v3lv Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 (endret) HomeNet har lagt fiber i gata min, og jeg har fått beskjed om å selv grave det siste stykket på min egen tomt. I manualen som jeg har fått tilsendt står det at jeg kun skal krave ned ett fiberrør,ikke noe om en gul ledning i tillegg. Denne stikker opp av bakken ved siden av fiberrøret. Har sjekket hos noen av naboene, og de hadde ikke en slik ledning. Noen her som vet noe? HomeNet har ikke åpent nå, og finner heller ikke noe svar på nettsiden dems. Jeg drar på reise senere i kveld, så har veldig lyst å bare gjøre jobben ferdig nå. Endret 24. juni 2018 av v3lv Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Hvorfor tror du en gul ledning har noe med fiberen å gjøre? Kunne du lagt ut et bilde? Har fiber, men ikke HomeNet. Det eneste man trenger er plastrøret som fiberen skal ligge i. Lenke til kommentar
v3lv Skrevet 24. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2018 Her er bildet. Ledningen kommer opp med fiberrøret. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Vet ikke hva det er, vil tippe det er noe for utbyggers egen bruk. Men det er ikke sannsynlig at den skal videre til deg. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 (endret) Det er ikke en ledning. Men en søketråd. Du trenger ikke tenke på den Endret 24. juni 2018 av Jokerjævel 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 OK, det er en antenne hvor de kobler til en signalgenerator for å kunne lokalisere røret i framtiden? Det er vel ikke så dumt. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Jepp! Men ikke så nøye når det er snakk om inntaksrør. Lenke til kommentar
v3lv Skrevet 24. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2018 Det er ikke en ledning. Men en søketråd. Du trenger ikke tenke på den Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 For å finne kabelen i framtiden... slik at folk ikkje graver over den ved eit uhell. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå