Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Unicorn skrev (7 minutter siden):

Vil det være fornuftig/verdt det, å la butikken gjøre kalibrering av en ny, dyrere TV, typ oled? (da jeg ikke har peiling på slikt selv)

Smak og behag. Jeg vil si nei. En del kalibrering kan du gjøre selv med å lese litt på nettet og bare velge riktig modus og slå av og på funksjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heborres skrev (41 minutter siden):

Ble faktisk først oppmerksom på DNB sine supertilbud i juni, så jeg har ikke hatt snøring. 

Har liksom hatt dette Mastercardet i fem-seks år uten å ha sjekket fordelene en får ?

Jaja, veien blir til mens man går. 

 

Men skal høre med Power for sikkerhets skyld. 

 

Det er fordeler med Mastercard vedr service. Men her snakker vi om norsk kjøpslov, og angrerett.

Norge har et forbrukervern og garanti som USA og Europeere bare kan drømme om...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
35 minutes ago, Nimrad said:

Vedlagt i pakken når du får den ligger det en angrerettlapp. Du har 14 dager lovbestemt angrerett ved nettkjøp(fra dagen du mottok varen), så den kommer de ikke unna. 

Dette gjelder kun ved kjøp på nett, og for å være pirkete kommer angreskjemaet på epost sammen med bekreftelse av bestillingen. Ved kjøp i butikk eller bestilling av vare for levering og betaling i butikk gjelder regler for kjøp i butikk. Her har Power hatt 60 dager åpent kjøp, men dette ble avviklet en periode pga COVID-19 fra ca 13. mars, og gjeninnført fra 1. juni. Kjøp i butikk mellom ca 13. mars og 1. juni har ikke åpent kjøp.

Ikke noe problem å bruke angreretten selv om det er kjøpt med DNB supertilbud. Man får selvsagt tilbake kun det man har betalt netto, altså etter rabatten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
1 minute ago, Gouldfan said:

Norge har et forbrukervern og garanti som USA og Europeere bare kan drømme om...

Garantier gis av produsentene, og er (stort sett) like uansett hvor i Europa produktene selges. I Europa har alle land lovfestet reklamasjonsrett, de fleste har 2 år, Sverige har 3 år. England har hele 6 års reklamasjonsrett, jeg har fått rettet mangel på reklamasjon på en mer enn 5 år gammel iPad kjøpt i London.

Lenke til kommentar
Unicorn skrev (52 minutter siden):

Vil det være fornuftig/verdt det, å la butikken gjøre kalibrering av en ny, dyrere TV, typ oled? (da jeg ikke har peiling på slikt selv)

Tenker da på dette; https://www.power.no/power-support/klargjoering/tv-klargjoering/tv-kalibrering-premium-65/sp-1051854/ 

Hvis du er typen som ser forskjell på kalibrert og ukalibrert bilde vil jeg anbefale deg hjemmekalibrering.

Hvis ikke, sett TV-en i film/ekspertmodus, så har du fått det meste av nytten ved en kalibrering.

Lenke til kommentar
discostu skrev (1 time siden):

Av litt nysgjerrighet, hvorfor velger folk å matche prisen feks hos elkjøp stedet for å bare kjøpe det på power?

Hvis elkjøp går med på å matche supertilbud f.eks., så har ofte de populære kjøpene bedre lagerstatus på elkjøp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
discostu skrev (1 time siden):

Av litt nysgjerrighet, hvorfor velger folk å matche prisen feks hos elkjøp stedet for å bare kjøpe det på power?

Jeg foretrekker Power fordi de har åpent kjøp og dermed returrett. Det har ikke Elkjøp.

Lenke til kommentar

Dere som skifter fjernsyn som andre skifter sokker. Har dere inntrykk av at dårlig jevnhet/tint særlig nær hvitt er et problem hos alle produsenter av større skjermer, eller er det først og fremst OLED? Er på min tredje 65'' LG nå, og er fortsatt ikke fornøyd. Den første jeg fikk la jeg jo ut bilder av her. Så fikk jeg en E9, som jeg etterhvert oppdaget hadde rosa tint på halve skjermen. LG skiftet panel på denne, og det nye jeg fikk er heller ikke bra. I tillegg til rosa, har jeg et område med grønt. Lurer på om jeg skal "skifte side", gi opp hele greia eller vente på neste teknologi.

Noen vil sikkert beskylde meg for å være perfeksjonist, men jeg har en Sony W28 fra noen år tilbake, og den er jeg fornøyd med. Den vant ikke noen EISA-pris for "beste premiumprodukt", men den er bedre på hvitt enn min OLED.

 

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ganske fornøyd med hvitfargen på min LG C9 65" i hvert fall. Dimmer litt på rent hvitt bilde, men jeg opplever fargen som ren og lysstyrken som veldig kraftig selv i dagslys. ? Muligens jeg bare har fått gode paneler. Var og fornøyd med C8, men ikke så mye med C7. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Agentspoon skrev (10 minutter siden):

Jeg er ganske fornøyd med hvitfargen på min LG C9 65" i hvert fall. Dimmer litt på rent hvitt bilde, men jeg opplever fargen som ren og lysstyrken som veldig kraftig selv i dagslys. ? Muligens jeg bare har fått gode paneler. Var og fornøyd med C8, men ikke så mye med C7. 

Jeg tror jeg har C7 og er fornøyd, tok faktisk min første test her om dagen for å se etter slikt, innbrenning og døde pixler da fjernsynet har blitt brukt heftig siden det ble kjøpt. Har også en Philips Oled og synes den er bedre på mange måter da den "har flere farger å velge mellom" slik at bilde blir mer harmonisk. Har også en Philips led, og den er bare sorgen i forhold.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Agentspoon said:

Jeg er ganske fornøyd med hvitfargen på min LG C9 65" i hvert fall. Dimmer litt på rent hvitt bilde, men jeg opplever fargen som ren og lysstyrken som veldig kraftig selv i dagslys. ? Muligens jeg bare har fått gode paneler. Var og fornøyd med C8, men ikke så mye med C7. 

Mener du at du kan se andre farger enn hvitt når TV-en prøver å vise hvitt?

Disse problemene er ikke mest tydelig på helt hvitt på full styrke, men mer et par klikk unna på svakere lys.

 

 

Lenke til kommentar

Var innom min lokale Power-butikk i dag og forklarte situasjonen som jeg nevnte tidligere her. Da jeg kjøpte TVen, så kjøpte jeg også veggfeste, så trodde kanskje det også ville lage krøll i systemet mot DNB hvis jeg kun skulle heve kjøpet av TVen.

Men det var null problem å heve kjøpet og deretter legge inn ny bestilling med prisen som gjaldt nå. Meget fornøyd med servicen!

Og TVen skulle være rett rundt hjørnet, så da er det bare å glede seg ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, heborres said:

Var innom min lokale Power-butikk i dag og forklarte situasjonen som jeg nevnte tidligere her. Da jeg kjøpte TVen, så kjøpte jeg også veggfeste, så trodde kanskje det også ville lage krøll i systemet mot DNB hvis jeg kun skulle heve kjøpet av TVen.

Men det var null problem å heve kjøpet og deretter legge inn ny bestilling med prisen som gjaldt nå. Meget fornøyd med servicen!

Og TVen skulle være rett rundt hjørnet, så da er det bare å glede seg ?

Nice to know! Ble det LG OLED65CX på deg også? Bestilte idag, og levering 9 september her. Neppe noen endring i pris til da. Men fint å vite at de er serviceinnstilte. 

Lenke til kommentar
Slettet-fsaSP0zV skrev (På 11.8.2020 den 15.32):

Garantier gis av produsentene, og er (stort sett) like uansett hvor i Europa produktene selges. I Europa har alle land lovfestet reklamasjonsrett, de fleste har 2 år, Sverige har 3 år. England har hele 6 års reklamasjonsrett, jeg har fått rettet mangel på reklamasjon på en mer enn 5 år gammel iPad kjøpt i London.

Ja men Norske stat krever at garanti skal gjelde i 5 år for tver og dataer...

Garantien er en lov som produsent er pålagt å gi for varer som selges i Norge, innkludert netthandel på norske sider.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Unicorn skrev (18 minutter siden):

Nice to know! Ble det LG OLED65CX på deg også? Bestilte idag, og levering 9 september her. Neppe noen endring i pris til da. Men fint å vite at de er serviceinnstilte. 

Ble den ja. Gratulerer med kjøpet! Tror nok vi har gjort en særdeles god deal her :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...