Simen1 Skrevet 17. november 2022 Del Skrevet 17. november 2022 Det klassiske OLED vs større TV for samme pris-dilemmaet. Jeg ville nok gått for OLED blant de to du nevner. Som en liten trøst for mindre TV så kan du kjøpe separat "ambilight"-kopi for å gi følelsen av større TV enn den egentlig er og at veggen blir bedre utnyttet. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 17. november 2022 Del Skrevet 17. november 2022 (endret) BioDex skrev (2 timer siden): Ja vurderer sterkt C2 framfor Samsung 85"QN90, selv om sistnevnte er 5k billigere. Egentlig bør du sammenligne C2 med QN95B. Da det er mer epler mot Epler. Den kommer nok på tilbud den og, om ikke nå så blir jeg overasket. Men da kommer den i Januar og garanter til våren. Det er det som gjør dette vanskelig, skal en blåse en stor sum nå, eller vente på større QD-OLED feks. Ser nok ikke 80+ tommer før tidligst 2024 for QD-OLED. Men det trekker utvilsomt i rett retning. Men det er på plan å lage 77" i 23. Endret 17. november 2022 av guttorm Lenke til kommentar
snqmann95 Skrevet 17. november 2022 Del Skrevet 17. november 2022 (endret) KANE2009 skrev (5 timer siden): Har de switchet over til ex? Kilde? Nå er jeg veldig motstander av Reddit som kilde, men jeg må på en pc for å finne forum posten på avsforum. Skal se om jeg får funnet denne i morgen. Edit fant tråden linket på Reddit tråden https://www.avsforum.com/threads/2022-lg-c2-g2-owners-thread-no-price-talk.3250717/page-86#post-61712194 Endret 17. november 2022 av snqmann95 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) https://www.hifiklubben.no/samsung-qe65s95b-oled-tv/samqe65s95b/ Samsung 65" OLED 4K TV S95B - TV-er - Komplett.no Da ble det ny tv på meg i år. Får håpe den lever opp til forventningene. Endret 18. november 2022 av AveMORphine 3 Lenke til kommentar
snqmann95 Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 Noen som har tips til veggfeste som bygger så lite som overhode mulig. Må klare en 77’’ c2 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) Kommer det større QD OLED TV'er neste år? Har G1 65" i dag, og selv om det frister med Samsung sin QD-OLED, så vil jeg helst gå for en større TV. Kan vente til neste år på QD-OLED... Endret 18. november 2022 av Megaoctane Lenke til kommentar
Ryel Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 Noen som har erfaring med https://www.power.no/tv-og-lyd/lydplanker/samsung-hw-q995bxe-lydplanke/p-1326031/? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) Ryel skrev (1 time siden): Noen som har erfaring med https://www.power.no/tv-og-lyd/lydplanker/samsung-hw-q995bxe-lydplanke/p-1326031/? Både Samsung og LG bruker Harman Kardon teknologi. Det er jo litt positivt. Selv ville jeg valgt Sonos om jeg skulle ha planke, tror Hifiklubben selger de.. De er større og det er omtrent alltid best for lyden. Tror de er mer solide også, samt mer valuta for pengene. Endret 18. november 2022 av Gouldfan Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 Beklager om dette allerede har blitt postet her inne, men Samsung S95B QD OLED er å få tak i til en ganske god pris nå: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-65-s95b-4k-oled-tv-2022/431120 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 thomassit0 skrev (8 minutter siden): Beklager om dette allerede har blitt postet her inne, men Samsung S95B QD OLED er å få tak i til en ganske god pris nå: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/tv-og-tilbehor/tv/samsung-65-s95b-4k-oled-tv-2022/431120 "Alle" butikkene har den til samme pris. 1 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 Vell, vert å nevne, S95B er helt klart en av årets beste tv`er. Og det er et skikkelig priskutt. @Megaoctane Hvis du gidder å lese 4 poster opp så står det om QD OLED der. 1 Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) Litt hjelp til valg av TV: Står mellom TCL C835, Samsung QN85B og Sony X90K. Prisen på de tre er ca. den samme men TCL'en blir 2000,- billigere. Skal ha 65" og TV'en skal henges på veggen. Lyd er ikke et tema da jeg uansett har lydplanke. Henges i stue med en del vinduer. Liker at Samsungen er en del tynnere enn de to andre, samtidig trekker det litt ned at Samsung ikke av Dolby Vision. Sony'en har ikke mini-LED, men ellers har jeg god erfaring med TV'er fra Sony. TCL er den jeg syns fremstår som best på papiret, men har lest at QC ikke er den beste. Hvilken vil være best å gå for? Eventuelt et annet godt alternativ på black-week tilbud jeg ikke har fått med meg? På forhånd takk! Endret 18. november 2022 av oblomsoe Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 51 minutes ago, oblomsoe said: Litt hjelp til valg av TV: Står mellom TCL C835, Samsung QN85B og Sony X90K. Prisen på de tre er ca. den samme men TCL'en blir 2000,- billigere. Skal ha 65" og TV'en skal henges på veggen. Lyd er ikke et tema da jeg uansett har lydplanke. Henges i stue med en del vinduer. Liker at Samsungen er en del tynnere enn de to andre, samtidig trekker det litt ned at Samsung ikke av Dolby Vision. Sony'en har ikke mini-LED, men ellers har jeg god erfaring med TV'er fra Sony. TCL er den jeg syns fremstår som best på papiret, men har lest at QC ikke er den beste. Hvilken vil være best å gå for? Eventuelt et annet godt alternativ på black-week tilbud jeg ikke har fått med meg? På forhånd takk! Ingen av disse. Kjøp heller 65" TCL C935 til en tusenlapp mer enn C835 hvis du er på budsjett. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 Virker som om det bare er budsjettmodellene i 75" som koster rundt 10 lapper. Har prøvd å følge med nå den siste uken.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 8 hours ago, snqmann95 said: Noen som har tips til veggfeste som bygger så lite som overhode mulig. Må klare en 77’’ c2 Jeg har kjøpt en slik, men den er ikke på veggen ennå før jeg finner en vinklet HDMI som greier 4k 120Hz HDR. Kun demo igjen ser det ut som. https://www.komplett.no/product/1220912/demovarer/tv-lyd-bilde/demo-annet-i-lyd-bilde/iiglo-veggfeste-ultraslim-for-tv-med-lav-elektronik-demo Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) 18 minutes ago, Sydvest said: Virker som om det bare er budsjettmodellene i 75" som koster rundt 10 lapper. Har prøvd å følge med nå den siste uken.. Må i hvert fall doble antall tusenlapper for å få noe bra (som er 75" eller større) ja. Ville vurdert å gå ned i størrelse, hvis en ikke kan gå opp i budsjett Endret 18. november 2022 av Slaps Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 Slaps skrev (18 minutter siden): Ingen av disse. Kjøp heller 65" TCL C935 til en tusenlapp mer enn C835 hvis du er på budsjett. Takk! Har sett litt på den, men liker i utgangspunktet ikke lydplanken i bunnen av TVen. Men vil du si at den er såpass mye bedre enn C835 at det er verdt det? Ser den dimmer på flere soner. Er det andre forskjeller mellom de to som er verdt å nevne også? Og er årsaken til at jeg ikke bør kjøpe noen av de at C935 er bedre, eller er det andre årsaker som gjør at jeg bør styre unna de? Lenke til kommentar
Bård A Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) Samsung s95b vs lg oled65c2 vs lg oled65g2? S95b og c1 er satt ned til 18k, g2en ligger på 25k. Samsungen har ikke DV, noe som er det eneste minuset. Pluss at veggfeste blir en ekstrakostnad kontra g2 som har det inkludert. Tror ikke mitt nåværende samsung slimmount fra 2017 passer s95b. Så spørsmålet er: hvilken ville dere valgt og hvorfor? Skal stå i en vanlig opplyst stue. Media som skal spilles av er enten standard streaming (yt, nf, d+ osv) via en nvidia shield 2017 eller lossless bd fra en dedikert kodi-boks (vero 4k+). Jeg har en samsung lydplanke (hwq96r) med dolby atmos support. Er det verdt å betale 7k ekstra for en g2, eller er svartnivå og lysstyrke på samsungen godt nok? Endret 18. november 2022 av Bård A Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 13 minutes ago, Bård A said: Samsung s95b vs lg oled65c2 vs lg oled65g2? S95b og c1 er satt ned til 18k, g2en ligger på 25k. Samsungen har ikke DV, noe som er det eneste minuset. Pluss at veggfeste blir en ekstrakostnad kontra g2 som har det inkludert. Tror ikke mitt nåværende samsung slimmount fra 2017 passer s95b. Så spørsmålet er: hvilken ville dere valgt og hvorfor? Skal stå i en vanlig opplyst stue. Media som skal spilles av er enten standard streaming (yt, nf, d+ osv) via en nvidia shield 2017 eller lossless bd fra en dedikert kodi-boks (vero 4k+). Jeg har en samsung lydplanke (hwq96r) med dolby atmos support. Er det verdt å betale 7k ekstra for en g2, eller er svartnivå og lysstyrke på samsungen godt nok? I Challenged 9 Video Professionals to Pick The "Best TV of 2022" in a Blind Test - YouTube Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) 22 minutes ago, oblomsoe said: Takk! Har sett litt på den, men liker i utgangspunktet ikke lydplanken i bunnen av TVen. Men vil du si at den er såpass mye bedre enn C835 at det er verdt det? Ser den dimmer på flere soner. Er det andre forskjeller mellom de to som er verdt å nevne også? Og er årsaken til at jeg ikke bør kjøpe noen av de at C935 er bedre, eller er det andre årsaker som gjør at jeg bør styre unna de? Dobbelt så høy peak brightness og mange flere dimming soner ja. Ikke noe å lure på engang. Også bedre kontrast Ellers har du QE65QN95B til 20k kr, men det er like mye som TCL C935 i 75" Endret 18. november 2022 av Slaps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå