Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)

Anbefalte innlegg

Om noen har kjøpt TCL MQLED80 og har problemer med HBO (MAX), det har nå kommet en oppdatering (v062) som jeg fant i avforum sin TCL C805 tråd: https://www.avforums.com/threads/tcl-c805-owners-thread.2474425/ Denne fikset problemet for meg, samt gjorde TV'en kjappere i menyer.

For meg var det ett område oppe og nede som hadde en "skygge" i HBO, ikke i andre apper.

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Lami skrev (1 time siden):

Hei,

Jeg ser på TV, og kom over Philips The One. Men jeg skjønner ikke, det står: «

• 60 Hz innebygd oppdateringsfrekvens. 120 Hz Ultra Motion Clarity.»

Hva betyr dette? Har den 120Hz eller 60Hz?

god jul :)

60Hz

Motion clarity er kort fortalt markedsførings gimmick 😛 

• Hjerte 1

Er Hinsens bra merke?

Jeg tenker å gå for enten Hinsens U7KQ eller Sony X90L.

Sony er litt dyr, men jeg ser på tester av Hinsens i utlandet så kommer versjonen U7K veldig bra ut i test, men US versjonen er ikke lik den U7KQ vi har i Norge. I Norge kommer ikke U7KQ så bra ut i test, så er veldig forvirret her.

Sony er LED mens Hinsens er Mini-LED.

4 hours ago, Lami said:

Er Hinsens bra merke?

Jeg tenker å gå for enten Hinsens U7KQ eller Sony X90L.

Sony er litt dyr, men jeg ser på tester av Hinsens i utlandet så kommer versjonen U7K veldig bra ut i test, men US versjonen er ikke lik den U7KQ vi har i Norge. I Norge kommer ikke U7KQ så bra ut i test, så er veldig forvirret her.

Sony er LED mens Hinsens er Mini-LED.

Er hisense du mener, kommer an på hvor kresen man er, hisense er et billig merke fra Kina. Ville da heller sett på TCL.

Hei alle! 

Håper noen tv-kyndige kan hjelpe meg med et enkelt spørsmål. Jeg har kjøpt en 75"-tv som jeg skal henge på veggen. Ser at de aller fleste veggfester går i intervaller opp til 70", men: jeg lurer på om jeg kan bruke et stativ beregnet på 70"-størrelse så lenge VESA-mål og øvre vektkapasitet er innenfor den TV'en jeg har? 

Jeg har en LG 65CX som jeg ønsker å bytte ut med et større tv.

Ikke helt sikker på størrelse enda, men rundt 75 burde være nok.

Hvilke tv er gode valg med tanke på pris/kvalitet? Noen gode tilbud nå i romjulen? 

Vil gjerne ha støtte for Dolby Vision 

Endret av ProphetSe7en
  • 2 uker senere...
Lami skrev (18 timer siden):

I går hentet jeg min nye tv, Sony X90L.

veldig bra foreløpig, men mye blooming rundt tekst med svart/mørk bakgrunn. Jeg mente å ha lest denne skal være bra mtp blooming. Noe galt med tven?

Hvordan er bloomingen sammenlignet med rtings.com sine omtale? 

https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x90l-x90cl

ProphetSe7en skrev (På 28.12.2023 den 8:45 PM):

Jeg har en LG 65CX som jeg ønsker å bytte ut med et større tv.

Ikke helt sikker på størrelse enda, men rundt 75 burde være nok.

Hvilke tv er gode valg med tanke på pris/kvalitet? Noen gode tilbud nå i romjulen? 

Vil gjerne ha støtte for Dolby Vision 

Tenker det minste du blir fornøyd med er LG B3/C3 i 77". Du får C3 til 25k nå, har ikke vært billigere før og vil trolig ikke blir noe særlig billigere senere. 

• Liker 1
  • 4 uker senere...

Vurderer å oppgradere fra C1 til G2 pga veldig god pris på G2 (blir kanskje et par høvdinger i mellom). MEN, ser at G2 har VESA-skruhull på helt annet område enn C1. Så må jeg i tilfelle flytte veggfestet en del opp :( Ikke så keen på å få nye skruhull i veggen ass. Så det er downer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...