Teodor1979 Skrevet 26. juli 2018 Del Skrevet 26. juli 2018 Det der så fælt ut men hvilke TV’er i dag (alle teknologier inkludert) klarer å vise «dårlig kilde inn» på best mulig måte? Jeg tenker da på alt fra paraboltunere med HD til nyeste tunere fra Get, Altibox osv. Jeg synes jo fortsatt min 10 år gamle 58 tommers plasma fra Panasonic (PZ800) gjør denne jobben best. Spesielt på fotballkamper og gamle friends-episoder på f.eks TVNorge. Min nye Panasonic LED eller LG Oled kan ikke måle seg her på slikt Plasmaen står nå hos mine foreldre, og må innrømme jeg savner den til tider. Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Vurderer å kjøpe LG B7 65". Ser den ligger til 20K hos Elkjøp. Tenker å vente til november (black friday), mulig at denne går enda mer ned i pris? Bør jeg vente litt til eller skal jeg bare kline til nå? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Langt ifra sikkert at den enda er til salgs i november, er jo en utgående modell. Lenke til kommentar
monitor Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Prisene på de nye modeller holdes kunstig høyt. I Sverige har prisene i alle år vært høyre enn i Norge, men nå selger de den nye Sony f.eks.(65») 10000 kroner lavere enn i Norge..Det er vel nettopp for at folk da heller kjøper de utgåtte modeller. Det kan hende at de til slutt må selge den modellen du nevner enda noe rimeligere, men det kan også hende at den blir utsolgt på dette prisnivået. Blackfriday kan være en mulighet, men det forutsetter at de har en haug på lager... Personlig så kommer jeg til å vente til at neste generasjon OLED paneler lanseres. Det ryktes at de er betydelig bedre, og har den nye HDMI standarden. Men om man trenger en ny TV nå (65») så er dette en grei deal for øyeblikket. Jeg mener at de solgte E7 for en liten stund siden til like over 20k.? ( prisjakt utelater ofte stuntpriser i sine prishistorikker) Lenke til kommentar
monitor Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Har du vurdert denne: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=125131450 1 Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Langt ifra sikkert at den enda er til salgs i november, er jo en utgående modell. Det jeg også er litt redd for dessverre. De nyere OLED panelene fra LG er, slik jeg har forstått det, ikke så veldig mye bedre enn fjorårets. Er det noe poeng i å betale 10K+ ekstra da? Prisene på de nye modeller holdes kunstig høyt. I Sverige har prisene i alle år vært høyre enn i Norge, men nå selger de den nye Sony f.eks.(65») 10000 kroner lavere enn i Norge..Det er vel nettopp for at folk da heller kjøper de utgåtte modeller. Det kan hende at de til slutt må selge den modellen du nevner enda noe rimeligere, men det kan også hende at den blir utsolgt på dette prisnivået. Blackfriday kan være en mulighet, men det forutsetter at de har en haug på lager... Personlig så kommer jeg til å vente til at neste generasjon OLED paneler lanseres. Det ryktes at de er betydelig bedre, og har den nye HDMI standarden. Men om man trenger en ny TV nå (65») så er dette en grei deal for øyeblikket. Jeg mener at de solgte E7 for en liten stund siden til like over 20k.? ( prisjakt utelater ofte stuntpriser i sine prishistorikker) Men er det virkelig så viktig å vente på HDMI 2.1 etter din mening? Da blir det i så fall å vente til senere i år? Vil jo selvsagt ha det nyeste, men spørs hvor mye nytte man får ut av det. Trenger absolutt ikke en ny TV i all hast, har en Philips 55PUS7272 i hus foreløpig.. tenkte å oppgradere til OLED, og 65" B7 til 20K er en rimelig OK pris i mine øyne i forhold til hva man får. Når det gjelder Sony A1: Er vel hakket bedre enn LG etter det jeg har lest/hørt, men LGs lavere inputlag og webOS tror jeg frister mer. Hvis ikke hadde jeg slått til, definitivt. Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Hot News fra Uk.. bare forum rykter men Sonys zd9 oppfølger får en 55" og har et helt nytt backlight system mot zd9 Sony AF9 får vist en oled nits boosting teknology men ta alt dette med en klype salt. IFA 2018 er i slutten av august da får vi svar. Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Det jeg også er litt redd for dessverre. De nyere OLED panelene fra LG er, slik jeg har forstått det, ikke så veldig mye bedre enn fjorårets. Er det noe poeng i å betale 10K+ ekstra da? Men er det virkelig så viktig å vente på HDMI 2.1 etter din mening? Da blir det i så fall å vente til senere i år? Vil jo selvsagt ha det nyeste, men spørs hvor mye nytte man får ut av det. Trenger absolutt ikke en ny TV i all hast, har en Philips 55PUS7272 i hus foreløpig.. tenkte å oppgradere til OLED, og 65" B7 til 20K er en rimelig OK pris i mine øyne i forhold til hva man får. Når det gjelder Sony A1: Er vel hakket bedre enn LG etter det jeg har lest/hørt, men LGs lavere inputlag og webOS tror jeg frister mer. Hvis ikke hadde jeg slått til, definitivt. Har selv en Sony A1 og etter årevis med Lg oled tvr er den en drøm mot lgs macro blocking IT i fra sort. ,Lg bevegelse stutter som er et mareritt. Web os har nesten ingen apper fatter ikke hvorfor det får skryt? Inputlag litt høyere men som en konsoll spiller null problem. Farve bands på lyse farver brrrr nei takk har sett nokk av dem. Lg bør virkelig forbedre seg på sine minuser før jeg kjøper en ny Lg oled. Endret 27. juli 2018 av samco Lenke til kommentar
monitor Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Vedr.HDMI 2.1: teknologien ligger milevis foran materialet som produseres for TV, så svaret er vel «tja». Jeg skifter ikke ofte TV, så da vil jeg være forberedt på fremtiden, men per idag er ikke 2.1 så viktig ( jeg tror ikke at 8k eller mer er rett rund hjørne på produksjonssiden). Det er vel kun i Japan det foregår TV sendinger i så høy oppløsning? I Norge har Vinje bare HD... Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Vedr.HDMI 2.1: teknologien ligger milevis foran materialet som produseres for TV, så svaret er vel «tja». Jeg skifter ikke ofte TV, så da vil jeg være forberedt på fremtiden, men per idag er ikke 2.1 så viktig ( jeg tror ikke at 8k eller mer er rett rund hjørne på produksjonssiden). Det er vel kun i Japan det foregår TV sendinger i så høy oppløsning? I Norge har Vinje bare HD... 8k kommer sakte tipper vi ser flere 8k tvr til salgs neste år mot en i år. Hdmi 2.1 blir ingen revolusjon men høyere refresh rate kan gi bedre bevegelser på en tv mot dagens. Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Har selv en Sony A1 og etter årevis med Lg oled tvr er den en drøm mot lgs macro blocking IT i fra sort. ,Lg bevegelse stutter som er et mareritt. Web os har nesten ingen apper fatter ikke hvorfor det får skryt? Inputlag litt høyere men som en konsoll spiller null problem. Farve bands på lyse farver brrrr nei takk har sett nokk av dem. Lg bør virkelig forbedre seg på sine minuser før jeg kjøper en ny Lg oled. Stuttering hos LGs paneler har jeg ikke hørt noe om, har du noen eksempler/kilder å vise til? Når det gjelder WebOS; jeg blåser i apper stort sett da det eneste jeg bruker er YouTube og Netflix. Litt dritt med HBO, men da blir det streaming fra PCen. Er så deilig å peke på skjermen istedenfor et kludrete AndroidOS som lagger og er lite brukervennlig. Skal sies at jeg ikke har testet A1 sitt brukersnitt, så skal ikke være så sikker i min sak, men har hatt Android på Philips og det er helt forderdelig å bruke dessverre. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Stuttering hos LGs paneler har jeg ikke hørt noe om, har du noen eksempler/kilder å vise til? Når det gjelder WebOS; jeg blåser i apper stort sett da det eneste jeg bruker er YouTube og Netflix. Litt dritt med HBO, men da blir det streaming fra PCen. Er så deilig å peke på skjermen istedenfor et kludrete AndroidOS som lagger og er lite brukervennlig. Skal sies at jeg ikke har testet A1 sitt brukersnitt, så skal ikke være så sikker i min sak, men har hatt Android på Philips og det er helt forderdelig å bruke dessverre. samco er en klovn hans LG hat/propaganda startet etter han solgte sin LG 65 2016 mod meeeeeen mens han hadde den var det bare skryt og verdens råeste tv og han hadde sin Sony A1 da også, han var faktisk usikker på hvem av de to han skulle selge... LG lager verdens beste Oled tver og paneler til de andre fabrikantene man trenger ikke være veldig smart for å skjønne han bare troller da det strider mot all fakta. Han googler og googler for å finne enkeltsaker å slenger de ut her. Dette er bare trist spesielt for evt de som tar det seriøst. 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Stuttering hos LGs paneler har jeg ikke hørt noe om, har du noen eksempler/kilder å vise til? Når det gjelder WebOS; jeg blåser i apper stort sett da det eneste jeg bruker er YouTube og Netflix. Litt dritt med HBO, men da blir det streaming fra PCen. Er så deilig å peke på skjermen istedenfor et kludrete AndroidOS som lagger og er lite brukervennlig. Skal sies at jeg ikke har testet A1 sitt brukersnitt, så skal ikke være så sikker i min sak, men har hatt Android på Philips og det er helt forderdelig å bruke dessverre. Litt vanskelig å vise men gå inn på en butikk å se. Bildet på Lg oled tv små skjelver på side panneringer og på rulletekster på slutten av en film som går oppover er det virkelig ille. Lefdal på tiller i Trondheim hadde i sin tid en phillips oled ved siden av en Lg oled med planet Earth . phillipsen var silke smooth og LGn stuttret. Etter det var det umulig å ikke legge merke til det på 950.B6.og G6 jeg eide. Satt A1 ved siden av G6n som ble resultatet at solgte den uka etter . Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Så hvis man har en Panasonic 65" Plasma VT30, med 24Hz motion og svart nivå som er helt konge, hvordan stiller OLED seg i forhold? Endret 27. juli 2018 av Simkin Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) samco er en klovn hans LG hat/propaganda startet etter han solgte sin LG 65 2016 mod meeeeeen mens han hadde den var det bare skryt og verdens råeste tv og han hadde sin Sony A1 da også, han var faktisk usikker på hvem av de to han skulle selge... LG lager verdens beste Oled tver og paneler til de andre fabrikantene man trenger ikke være veldig smart for å skjønne han bare troller da det strider mot all fakta. Han googler og googler for å finne enkeltsaker å slenger de ut her. Dette er bare trist spesielt for evt de som tar det seriøst.Problemet er Lg oled eiere er vandt med feilen la ikke merke til det selv men...sett en bedre oled som en phillips elller en Sony ved siden av med samme innhold er helt utrolig hvor stor forskjell prossersering gjør mellom merkene på motion.Som med alt man får det man betaler for .... billig er billig Hadde selv et stort håp Lg endelig klarte å fikse feilene sine med den nye Alpha 9 prosessoren ... Å nei da samme stutter i 2018 og ikke på høyde med Sonys X1 og nå kommer Sonys nye X1 ultimate som får 50 prosent mere prosessering kraft .... Endret 27. juli 2018 av samco Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Så hvis man har en Panasonic 65" Plasma VT30, med 24Hz motion og svart nivå som er helt konge, hvordan stiller OLED seg i forhold? AVS forum Pioneer kuro eiere går for Sonys oled på grunn av akkurat motion er nærmere en plasma men ikke helt på samme nivå desverre. Fleste virker fornøyd med valget Oled er 100sort og med mere lystyrke en hva en plasma tv ga. Synd plasma ble faset ut med EU energi krav til tvr var den beste måten å nyte en film. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Problemet er Lg oled eiere er vandt med feilen la ikke merke til det selv men...sett en bedre oled som en phillips elller en Sony ved siden av med samme innhold er helt utrolig hvor stor forskjell prossersering gjør mellom merkene på motion. Som med alt man får det man betaler for .... billig er billig Hadde selv et stort håp Lg endelig klarte å fikse feilene sine med den nye Alpha 9 prosessoren ... Å nei da samme stutter i 2018 og ikke på høyde med Sonys X1 og nå kommer Sonys nye X1 ultimate som får 50 prosent mere prosessering kraft .... Sony A1 kostet 55,000- ved lansering LG B7 53,000,- så du verden billig er billig...... Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Sony A1 kostet 55,000- ved lansering LG B7 53,000,- så du verden billig er billig...... Lg 980w kostet 90000 for en 55" om du er så opptatt av hva ting kostet ved lansering .... Hvor mye koster en B7 nå 12999 som er billig aka man må leve med litt plastikk og svakere innmat. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 AVS forum Pioneer kuro eiere går for Sonys oled på grunn av akkurat motion er nærmere en plasma men ikke helt på samme nivå desverre. Fleste virker fornøyd med valget Oled er 100sort og med mere lystyrke en hva en plasma tv ga. Synd plasma ble faset ut med EU energi krav til tvr var den beste måten å nyte en film. Så med andre ord er Plasma fremdels konge på film. .? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Lg 980w kostet 90000 for en 55" om du er så opptatt av hva ting kostet ved lansering .... Hvor mye koster en B7 nå 12999 som er billig aka man må leve med litt plastikk og svakere innmat. Fortsatt ikke plastik innmat kun boksen bak dette er opplyst til deg før du må være treg. Jeg tok utgangspunkt i 65 LG ligger på 20,000 et varp Sony ligger på 28,000- som er et heller ræva kjøp med design som er en dårlig løsning. Kan glemme lydplanke foran TV blant annet. Kompis av meg har den og har aldri imponert på noen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå