor sagt at de legger ned 3G nettet og satser på 4G/5G, men beholder 2G nettet for betalingsterminaler, etc som ikke bruker/trenger mye båndbredde. Alle kan oppdatere sine eldre biler fra 2015ish med 4G. Så det er ivaretatt, koster noen kroner da Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 På øverste bildet så kjører han mot kjøre rettningen ...så ikke helt bra ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå