OC-Freak Skrevet 29. juli Rapporter Del Skrevet 29. juli (endret) Begge disse har google tv, som jeg selv syns er beste os. Edit: LG C3 65" er også på tilbud hos alle de store kjedene. eks: https://www.komplett.no/product/1244539/tv-lyd-bilde/tv-er/lg-65-c3-oled-4k-tv-oled65c35la 15790,- alle kjører samme rabatt i en eller annen form. Rabattkode, clubpris osv. Philips 808 og LG C3 har samme panel. Philips har ambilight som jeg syns er bra. Men LG har vært litt flinkere på å komme med software oppdateringer, og holder vel en knapp på at LG har ørlite bedre bildebehandling enn Philips. Endret 29. juli av OC-Freak Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. august Rapporter Del Skrevet 3. august (endret) Jeg lever i håpet at sony bravia 7 75" kommer under 20k rundt black friday. https://www.prisjakt.no/product.php?p=13520844 Forgjengeren X90L har vært nede på under 20k for 75". Men årets "nest beste" Sony har fått mye oppgraderinger vs fjorårets nest beste sony, blant annet miniled panel og bedre prosessor, så kanskje det er urealistisk. Endret 8. august av OC-Freak Lenke til kommentar
discostu Skrevet 7. august Rapporter Del Skrevet 7. august Slaps skrev (På 29.7.2024 den 11:32 AM): Ja frem til i dag. Ny uke, nye tilbud. Denne f.eks. https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/philips-65-oled808-4k-120hz-oled-ambilight-tv-2023/611111 Denne TCLen er også grei, hvis du ikke kan/vil ha OLED https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/tcl-65-c845-4k-mini-led-smart-tv-2023/600168 regn med en chromecast/apple tv til begge disse tvene da softwaren er litt meh Hmm, hvordan stiller den seg opp mot LG 65" C3 OLED 4K TV OLED65C35LA tro? Ser komplett kjører lite tilbud på den til samme pris: LG 65" C3 OLED 4K TV OLED65C35LA - TV-er - Komplett.no Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 7. august Rapporter Del Skrevet 7. august (endret) 2 hours ago, discostu said: Hmm, hvordan stiller den seg opp mot LG 65" C3 OLED 4K TV OLED65C35LA tro? Ser komplett kjører lite tilbud på den til samme pris: LG 65" C3 OLED 4K TV OLED65C35LA - TV-er - Komplett.no Samme panel, om jeg husker riktig. Ville nok valgt LGen hvis det var samme pris. EDIT: W-OLED EX på Philipsen også.Kun i 55"+ Endret 7. august av Slaps Lenke til kommentar
V8Climber Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august (endret) Må bare tipse om nytt godt tilbud på LG C3 77"! På Power får du nå DNB Supertilbud oppå eksisterende rabatt, som gjør sluttprisen til ~17.2k. https://www.power.no/tv-og-lyd/tv/lg-77-oled-evo-c3-4k-tv-oled77c35la/p-2063584/ e: gjelder også de andre skjermstørrelsene Endret 15. august av V8Climber 3 2 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august V8Climber skrev (På 15.8.2024 den 7:37 AM): Må bare tipse om nytt godt tilbud på LG C3 77"! På Power får du nå DNB Supertilbud oppå eksisterende rabatt, som gjør sluttprisen til ~17.2k. https://www.power.no/tv-og-lyd/tv/lg-77-oled-evo-c3-4k-tv-oled77c35la/p-2063584/ e: gjelder også de andre skjermstørrelsene Takk for tips, kjørte meg opp på 65" til 12500. 1 Lenke til kommentar
monodrive Skrevet 19. august Rapporter Del Skrevet 19. august On 23.11.2021 at 4:28 PM, Montema said: Klar for å kjøpe 75" tv ila uken, spørsmålet er hvilken... Dama vil jo selvsagt ha The Frame som har blitt satt ned til 17900 mens jeg er mer opptatt av kvalitet og tenker mer type QN95a (evt C1 hvis den kommer ned i 25k som er pristaket). Noen som klarer å snakke opp The Frame? Kan jo også nevnes at man kan få 85" til samme pris som qn95a sin 75". Jo større jo bedre... eller?? Nå 17990,- elkjop https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-65-qn95c-4k-neo-qled-smart-tv-2023/602756 Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. oktober Rapporter Del Skrevet 14. oktober Noen som har tips til en bra TV-streamer ala Chromecast, gjerne med strømmetjenester og sånt, samt mulighet for å strømme fra PC over wifi? Fortsatt Shield som er kongen? Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 15. oktober Rapporter Del Skrevet 15. oktober edge skrev (9 timer siden): Noen som har tips til en bra TV-streamer ala Chromecast, gjerne med strømmetjenester og sånt, samt mulighet for å strømme fra PC over wifi? Fortsatt Shield som er kongen? Man kan kjøpe fra noen av de kinesike butikkene, eller kanskje ebay så får man relativt mye kanaler inkludert i prisen. Kvaliteten på boksene er nok variabel. Lenke til kommentar
megamega Skrevet 16. oktober Rapporter Del Skrevet 16. oktober Er på utkikk etter å kjøpe en ny tv med et lite budsjett og ser at Power har noen på tilbud pluss at det er DNB supertilbud nå til helgen. Hadde egentlig lyst til å banke til med en C2 når jeg kikket på tv'er tidligere, men klarte å gå glipp av den perioden hvor den var på tilbud samtidig som DNB sitt supertilbud. Nå er situasjonen litt annerledes og jeg ser meg nødt til å bare kjøpe en billig tv. Har sett meg ut denne som havner på 4632,- med supertilbud: https://www.komplett.no/product/1307076/tv-lyd-bilde/tv-er/lg-55-uhd-tv-ut73-4k-tv-2024-55ut73006la Planen er å ha den på soverommet og bruke den til å se litt film og serier via en pc/laptop, kanskje litt spill også men ikke noe fancy. Ser den har ok anmeldelser annet enn noen som klager på treige apper, men håper å slippe det ved å bare kjøre alt via pc. Er denne tv'en noe å satse på? Er ikke lenge til black friday heller, er det noe som er verdt å vente på og kanskje få kjøpt noe bedre da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. oktober Rapporter Del Skrevet 17. oktober Hvis du ikke skal bruke TVens innebygde "datamaskin", hvorfor ikke bare kjøpe en brukt 4K TV for å spare penger? Du satser jo relativt lavt på farger, kontrast og sånt uansett så hvorfor bruke så mye som 4632 kr på relativt slapp bildekvalitet? Skal du bruke den på et skrivebord eller sitte/ligge lengre unna? Film og serier med slapp bildekvalitet og gaming via laptop høres ikke ut som du helt trenger 4K heller. 4K gjør seg best på større TVer eller hvis du sitter veldig nært. Men da må du også ha god 4K input uten så mye lag og med god fps i spill. Det høres rett og slett ut som du kjøper noe du ikke helt trenger bare for å spare litt penger. Det var en annen her som hadde et godt visdomsord: Buy cheap - buy twice. 2 Lenke til kommentar
megamega Skrevet 18. oktober Rapporter Del Skrevet 18. oktober 14 hours ago, Simen1 said: Hvis du ikke skal bruke TVens innebygde "datamaskin", hvorfor ikke bare kjøpe en brukt 4K TV for å spare penger? Du satser jo relativt lavt på farger, kontrast og sånt uansett så hvorfor bruke så mye som 4632 kr på relativt slapp bildekvalitet? Skal du bruke den på et skrivebord eller sitte/ligge lengre unna? Film og serier med slapp bildekvalitet og gaming via laptop høres ikke ut som du helt trenger 4K heller. 4K gjør seg best på større TVer eller hvis du sitter veldig nært. Men da må du også ha god 4K input uten så mye lag og med god fps i spill. Det høres rett og slett ut som du kjøper noe du ikke helt trenger bare for å spare litt penger. Det var en annen her som hadde et godt visdomsord: Buy cheap - buy twice. Skjønner hva du mener, men synes det er vanskelig å vite hva man får for pengene sine når det kommer til tv, alt ser så likt ut Skal se om jeg finner noe rimelig brukt, eller om jeg får økt budsjettet igjen hvis jeg venter litt. Hadde jo helst ønsket en LG C2 eller lignende, men fikk en del andre utgifter som ødela det planlagte budsjettet og nå er den ikke på tilbud lenger 🥲 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober Rapporter Del Skrevet 19. oktober Det er lurt å ha en god økonomisk buffer for uforutsette utgifter. Hvis du bruker bankkontoene helt ned til bunnskrapt hver måned så vil du slite om det dukker opp større uforutsette ting som f.eks en dyr hvitevarer som tar kvelden, bil-kostnader, helse-kostnader, uteblivende lønn eller andre ting. Så jeg vil førtst og fremst anbefale å prioritere å bygge opp en buffer. Du bør ikke vurdere tv-kjøp før det er på plass. Finn en størrelse på bufferen som passer dine risikoer for uforutsette utgifter og deretter planlegg tv-kjøp for det overskytende. På forhånd, beklager veldig fornuftig og veldig kjedelig svar. Lenke til kommentar
megamega Skrevet 19. oktober Rapporter Del Skrevet 19. oktober 11 minutes ago, Simen1 said: Det er lurt å ha en god økonomisk buffer for uforutsette utgifter. Hvis du bruker bankkontoene helt ned til bunnskrapt hver måned så vil du slite om det dukker opp større uforutsette ting som f.eks en dyr hvitevarer som tar kvelden, bil-kostnader, helse-kostnader, uteblivende lønn eller andre ting. Så jeg vil førtst og fremst anbefale å prioritere å bygge opp en buffer. Du bør ikke vurdere tv-kjøp før det er på plass. Finn en størrelse på bufferen som passer dine risikoer for uforutsette utgifter og deretter planlegg tv-kjøp for det overskytende. På forhånd, beklager veldig fornuftig og veldig kjedelig svar. Hehe neida er ikke snakk om så ille situasjon, er bare "morro-budsjettet" mitt for ting jeg har lyst på som ble brukt til andre ting. Jobber med å spare til andre ting så nesten alt ekstra av penger går til det. TV er ganske lavt på lista over ting som er viktig for meg, men begynte å bli litt utålmodig så var derfor jeg vurderte å senke kravene mine og bare kjøpe noe ok'ish på tilbud. Burde kanskje tatt med dette i første spørsmål, men kommer mest sannsynelig til å flytte ut av Norge om 2-5 år, og derfor er jeg litt usikker på hvor mye jeg ønsker å investere i ting jeg ikke kan ta med meg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober Rapporter Del Skrevet 19. oktober megamega skrev (41 minutter siden): Burde kanskje tatt med dette i første spørsmål, men kommer mest sannsynelig til å flytte ut av Norge om 2-5 år, og derfor er jeg litt usikker på hvor mye jeg ønsker å investere i ting jeg ikke kan ta med meg. Kjøp noe brukt, som du kan gi bort når du flytter bare for å bli kvitt det raskt. Gjør et finnsøk på TV i ditt område, 0-2000 kr eller noe sånt og sett noen minimumkrav til oppløsning, produksjonsår, etc. Legg gjerne merke til at ~10 år gamle TVer med Full HD og 40-50 tommer gis bort gratis mot henting av og til. I hvert fall i min by. De ligger ofte ute i timer eller dager før noen gidder å hente noe så gammelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå