Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

På tide å komme seg videre - på tide å manne seg opp...?

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Kan først og fremst starte å si at jeg er ordentlig fortvilet når jeg skriver dette. Aldri før har et menneske klart å påvirke meg så mye. Jeg har levd i 20 år og aldri følt makan - noe som også gjør meg skuffet over meg selv.. Hvordan har jeg latt et menneske komme så innpå meg - det er så ulikt meg..

Som sagt er jeg en gutt på 20 år. Jeg har snakket med denne damen siden ungdomsskolen altså 5-6 år - av og på, i lengre perioder, noen pauser, også har vi tatt opp kontakt igjen. Saken er at jeg har fått ekstremt sterke følelser for denne jenta - noe jeg vet hun ikke har. Hun ser på oss som svært gode venner (friendzone ah). Men ivertfall, det skjærer i hjertet mitt hver gang. Hver gang jeg prøver, så merker jeg at det ikke går, men forsatt klarer jeg ikke å komme meg over denne damen. 

JEg hadde gjort så mye for hun - jeg kunne hentet hun fra andre siden av jorda om hun ba meg om det nå (bare for å sette det på spissen) men jeg har sikkelig følelser for denne jenta - noe hun også vet. Ikke nok med at jeg er friendzona, men det skærer også i hjertet hver gang hun her er med andre gutter, prater om andre gutter foran meg. Jeg merker at jeg får et enromt sinne - men samtidig har jeg så mange gode minner og stunder med denne jenta at jeg forsetter å møte henne. Jeg tenker på henne hele tiden, selvom jeg har mye å gjøre.. jobb trening skole. 

Tro meg jeg har prøvd så mye for å miste følelsene mine for hun her, men det går bare ikke, og jeg har alltid lyst til å ha kontakt med henne. Som skrevet så skjærer det sikkelig hver gang jeg merker hun er med en annen gutt - jeg føler meg som dritt....

Er sikkelig fortvilet når jeg skriver dette. Har prøvd å slette vedkommende overalt men jeg klarer ikke å slutte å tenke på henne, så det ender med at jeg får henne tilbake på sosiale medier og lignende. 

Jeg trenger virkelig noen tips til å klare å komme meg videre fra denne dritten...

Beklager rotete innlegg, men er så mye følelser innblandet hehe - og takk for svar.

Anonymous poster hash: 3bae4...156
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den åpenbare løsningen her er å få henne på avstand og kutte ned på eller ut å ha kontakt i det hele tatt. Hvis ikke du dropper henne fullstendig på sosiale medier, kan du i hvert fall unngå å treffe henne og pine deg selv. Men du må gi det litt tid og ikke forvente at du blir fri fra følelsene dine over natten.

Som en trøst kan jeg også fortelle at det nok ikke er siste gang du opplever å ha følelser som ikke blir gjengjeldt og at det riktignok aldri slutter å være vondt - men når du er litt eldre, litt mer erfaren og kjenner deg selv bedre, klarer du lettere å regulere følelsene dine og har kanskje litt flere ressurser å trekke på, sånn at du ikke faller ned i en håpløs fortvilelse hver gang.

Endret av €uropa
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den åpenbare løsningen her er å få henne på avstand og kutte ned på eller ut å ha kontakt i det hele tatt. Hvis ikke du dropper henne fullstendig på sosiale medier, kan du i hvert fall unngå å treffe henne og pine deg selv. Men du må gi det litt tid og ikke forvente at du blir fri fra følelsene dine over natten.

Som en trøst kan jeg også fortelle at det nok ikke er siste gang du opplever å ha følelser som ikke blir gjengjeldt og at det riktignok aldri slutter å være vondt - men når du er litt eldre, litt mer erfaren og kjenner deg selv bedre, klarer du lettere å regulere følelsene dine og har kanskje litt flere ressurser å trekke på, sånn at du ikke faller ned i en håpløs fortvilelse hver gang.

Jeg har virkelig prøvd å holde avstand i lengre perioder. Det er snakk om måneder, men forsatt så ligger følelsene der, samtidig som jeg alltid vil vite hva hun gjør - ofte ser jeg mystoryes fra venninene hennes og der er de med andre guttegjenger og koser seg.. 

Så fasiten her er at følelsene "alltid" vil være der?  - og ja er enig med deg, er helt håpløs situasjon. Jeg matcher aldri med jenter lenger på den måten jeg matcha med hun... De jentene jeg snakker med iblant per dags dato ender kun med en ONS... Uansett hvor mye jeg er med en dame, og hvor bra dama er - så klarer jeg ikke å få samma følelser/ få følelser i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Følelser knyttet til situasjoner blir til minner. Man vil skape nye minner som overskygger de andre ettersom tiden går. Det kan ta lenger tid før man klarer å skape nok distanse til de sterkere minnene.

Jeg tror det beste for deg hadde vært å få avklart situasjonen. Be om en prat, si det som det er, og la det bli som det blir. Denne dansen mellom kvinne og mann som du beskriver er like gammel som bakteriene vi opprinner fra. Så det er nesten umulig å fjerne de instinktive følelsene rundt dette. Da har du tre valg: 1) Fortsette som du gjør nå, gå rundt grøten, fortsette å påføre deg selv smerte og lidelse. 2) Ta prten med ho, få avklart situasjonen én gang for alle. 3) Kutte ut fullstendig. Finne nye relasjoner, nye damer, skape nye minner som vil hjelpe til med å jevne ut disse sterke minnene du har nå, som også fortsetter å bli påminnet jevnlig.

Du er ung med tanke på forholdslivet. Dette tar årevis å bli solid på. Så du må forberede seg på at det tar tid.

Lenke til kommentar

Du har mistet perspektivet når det gjelder denne personen (eller du har aldri hatt det). Som de andre sier må du holde vedkommende på avstand. Blokk personen på alle plattformer.

Det du holder på med er langt ifra romantisk. Det høres mer ut som en stalker in the making.

Følelsene vil ikke alltid være der. Du vil føle mindre og mindre for personen til du sitter med en følelse av forundring og skam over hvordan du har klart å ydmyke deg over en person som egentlig ikke betydde noe. Det er du som blåser opp et falskt ideal som sannsynligvis ikke stemmer med virkeligheten.

Vi har alle gått igjennom barnslig kjærlighet så vi vet alle hvor forvrengt følelseslivet kan bli. Bare ikke bli til han ekle typen som samler på lettkledde bilder av dama og higer etter ei dame han aldri kan få. Kjenner en stalker og det er skikkelig ekkelt å se på.

Lenke til kommentar

Jeg har virkelig prøvd å holde avstand i lengre perioder. Det er snakk om måneder, men forsatt så ligger følelsene der, samtidig som jeg alltid vil vite hva hun gjør - ofte ser jeg mystoryes fra venninene hennes og der er de med andre guttegjenger og koser seg.. 

Så fasiten her er at følelsene "alltid" vil være der?  - og ja er enig med deg, er helt håpløs situasjon. Jeg matcher aldri med jenter lenger på den måten jeg matcha med hun... De jentene jeg snakker med iblant per dags dato ender kun med en ONS... Uansett hvor mye jeg er med en dame, og hvor bra dama er - så klarer jeg ikke å få samma følelser/ få følelser i det hele tatt.

Problemet er jo at det er vanskelig (om ikke umulig) å få slike følelser for noen andre når de allerede er knyttet mot ho. Jeg støtter av erfaring det andre sier at du må bryte kontakten fulstending med denne personen. Om det tar noen mnd eller år vet ingen andre enn du når du kommer dit.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Å kutte kontakt må inkludere at du holder deg unna alle hennes sosiale medier også. Blokk henne helst, for nå ihvertfall, da ser du ihvertfall ingenting. Det hjelper ikke at dere ikke har kontakt mens du driver å søker opp bildene hennes på insta og sipper over at hun ikke vil ha deg. 

Det jeg ville gjort hvis jeg var deg er å si ifra til henne før du gjør dette også. Si at du trenger en pause, at dette blir litt for mye for deg akkurat nå og du trenger litt pusterom. Er hun støttende om forslaget - flott, du har da mest sannsynlig en god venn som venter på deg senere når du er klar til å ta kontakten igjen, krangler hun på det - da vet du at hun ikke vil ditt beste og bare vil ha deg surret rundt lillefingeren. En ekte venn støtter deg når du tar tak i livet ditt og prøver å gjøre ting bedre for deg selv. 

Lenke til kommentar

Nei, følelsene for nettopp denne personen vil ikke alltid være der. Det jeg mente, er at du vil føle deg avvist flere ganger i livet og at det vil gjøre vondt hver gang. Men du lærer deg å komme over det etter hvert som du blir eldre og modnes. Jeg husker selv hvor vanskelig det er å vite hvordan man skal reagere på sånt og hvor rotete hodet mitt var det meste av livet mitt og opp til nå (og i noen grad kanskje fortsatt er - det vet jeg først om en stund). Vi har jo alle vært der en eller annen gang og opplevd noe liknende det du opplever.

Når det gjelder snapchat, må du selvsagt droppe å følge med på venninnene hennes også og andre hvis du gjentatte ganger blir minnet på forelskelsen din. Det er ingen grunn til å lete etter unskyldninger for å fortsette å følge med på henne.

Da jeg var litt yngre enn 20, kom jeg over denne sangen. Musikkvideoen er litt rar, men på et eller annet nivå kan du kanskje relatere til teksten.

Lenke til kommentar

Mens hun står på knærne og gurgler på pikken til en fyr som gir blaffen i henne ligger du hjemme og fantaserer om hvor mye du kunne ha gjort for denne jenta. Ingen vil ha en sånn fyr. Du er en sånn type de jentene jeg ligger med forteller om, og som vi ler sammen av.

Du må åpenbart kutte all kontakt med henne, samt begynne å ligge med og date andre jenter. Det finnes svært mange av dem der ute, og du må aldri igjen henge deg opp i én bestemt. Det er et feminint trekk, og er en turn off for jenter. Du må kun gi henne (og eventuelle andre jenter du treffer) seksuell oppmerksomhet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vil anbefale at du tar coffeee sine tips med en neve salt, de aller fleste jenter er mennesker akkurat som deg som ikke kan games eller vinnes, spiller du spill (mindgames) er du også helt ærlig en stor taper.

Er alt som går ut på å tiltrekke seg det motsattw kjønn å regne for et «spill» i dine øyne, eventuelt hvor går grensa? Er det å gjøre seg litt mindre tilgjengelig et spill? Er det å kle seg pent og trene for en bra kropp er spill? Er det å late som man er mindre interessert enn man er et spill? Er det å gjøre en ekstra innsats i å fremstå som en bra person er spill?

Akkurat som når jenter sminker seg og går i tights for å vise ræva si til menn for å vekke seksuell interesse finnes det en del ting menn kan gjøre for å vekke seksuell interesse hos jenter. Vi menn er visuelle, og tiltrekkes seksuelt av det vi ser. Jenter tiltrekkes av mer psykiske faktorer, som blant annet status og selvtillit. Derfor er vårt svar på sminke og push up-bh gjerne av mer åndelig karakter, det du foraktelig kaller mind games. Hint: Å ville løpe halve kloden rundt for å tjene en jente er ikke en egenskap som vekker seksuell interesse.

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er begge enige i at denne karen må roe seg ned og ikke trekkes ned i dragesuget (re: mitt innlegg ovenfor...), jeg liker bare ikke måten du prøver å male alt svart/hvitt når verden er så full av gråe nyanser. 

Det du anbefaler vil faktisk avtenne en god del jenter, tro det eller ei. Det finnes ingen oppskrift for hvordan du får alle sammen til å ville pule deg. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

coffee har faktisk et poeng. Denne dama gurgler sikkert andres gutters pikk mens du sitter hjemme og venter på neste mulighet du får der du kan logre som en hund for henne. Dama gir fullstendig blaffen i dine følelser. Det at hun er klar over dine følelser, men likevel prater om andre gutter foran deg er faktisk ganske slemt gjort.  Selv om jeg ikke kjenner verken deg eller denne dama, så kjenner jeg lusa på gangen. Jeg tipper at du stadig gjør tjenester for henne, og stadig spanderer på henne. Hun derimot tar bare imot. Sånne damer er det bare få ut av livet sitt så raskt som mulig. De utnytter gutter, og har ingen skrupler. De anser det som helt normalt og helt greit.

LØP! Kom deg vekk fra henne ASAP! 

• Liker 2
Lenke til kommentar

(...)Det finnes ingen oppskrift for hvordan du får alle sammen til å ville pule deg. 

Såfremt man ikke tror på "den ene og store kjærligheten" er det ikke nødvendig å få alle kvinner interessert, man trenger bare treffe hos nok kvinner til å finne en man kan leve med.

Nå skal jeg si meg uenig med både deg og kaffen og påstå at det er ett spill, og at man kan bruke spillteori til å forklare en hel del. Selvfølgelig er dette myk vitenskap så man vil ikke alltid treffe, men når det kommer til å skaffe seg et utvalg av personer man kan velge mellom er det vanskelig å slå kalde kalkulasjoner. Dette gjelder spesielt for folk som har en tendens til å henge seg opp i håpløse situasjoner som det kan virke som om trådstarter har gjort vertfall en gang her.

Lenke til kommentar

Syns personlig det er viktigere at han fokuserer på seg selv og egenutvikling enn å hvordan manipulere damer til sengs. 

Han er også veldig ung. Ung kjærlighet er ofte dum kjærlighet, bare fordi man er uerfaren. 

Nå kan vel alt som gjøres for å få de resultat man vil kalles manipulasjon... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...