Agentspoon Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2019 (endret) Hmm, ja, så lenge internett-hastigheten ikke må være over 50-60 Mbps (altså at en kan bruke LAN), burde det være mulig. Vi har 15 Mbps på en god dag som beste tilgjengelige abbonnement i området. Men mistenker at det ikke vil gå, siden det ikke er LAN-uttak andre steder enn i kjelleren. Så inntil videre må jeg nok bruke dinosaurmetoden med harddisk. Endret 19. oktober 2019 av Agentspoon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 (endret) Hmm, ja, så lenge internett-hastigheten ikke må være over 50-60 Mbps (altså at en kan bruke LAN), burde det være mulig. Vi har 15 Mbps på en god dag som beste tilgjengelige abbonnement i området. Men mistenker at det ikke vil gå, siden det ikke er LAN-uttak andre steder enn i kjelleren. Så inntil videre må jeg nok bruke dinosaurmetoden med harddisk. Hva er det du snakker om, internett hastigheten har da ingenting med hastigheten internt i huset å gjøre, eller misforstår jeg helt hva du skriver? Har du 15Mbps overføring lokalt i huset ditt har du noe alvorlig galt med nettverket en plass.. Dersom du streamer fra Netflix eller andre nett-tjenester er det jo noe helt annet, men disse ligger laaangt under nevnte 50-60Mbps.. Endret 19. oktober 2019 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
samco Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 (endret) Jeg snakker om Blu-ray og ikke streaming. På streaming tjenester er det bra med Dolby Vision støtte bla.a fra AppleTV og Netflix. På Blu-ray er det mindre, men det er vel ganske naturlig, da støtte for DV stort sett er ikke eksisterende bortsett fra på LG TV-er. Samsung har ikke støtte for det, sammen med de fleste andre, da de antakeligvis er for gniten til å betale lisenskostnaden, så dermed ender det meste opp med kompatible HDR10 standarden.. Plenty med DV på UHD bluray er bedre en Hdr10 mere kontroll over lyse og mørke partier selv om Panasonic ub9000 med oled instilling og hdr optimizer gir et utrolig løft med HDR10 mot Oppo 203 spilleren. Hdr 10 Panasonic ub9000 bedre på Hdr10 Dv Oppo 203 bedre på Dolby Vision 3D Oppo 103D bedre på 3D pga Darbee Endret 19. oktober 2019 av samco Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 (endret) Plenty med DV på UHD bluray er bedre en Hdr10 mere kontroll over lyse og mørke partier selv om Panasonic ub9000 med oled instilling og hdr optimizer gir et utrolig løft med HDR10 mot Oppo 203 spilleren. Hdr 10 Panasonic ub9000 bedre på Hdr10 Dv Oppo 203 bedre på Dolby Vision 3D Oppo 103D bedre på 3D pga Darbee Hvor har jeg sagt at HDR10 er bedre enn DV? Nå svarte jeg forøvrig ikke deg, men Agentspoon, som såvidt jeg har skjønt skal streame og ikke bruker Blu-ray spiller, og dermed er situasjonen en helt annen hva gjelder HDR, uansett hvor mye du nok en gang er fornøyd med Blu-ray spilleren din og må skryte av det.. For vanlig streaming er det nok en gang kun intern spiller i TV-en og innebygde apper som Netflix og AppleTV som støtter DV såvidt meg bekjent. Ellers er man overlatt til HDR10. Endret 19. oktober 2019 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
samco Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Ingen skryt kun fakta ... stor forskjell. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 https://www.tek.no/artikler/samletest-lg-c9-samsung-q90r-sony-ag9/475424 Take it away Samco Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 tek.no har vært elendige på tv omtaler og dette beviser bare at det fortsatt er helt elendige. Gud bedre.... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Hva er galt med testen, samco? Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 At OLED ikke vant overlegent 2 Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Om tek.no har tatt en kjapp Google så har vel testen blitt andeledes .... fokus på bilde kvalitet ... ler enda jøss snakkes. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Hva er galt med testen, samco? Alt.. Tek gir toppscore til Samsung i hver test de har nesten. Finnes flere samlingstester med like TV'er du kan finne der Samsung kommer stort sett dårligst ut. Men forventer ikke mer fra Tek.no .. 3 Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Alt.. Tek gir toppscore til Samsung i hver test de har nesten. Finnes flere samlingstester med like TV'er du kan finne der Samsung kommer stort sett dårligst ut. Men forventer ikke mer fra Tek.no .. Akkurat ... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. oktober 2019 Del Skrevet 21. oktober 2019 (endret) Hadde vært fint om dere var litt mer spesifikke? Hva er det som er galt med testen? RTINGS.com liker også Samsung Q90R og gir den en score på 8.8 Endret 21. oktober 2019 av bshagen Lenke til kommentar
barezell Skrevet 21. oktober 2019 Del Skrevet 21. oktober 2019 Q90R er jo dødsbra. Helt rått hva de har fått til med LED tv, men imo trekker oled lengste strået. Og de gode oledene ligger jo på 9+ på rtings. Personlig så synes jeg ikke allverden om testene til tek og forsåvidt lyd&bilde. Litt mye karaktergivning som skurrer. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. oktober 2019 Del Skrevet 21. oktober 2019 De lister B9 som den beste TVen akkurat nå med en rating på 8.8. Q80R er satt opp som et godt alternativ. Så da er vel RTINGS.com ræva på testing også da? https://www.rtings.com/tv/reviews/best/tvs-on-the-market Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 21. oktober 2019 Del Skrevet 21. oktober 2019 Q80-90R er glimrende TVer. Det er nyanser som kan klassifiseres som i-lands problemer å sammenligne de og OLED tver. Hadde min TV for stor del blitt brukt til gaming så hadde det blitt Qled uten tvil. Slipper bekymring med screen burn og kan la den stå på statiske bilder konstant. Oled mener jeg ikke er der på langt nær. Du må ha i bakhodet hvordan bruken er for å unngå det. Oled har et fantastisk svartnivå og smell i farger som jeg har blitt avhengig av. Ypperlig til film og TVsendinger, men unngå sterke statiske logoer som kan ødelegge Tven. Hvorfor kan ikke alle ha logoer som NRK? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. oktober 2019 Del Skrevet 21. oktober 2019 Har ikke Samsungen enda mer "smell" i fargene enn LG? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 21. oktober 2019 Del Skrevet 21. oktober 2019 (endret) De lister B9 som den beste TVen akkurat nå med en rating på 8.8. Q80R er satt opp som et godt alternativ. Så da er vel RTINGS.com ræva på testing også da? https://www.rtings.com/tv/reviews/best/tvs-on-the-market Det er nok ikke verre enn at en del her ikke takler at TV-en de selv mener er best og har brukt mye penger på ikke vant. Da må jo alt være kjøpt, betalt, elendig og ikke til å stole på Og det sier jeg som selv er en svoren OLED tilhenger, men selv jeg ser at OLED ikke passer for alle i alle settinger.. for variert brukt i et opplyst rom hadde jeg hatt problemer med å anbefale OLED over andre alternativer. Det er tross alt ikke alle som sitter i et bekmørkt rom med lupe for å studere skjermen hver gang man setter på TVen Endret 21. oktober 2019 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 21. oktober 2019 Del Skrevet 21. oktober 2019 De lister B9 som den beste TVen akkurat nå med en rating på 8.8. Q80R er satt opp som et godt alternativ. Så da er vel RTINGS.com ræva på testing også da? https://www.rtings.com/tv/reviews/best/tvs-on-the-market antar det var et svar til meg ettersom bare jeg postet etter din siste post? Snodig de lister B9 som beste tv ettersom de har gitt C9 og Sony af9 (muligens flere også) bedre score. Kan jo være de har tatt pris inn i bildet. Forskjellen i bilde er jo ikke spesielt stor men prisene stiger vesentlig. Jeg starter jo innlegget med at q90 er dødsbra. q80 er en veldig lik tv så hvorfor skulle jeg mene rtings er ræva for at de gir den god score? Om jeg tar noe fra Rtings så er det at de lister Oled et lite hakk over qled og jeg er enig. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 21. oktober 2019 Del Skrevet 21. oktober 2019 Har ikke Samsungen enda mer "smell" i fargene enn LG? Samsung sine qled har generelt langt mer lysstyrke å gå på, om det er det du tenker på? kan vel gi fargene litt mer "smell" i HDR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå