Sille30 Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Jeg var på koloskopi pga små blødninger (litt rosa på papiret) perioder med mye dårlig mage og litt magesmerter (mye i perioder) og perioder med klar veske fra tarm og smålekasjer. De fant en polypp (husker ikke hvor) Den ble fjernet. Jeg er 30 år. Kan man se på skjermen om det er farlig og vil man følges opp videre etterpå. Tarmen min virket ikke betent. De tok noen biopsier og sa at jeg kanskje hadde en tarmsykdom som kom og gikk... Er det noen som har opplevd noe lignende som kan dele historien sin? Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Polypp: man kan ane om denne er ondartet eller godartet, men det kan ikke bekreftes før den er sett på i mikroskop. Alle polypper sjekkes i mikroskop og bedømmes ut fra dette. Det er ikke uvanlig å ha polypper. Når det gjelder inflammatorisk tarmsykdom, så anbefaler jeg at du først får riktig diagnose hos legen, og deretter spør andre om hvilke opplevelser de har med sykdommen, dette for at ikke alle skal dele sine opplevelser med diverse tarmsykdommer som kanskje ikke er den du har. 1 Lenke til kommentar
Sille30 Skrevet 17. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2018 Hvor lang tid tar det ca å få svar på biopsien av polypp og tarm? Er det sånn at hvis man ikke hører noe er alt OK? Lenke til kommentar
Woff Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Hvor lang tid tar det ca å få svar på biopsien av polypp og tarm? Er det sånn at hvis man ikke hører noe er alt OK? Hvis du ikke har avtalt noe med lege kan du gå ut fra at alt er ok. Denne polyppen din er sendt til laboratorium for grundig sjekk spesielt med tanke på kreft og som sagt kan du nok ta det helt med ro. (Har også sånne og går igjennom gastroskopi annethvert år med fjerning og kontroll..) Lenke til kommentar
Sille30 Skrevet 17. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2018 Da kan jeg sikkert slappe av Er mere fordi de nevnte jeg kanskje hadde en tarmsykdom som kommer og går. Følte meg bra fra påske og frem til nå. Nå sliter jeg mye med magen igjen. Hadde håpet på å få et svar på hva det var. Kanskje bare irritabel tarm.... men kjekt å vite uansett Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. juli 2018 Del Skrevet 17. juli 2018 Hepp! Jeg fikk ett brev ett par måneder etter jeg hadde vært til sjekk. Med beskjed om at jeg hadde små utposninger på tarmen, og polyppene og bitene de hadde tatt for testing var helt fine. Jeg burde bruke fiberpulver som er volumøkende for å hindre problemer med avføringen, og som også ville minske problemene med utposningene - altså minske sjansen for små betennelser. Ellers var det ingen grunn for meg å ta regelmessige kontroller, da det ikke var noen ting som tydet på at det skulle være noe farlig overhodet. Jeg gjorde dette på en privat klinikk. Forøvrig slet jeg mye med magesmerter som liten unge, og fikk beskjed om dette var noe som kom og gikk, og det var bare noe jeg måtte leve med. Dette gikk over når jeg ble eldre. Anonymous poster hash: 63664...fab Lenke til kommentar
Sille30 Skrevet 17. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) OK tror jeg prøver tipset ditt og håper det hjelper Endret 17. juli 2018 av Sille30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå