Dobbeltabbe Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Har i dag et sett Dali kompakthøyttalere i budsjettklasse og en Marantz M-CR511 mediespiller. Det er nesten utelukkende streaming fra Spotify jeg bruker dem til, etter samlivsbrudd der hele cd- og platesamlingen ble igjen hos eksen. Jeg ser ikke helt at jeg kommer til å få råd til å bygge opp igjen hele biblioteket med det første, så det blir nok først og fremst streaming fremover. Dermed har jeg to ulike scenarioer for hva jeg ser på som aktuelle innkjøp siden jeg nå har ny tv jeg ønsker bedre lyd til. 1) Forsterker med optisk inn så jeg kan koble tv til der og bruke høyttalerne jeg har. Denne bør også ha mulighet til å koble til platespiller/sub senere. 2)Lydplanke med mulighet for å koble til sub og flere høyttalere, ikke for surround-effekt men for å kunne koble til en mindre høyttaler på soverommet. Begge deler bør kunne brukes til streaming og lyden bør være ok også for musikk. Det skal stå i en liten men relativt ny leilighet på ca 45 kvm, jeg hører mest på rock og metal men bør også kunne funke til rolig klassisk. Alle tips mottas med takk Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Hva er budsjettet? Hva med aktive høyttalere? Feks Klipsch The Sixes? https://oslohificenter.no/hoyttalere/aktive-tradlose/klipsch-the-sixes De har både platespiller inngang, utgang for sub og optisk inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå