Mala Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 (endret) 75" er definitivt ikke for stort på 4.5 meter etter min mening, det tror jeg blir jævlig fett faktisk! Er det noe man blir raskt vant med, er det størrelsen Endret 17. desember 2018 av Mala Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Flyttet inn i hus, og dermed har jeg økt avstanden fra 2.5 til 4.5m. Og da ble plutselig med Sony X8505C 55" kjempeliten Så nå begynner TV-jakten for meg også. Hadde håpet den holdt, men ser jo at det blir knapt. Hva tenker folket? 65 eller 75"? Blir 75 altfor dominerende i stua? Jeg er av den typen som egentlig ikke syns TVer er særlig pene å se på Gå for 75". Når du først er vant til stor TV, så er det nedtur å glo på "liten" tv Kjøpte selv nylig en 65", da satt vi ca 3m fra TVen. Nå har vi flyttet den, så vi sitter ca 4.5m fra TV, merker 75" hadde vært smooth.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Spørs om du prioriterer TV eller interiør. På 4.5m kan du fint ha ein stor TV, men så spørs det om du vil ha ein så stor. Eg ville ikkje hatt ein så stor svart firkant i stova, men det må du nesten finne ut av. 1 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Er det noe man blir raskt vant med, er det størrelsen Thats what she said! on topic: 75" funker nok ålreit på 4.5M, men spørs jo også hvor mye du vil legge i tv. Jeg ville helt klart gått for en bra 65" fremfor en budsjett 75" 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Det var dét også da. Hvor mye er jeg villig til å bruke på en TV nå. Nei, jeg må gå litt i tenkeboksen. Takker for hjelpen, folkens Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Sitter 3m fra 65", det er perfekt for gaming og tv-sendinger, serier og sport osv. Men til film blir det altfor lite. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 17. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2018 Da svarer du litt på eget spørsmål. 75 tommer ser veldig stort ut, nesten uansett avstand. Det gir selvsagt bedre kino-opplevelse, men ser ofte ikke så bra ut på lineær-TV Lenke til kommentar
tangenfoto Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Hei Noen som kan anbefale en 55" til ca. 7-8000? Bør ha smartfunksjoner som netflix og sumo. Det viktigste er lyden. Vi har i dag en eldre Samsung-tv som står inntil en sprinkelvegg ut mot en trapp, og derfor forsvinner mye av lyden når det ikke kan reflekteres fra en vegg. Lydplanke er et alternativ, men blir fort for dyrt sammen med TV. Kan det hende at nyere TVer har bedre høyttalere slik at dette er et mindre problem? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Thats what she said! on topic: 75" funker nok ålreit på 4.5M, men spørs jo også hvor mye du vil legge i tv. Jeg ville helt klart gått for en bra 65" fremfor en budsjett 75" Dette er ett vesentlig poeng. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Hei Noen som kan anbefale en 55" til ca. 7-8000? Bør ha smartfunksjoner som netflix og sumo. Det viktigste er lyden. Vi har i dag en eldre Samsung-tv som står inntil en sprinkelvegg ut mot en trapp, og derfor forsvinner mye av lyden når det ikke kan reflekteres fra en vegg. Lydplanke er et alternativ, men blir fort for dyrt sammen med TV. Kan det hende at nyere TVer har bedre høyttalere slik at dette er et mindre problem? Denne tror jeg er bra Samsung UE55NU7105 https://www.prisjakt.no/product.php?p=4718641 Og en soundbar kanskje: https://www.prisjakt.no/product.php?pu=4282656 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Kan det hende at nyere TVer har bedre høyttalere slik at dette er et mindre problem? Nei, såvidt jeg har forstått er lyden grusom på alle tv'er i det lavere prissjiktet. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 17. desember 2018 Del Skrevet 17. desember 2018 Nei, såvidt jeg har forstått er lyden grusom på alle tv'er i det lavere prissjiktet. Den er forsåvidt ganske grusom på de fleste i øvre prisklasser også, med noen få unntak der den nærmer seg middels. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Noen som har testet denne her?https://www.komplett.no/product/985850/datautstyr/nettverk/range-extender/altibox-arris-traadloes-tvvap340xe# Det er en Wi-Fi extender man setter i mellom Router og Altibox sånn at man kan koblet opp boksen til TV uten å trekke kabel. Grunnen for at jeg spør, er fordi jeg ønsker å snu stua rundt, slik at sofa-gruppa blir litt bedre. Rosinen i pølsa er at jeg da kan beholde 55" også, for da kommer jeg litt nærmere TVen igjen, samtidig som jeg får utnyttet stua mye bedre. Er jo ingenting mellom sofa og TV nå, kunne jo nesten bygd et soverom i mellom per i dag Lenke til kommentar
samco Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 (endret) Linus tester gaming på Lg sin glass klar oled tv ... men legg merke til tvn til høyre .... litt skrå tiltet Sony stil picture on glass Lg oled tv hmm? Mulig en 2019 Lg oled som har blitt uheldig avslørt fortidlig.... Ser mye større ut en 77tommer mulig 88tommer. Endret 19. desember 2018 av samco Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Noen som har testet denne her? https://www.komplett.no/product/985850/datautstyr/nettverk/range-extender/altibox-arris-traadloes-tvvap340xe# Det er en Wi-Fi extender man setter i mellom Router og Altibox sånn at man kan koblet opp boksen til TV uten å trekke kabel. Grunnen for at jeg spør, er fordi jeg ønsker å snu stua rundt, slik at sofa-gruppa blir litt bedre. Rosinen i pølsa er at jeg da kan beholde 55" også, for da kommer jeg litt nærmere TVen igjen, samtidig som jeg får utnyttet stua mye bedre. Er jo ingenting mellom sofa og TV nå, kunne jo nesten bygd et soverom i mellom per i dag En kompis bruker den. Hjemmesentral i første etasje og denne i andre. Funker fint i trehus. Hvis du har betong mellom, så hadde jeg vært skeptisk ? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 (endret) Jeg har Ethernet opp til andre etg., så disse to kommer til å se hverandre. Det er bare fra én side av stua til den andre, og vil ikke trekke en kabel langs listene EDIT: så det blir FMG - kabel - én disse trådløse - til den andre - Ethernetkabel - Altibox q22 - TV Burde funke? Endret 20. desember 2018 av bshagen 1 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Da hadde ihvertfall jeg kjørt på ??? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Da hadde ihvertfall jeg kjørt på Det funka! Jeg spant nedpå Pick-upen til Komplett i Sandefjord, og reiste hjem igjen for å teste. Tok ca 3 min å sette opp, og det fungerer hittil akkurat som om jeg skulle hatt kabelen direkte i TV-boksen (Q22). Takk for hjelpen, Teodor 1 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Hvis det funker er det jo greit nok, men får vel en elektriker til å legge en CAT6-kabel til ca. samme prisen? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Det ligger ikke rør i veggen som elektriker kan bruke dessverre, så litt vanskelig å få det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå