girfaen Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Skal reise langt for å kjøpe en bil til 20tusen dette er på et bilforhandler... Kan man bare betale 20tusen på visakortet? eller kontant eller ? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Man kan uten problemer betale 20k med kort så lenge man har dekning på kortet. Lenke til kommentar
girfaen Skrevet 24. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2018 glemte en ting til. åsen er det med forsikringa? må man ordne dette før kjøpet? eller kan man kjøre den hjem også ordne den? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 glemte en ting til. åsen er det med forsikringa? må man ordne dette før kjøpet? eller kan man kjøre den hjem også ordne den? https://www.if.no/privat/forsikring/bilforsikring/kjope-og-selge-bil/forsikring/ved-kjop 1 Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Kan ikke kjøre uten forsikring. Men det kan du ordne via nettet. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Med en bil til 20k skal du være glad om du kommer hjem uten trøbbel. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Med en bil til 20k skal du være glad om du kommer hjem uten trøbbel. Hvorfor det? Har hatt flere biler i denne prisklassen, og de har gått i årevis uten problemer. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Hvorfor det? Har hatt flere biler i denne prisklassen, og de har gått i årevis uten problemer. Hvorfor spør du da om betaling og forsikring? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Fordi han ikke gjør det? Gromle er ikke trådstarter. 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Kan man bare betale 20tusen på visakortet? eller kontant eller ? Begge delar går heilt fint, men eg ville brukt kortet i staden for å dra rundt på så mykje kontantar. Det einaste du bør sjekke er at du ikkje har maksbegrensning på kortet. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Ordne forsikring FØR du omregistrerer den ellers så før du dagbøter med en gang. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Ordne forsikring FØR du omregistrerer den ellers så før du dagbøter med en gang. Du får ikke omregistrere før du ordner forsikring nå tror jeg, var iaf slik når jeg omregistrerte fysisk hos SVV tidligere i år. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 (endret) Man har vel ikke fått omregistrert bilen uten at forsikring er bekreftet på svært mange år. Men i dag har visst selv en ikke-fullført omregistreringsprosess den konsekvensen at man får dette gebyret. Det betyr vel at i det både selger og kjøper har fylt ut salgsmelding på nett er kjøper pliktig til å ha forsikring i orden. Endret 26. juni 2018 av Snylter Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Man har vel ikke fått omregistrert bilen uten at forsikring er bekreftet på svært mange år. Men i dag har visst selv en ikke-fullført omregistreringsprosess den konsekvensen at man får dette gebyret. Det betyr vel at i det både selger og kjøper har fylt ut salgsmelding på nett er kjøper pliktig til å ha forsikring i orden. I alle fall i løpet av dagen, kan også lønne seg å sjekke på tff.no, jeg fikk bot da DnB hadde bommet litt og ikke registrert forsikringen hos tff, men det ordnet de opp i. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Kan man bare betale 20tusen på visakortet? eller kontant eller ? tror ikke det er andre begrensninger enn hvor mye du har på konto ved tidspunktet for kortbetaling. Da jeg kjøpte min nåværende bil betalte jeg nærmere 350k med visa kortet, og det gikk helt fint. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Skal reise langt for å kjøpe en bil til 20tusen dette er på et bilforhandler... Kan man bare betale 20tusen på visakortet? eller kontant eller ? Avhenger helt av dekning og bruksgrense på kortet du skal bruke. Har du behov for en høyere bruksgrensen kort periode, er det bare å ta kontakt med banken. Når det gjelder forsikring bestiller du den før eller senest samme dag du henter bilen. Bestiller du forsikring samme dag burde du handle den før selskapet stenger for dagen. Selskapene har mulighet til å overføre forsikringsinformasjon til SVV nesten på sekundet. Eventuelt kan også sikkert forhandler hjelpe deg med forsikring. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå