taffeeel Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Vil d være mulig å bestille en q9 eller c8 i fysisk butikk og betale demografiske da, selv om det er lengre leveringstid? Vanskelig å svare på, men ser at de (Power) har annonsert 55" av LG C8 på nettsiden, og da har de annonsegaranti som vil si innen 6 dager fra annonsen startet skal du få produktet til kampanjepris uansett. Det samme gjelder 65" av Q9FN. Om det faktisk fungerer i praksis må du rett og slett prøve hvis du har kort vei til butikken. De vil nok ha deg over på de nye, dyrere modellene som kom nå i 2019. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 16. august 2019 Forfatter Del Skrevet 16. august 2019 Mener det, men ville hørt med Power sin kundechat. Ikke selgeren i butikken, fordi de kan finne på å lyge for å ikke tape penger. Power har et godt tilbud, ikke bra service. Lenke til kommentar
Patek Skrevet 16. august 2019 Del Skrevet 16. august 2019 Enig med kundeservice på Power Da jeg var å hentet TV'n i dag ble jeg som vanlig spurt om klargjøring, forsikring osv. Pleier alltid å si veldig raskt nei. Når han spurte, eller sa at jeg burde kalibrere den, sa jeg at jeg skulle ordne det selv hvis jeg ikke var fornøyd. Fikk bastant svar: "Nei, det kan du ikke, det har du ikke utstyr til!". Må si jeg ble litt forfjamset, ikke den responsen jeg forventa. En kalibrering skal vel uansett gjøres i rommet der TV'n skal stå, tenker jeg leier inn kyndig hjelp som kommer hjem til meg med utstyr den dagen det er aktuelt. Er vel sjeldent folk med veldig bra peiling jobber på Power etc.. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Enig med kundeservice på Power Da jeg var å hentet TV'n i dag ble jeg som vanlig spurt om klargjøring, forsikring osv. Pleier alltid å si veldig raskt nei. Når han spurte, eller sa at jeg burde kalibrere den, sa jeg at jeg skulle ordne det selv hvis jeg ikke var fornøyd. Fikk bastant svar: "Nei, det kan du ikke, det har du ikke utstyr til!". Må si jeg ble litt forfjamset, ikke den responsen jeg forventa. En kalibrering skal vel uansett gjøres i rommet der TV'n skal stå, tenker jeg leier inn kyndig hjelp som kommer hjem til meg med utstyr den dagen det er aktuelt. Er vel sjeldent folk med veldig bra peiling jobber på Power etc.. Fjas for å tjene mer penger, så enkelt er det... Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Trenger litt feedback på hvilken TV jeg skal anbefale til noen jeg kjenner. De har noen krav1. De vil ha 75" (større kan også gå, men tror ikke budsjettet tillater det) 2. Den må fungere med Samsung HW-N960 surround-anlegg. 3. Under 25000Med disse kravene så er OLED så klart ikke aktuelt, så da ser jeg for meg noe Samsung QLED? Det blir mest film/serier/sport men også litt Xbox-spilling. Lenke til kommentar
samco Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Trenger litt feedback på hvilken TV jeg skal anbefale til noen jeg kjenner. De har noen krav 1. De vil ha 75" (større kan også gå, men tror ikke budsjettet tillater det) 2. Den må fungere med Samsung HW-N960 surround-anlegg. 3. Under 25000 Med disse kravene så er OLED så klart ikke aktuelt, så da ser jeg for meg noe Samsung QLED? Det blir mest film/serier/sport men også litt Xbox-spilling. Power tilbud på en 75 6 serie Qled i uka som kommer til under 25k Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 17. august 2019 Del Skrevet 17. august 2019 Trenger litt feedback på hvilken TV jeg skal anbefale til noen jeg kjenner. De har noen krav 1. De vil ha 75" (større kan også gå, men tror ikke budsjettet tillater det) 2. Den må fungere med Samsung HW-N960 surround-anlegg. 3. Under 25000 Med disse kravene så er OLED så klart ikke aktuelt, så da ser jeg for meg noe Samsung QLED? Det blir mest film/serier/sport men også litt Xbox-spilling. https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/panasonic-75-uhd-led-tv-tx-75fx780e/p-667740/?q=75fxDenne med DNB-rabatt er vel en ok deal, men jeg er ikke kompetent til å svare på om den fungerer med Samsung-anlegget ? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Den funker nok med Samsung-anlegget. Det har både optisk inngang, minijack, samt ARC (som du burde bruke). Jeg bruker selv Samsung HW-N960 med min LG 65C8. 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Enig med kundeservice på Power Da jeg var å hentet TV'n i dag ble jeg som vanlig spurt om klargjøring, forsikring osv. Pleier alltid å si veldig raskt nei. Når han spurte, eller sa at jeg burde kalibrere den, sa jeg at jeg skulle ordne det selv hvis jeg ikke var fornøyd. Fikk bastant svar: "Nei, det kan du ikke, det har du ikke utstyr til!". Må si jeg ble litt forfjamset, ikke den responsen jeg forventa. En kalibrering skal vel uansett gjøres i rommet der TV'n skal stå, tenker jeg leier inn kyndig hjelp som kommer hjem til meg med utstyr den dagen det er aktuelt. Er vel sjeldent folk med veldig bra peiling jobber på Power etc.. Da jeg jobbet for Lefdal før, hadde vi en ordning der vi kunne legge inn bestilling hos Kalibreringsmannen Rune for de som ønsket det. Det var genialt, fordi han kunne virkelig sakene sine, og fikk kalibrert lokalt som du sier. Power har samme eiere som XXL, og de får en del pes i media de også for triks og på kanten umoralskhet ovenfor kunden. Men å selge tjenester og slikt synes jeg er helt innafor. For det første er det slik butikkene kan gå rundt, og for det andre kjenner en ikke personene som kommer inn (på annet enn trynefaktor), så det er noen mennesker som også er tjent med en del av det. At Olga på 70 vil ha en supportavtale på PCen sin, sånn at hun ikke er avhengig av barnebarn for å fikse hver lille ting, har jeg full forståelse for. Det er et valg enhver kunde har, men selgeren har et ansvar for å legge frem tilbudet på en ærlig og oversiktlig måte. Liten heads up er at jeg selv kanskje vil bli å starte jobb i Elkjøp om ikke så altfor lenge. Skal isåfall høre litt rundt om det er innafor å fortsette å drifte tråden. Jeg er ikke bekymret rundt egen integritet, men jeg skjønner dersom folk mener det er en uheldig rolleblanding, selv om jeg ikke får noe betalt for dette. ^^ Som selger, føler jeg iallfall jeg har mitt på det rene med at produktkunnskapen er på plass. Det gjelder mange andre også, både hos Power og Elkjøp, men der som alle andre steder, er det en evig prosess med å lære opp nyansatte, og det er mye rotasjon i personale, ettersom flesteparten deltid er studenter. En annen positiv ting jeg vil si om Power, er at de som regel er hyggelige (opplever jeg), lokalene er ryddige og fine. Men fra ledelsen av har de en del vilkår jeg vil påstå at jeg er halvlunken til. MasterCard 20% er dog ikke en av de.. Endret 18. august 2019 av Agentspoon 2 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Kalibreringen de gjør på bakrommet hos Elkjøp er hvertfall noe folk burde holde seg unna. Et latterlig dårlig produkt. Endret 18. august 2019 av Randeboy Lenke til kommentar
barezell Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Bruker Elkjøp bruker fortsatt skjema? Da kan man jo like så godt plotte inn fra internett selv. Power har Calman i de varehus som tilbyr kalibrering og jobben gjøres av ansatte med kurs. (står det da) Tidemandsen som eier XXL eier vel bare 50% og har vel ingen ting å gjøre med driften? XXL har vel også hatt ekstremt mye utskiftning i ledelse og direktører. masse styr der, trur ikke det automatisk betyr at det er lignende drift/problemer i andre bedrifter Tidemandsen er innvolvert i. edit: rette meg selv litt. "– Dolphin og Øivind Tidemandsen eier 45 prosent, og Awilhelmsen Capital eier 45 prosent. De resterende prosentene er i hovedsak ansatte som eier. Dolphin står for retail-kompetansen, mens Awilhelmsen står for pengene, sier konsernsjefen humoristisk. – Vi har to kapitalsterke eiere i ryggen som har støttet oss hele veien." Endret 18. august 2019 av barezell Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Hvordan kan du bare slenge ut det er dårlig uten noen form for kvantifisering? Det er vel sikkert personavhengig det og vel? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 Hvem retter du spørsmålet til? Meg angående service? Det er bare å sammenligne vilkårene som ligger ute på nettsidene, eventuelt sjekke rating hos Prisjakt. Mine dårlige personlige erfaringer er mest fra tidligere. Ikke hatt dårlige opplevelser der de siste to årene. Som sagt synes jeg personalet som regel er hyggelig der jeg har handlet i hvert fall. Jeg anser personlig Hifi-Klubben til å være den beste aktøren allround på vilkår og service, men dessverre ikke på pris og utvalg. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Hvordan kan du bare slenge ut det er dårlig uten noen form for kvantifisering? Det er vel sikkert personavhengig det og vel? Fordi det er en veldig middelmådig kalibrering de tar seg godt betalt for å gjør bak på lageret på superkort tid. Skal man først bruke over 1000 kr på slikt, så gjør det ordentlig. Lurte jo trill rundt mine foreldre. Jeg sammenlignet den profilen de laget iforhold til den beste som lå på TV'en fra før og det var helt unødvendig å prakke det på et par gamlinger på 65 år. 1200 kr rett i dass. Lenke til kommentar
samco Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Da vandt Lg C9 over Sony AF9 og Panasonic Gz2000 i Uk tv shootout ... Samsung Q9 var der men den er ikke verd å snakke om ubrukelig tv men har prøvd å sagt det lol i evigheter hær... Grattis til Lg og litt skuffa over GZ2000 bedre ABL og 1000 custom panel ... Endret 18. august 2019 av samco Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Det ble 65 C9 på meg denne Power-helgen (+Sennheiser true wireless, men det hører til en annen tråd). Leverte tilbake C8 tidlig i år da det ble annonsert at C9 ville ha HDMI 2.1. Usikker på om jeg ville gjort det samme igjen mtp at ingen receiver eller grafikkort støtter den nye HDMI-standarden. Jeg trodde på den tiden at slike produkter var rett rundt hjørnet. På onsdag var ikke TVen på lager på Powers nettsider, så jeg spurte chatten om den kom til å komme inn. De satte opp en bestilling via chatten og jeg fikk en link jeg skulle trykke på torsdag/fredag for å betale. Jeg synes dette er en litt merkelig fremgangsmåte. På nettsidene står det bare ikke på lager og ingenting om når den eventuelt skal komme. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 19. august 2019 Forfatter Del Skrevet 19. august 2019 (endret) Du betaler 12k mer for C9 over C8? ? Du er klar over at den ender på 20k eller lavere neste juni/juli allerede? Endret 19. august 2019 av Agentspoon 1 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Snodig bruk av ordet allerede. Nesten et år til og c9 vil da være utgående og 2020 modellene vil ha kommet. Men selvsagt 12k mer for c9 over c8 er noen grunker ? Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Lg C9 er et bra kjøp er den makes more sense oled kjøpet i 2019. 2.1 hdmi er litt early bird med produkter tror det kommer nokk flere etter next gen konsoller dukker opp i jul 2020. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå