deleder Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 En fordel med AF9 er at den har helt ny SOC. Den er langt, langt raskere. Det kan også tenkes at den vil få oppdateringer som AF8 ikke vil få. Lenke til kommentar
puckno Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Ok, min mening på det er at det ift fremtidige begrensninger uansett vil være langt bedre økonomi å gå for AF8 til lave priser inntil da, og heller selge AF8 brukt om et år når AF9 selges til black friday-priser, for en ting er vel rimelig sikkert og det er at Sony om et år står klar til å dumpe denne igjen for nok en gang å stå klar ny og fristende modell, thats the way it goes. Ift SOC og brukeropplevelse på Android TV så vil det uansett hjelpe bra når Oreo-versjonen snart kommer også på AF8, ikke det at jeg selv savner fart på dagens android men det skal i det minste være et mer intutitivt organisert grensesnitt. Foreløpig savner jeg ikke noe på min AF8 ift fart, men hvem vet kanskje etterhvert. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Historikken stemte på en prikk. Neste DNB/Power-tilbud er da antakelig i månedskiftet februar/mars, men det var og et i begynnelsen av desember for to år siden. Spørsmålet er altså, C8 denne uka til 28k-20%, eller blir den (evt Philips 873 eller tilsvarende) billigere black friday? Ser LG C8 går igjen og igjen om man spør etter en god OLED TV med fokus på spilling. Må si det frister å slå til nå altså. Er det andre TV'er man burde kikke etter i samme prisklasse, skal utelukkende brukes til spilling og film. 55" er en fin størrelse på loftstuen, har en Sony KDL-805 der i dag som har tjent meg godt de siste årene, men kjenner at HDR-frister veldig altså. Lenke til kommentar
beatex Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Da ser det ut som Power har 20% rabatt fra torsdag til lørdag dersom du har DNB mastercard, ser ikke ut som det gjelder Ipad og Iphon/samsung telefoner uten at nytegning/videreføring av abonnement. Selv om jeg har handlet 2 tvèr og 2 lydanlegg i det siste så har jeg fremdeles penger og lyst til å handle mer elektronikk. Vet du hvor lang tid det tar å få et slikt mastercard? Hvis jeg bestiller idag tror du jeg vil ha det før helgen? Lenke til kommentar
barezell Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Gikk 2-3 uker før jeg fikk kort. bestilte rett før sist DNB Lenke til kommentar
beatex Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Gikk 2-3 uker før jeg fikk kort. bestilte rett før sist DNB Såpass ja. Da blir det ikke noe 20% på meg? Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Annonseres 20% på deres hjemsider? Altså power.no? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Annonseres 20% på deres hjemsider? Altså power.no? https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/supertilbud.html?tms_click=link_text_p_mer-om-supertilbud 1 Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/supertilbud.html?tms_click=link_text_p_mer-om-supertilbud Takk! Lenke til kommentar
deleder Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Ok, min mening på det er at det ift fremtidige begrensninger uansett vil være langt bedre økonomi å gå for AF8 til lave priser inntil da, og heller selge AF8 brukt om et år når AF9 selges til black friday-priser, for en ting er vel rimelig sikkert og det er at Sony om et år står klar til å dumpe denne igjen for nok en gang å stå klar ny og fristende modell, thats the way it goes. Ift SOC og brukeropplevelse på Android TV så vil det uansett hjelpe bra når Oreo-versjonen snart kommer også på AF8, ikke det at jeg selv savner fart på dagens android men det skal i det minste være et mer intutitivt organisert grensesnitt. Foreløpig savner jeg ikke noe på min AF8 ift fart, men hvem vet kanskje etterhvert. Økonomisk lønner det seg neppe å kjøpe AF9 nå, men leit at AF8 blir levert med en SOC som er over to år gammel. Ingen tvil om at den er treg. Mulig Android-oppgradering hjelper noe, men den vil alltid være forholdsvis treg. Mange som har klaget over dette, inkludert reviewers og folk på reddit. Nye Mediatek-en SOC-en er langt, langt, raskere. For de fleste er det nok ikke verdt å bruke noe penger på det. Evt kan man vente til AF9 faller, eller kjøpe neste års modeller. Antar alle vil ha den nye SOC-en. Mer om den nye som ble lansert i janur her: https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1516179979 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Er veldig i tvil om jeg skal vente til Black Friday salg med å evt. handle nytt TV, eller om jeg skal gi etter og slå til nå i helgen når Power har rabatt dager Erfaringer rundt fjorårets black friday TV-tilbud? Hva mener dere er det beste TV i Power sitt sortiment til Xbox og PS4 Pro bruk? Jeg heller som nevnt mest mot en LG C8, har jo fallt kraftig i pris siden den kom. Tar man forhåndsregler så skal ikke innbrenning være ett problem...men jeg vil ikke sitte på nåler hele tiden heller Så har kikket litt på Samsung sine QLED skjermer også..men er jo nærmest blank. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Hva mener dere er det beste TV i Power sitt sortiment til Xbox og PS4 Pro bruk? Samsung Q9FN. Så slipper du å bekymre deg over innbrenning. OLED er overlegen til ren film bruk, men bruker man TV til spill eller PC bruk også, så er QLED mer allsidig. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 (endret) Oled C8/AF8 LED q9 eller XF9005 edit: nevne igjen at jeg har OLED. blir brukt mye til spill og har ikke hatt no problemer med innbrenning. Ser absolutt ingen grunn til å bekymre seg eller sitte på nåler. bare bruk tv-en som en vanlig tv. Endret 24. oktober 2018 av barezell Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Er som regel dempet belysning eller mørkt ved TV-bruk på loftstue også, så ingen fare for direkte sollys på skjermflaten heller. Hadde jeg skulle kjøpt TV til stuen hadde det nok ikke vært noen tvil, da hadde nok QLED vært en no-branner altså. Lenke til kommentar
mamruoc Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Så slik jeg leser det, er QLED å foretrekke i en stue som pleier å ha en god del lys fra store vinduer? Tenkte best mulig fior film, som er OLED, men hvis OLED sliter i lyse rom, er jo valget ganske så greit? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Ja altså her er det IKKE snakk om TV til en lys stue (enda) Her er det mitt eget lille krypinn som vurderes å få en solid oppgradering, og der er det aldri mye belysning i underholdningstimene. Så en OLED hadde nok fungert suverent altså. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Noen som har tips til hvilken modeller som kan bli interessant til black Friday. Planer om å bruke 15k på ny 65k tv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Det er umogleg å spå kva apparat dei vil ha tilbod på, så eg ville heller funnet eit apparat og tre du kunne kjøpt før den veka og følgjer med på tilbod på dei. I tillegg følgje med i denne tråden og BF-trådar når den tiden kjem i tilfelle det kjem tilbod på apparat du ikkje hadde vurdert, men som kan vere aktuelle. Lenke til kommentar
samco Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Økonomisk lønner det seg neppe å kjøpe AF9 nå, men leit at AF8 blir levert med en SOC som er over to år gammel. Ingen tvil om at den er treg. Mulig Android-oppgradering hjelper noe, men den vil alltid være forholdsvis treg. Mange som har klaget over dette, inkludert reviewers og folk på reddit. Nye Mediatek-en SOC-en er langt, langt, raskere. For de fleste er det nok ikke verdt å bruke noe penger på det. Evt kan man vente til AF9 faller, eller kjøpe neste års modeller. Antar alle vil ha den nye SOC-en. Mer om den nye som ble lansert i janur her: https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1516179979 Kjøp en Apple 4K tv eller en Shield så slår begge alle innebygde smart tv funksjoner. Lenke til kommentar
samco Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Har spilt på Oled tvr siden 2013 har aldri hatt noe inbrenning men tar litt forhåndsregler med pauser med full skjern innhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå