Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukker er jo ganske populær og du kan teste det gratis for å se om det er noe for deg. Selv bruker jeg ikke noen slike sider lenger.

Takk for svar. Skal teste ut Sukker ;) Hvorfor bruker du ikke datingsider? Hva slags erfaringer har du med de? Jeg har et inntrykk av at nettdating er overfladisk, stemmer dette?

Anonymous poster hash: d44b1...6f5

Lenke til kommentar

Takk for svar. Skal teste ut Sukker ;) Hvorfor bruker du ikke datingsider? Hva slags erfaringer har du med de? Jeg har et inntrykk av at nettdating er overfladisk, stemmer dette?

Du sier du synes det kan virke overfladisk og det stemmer med inntrykket jeg har. Man er liksom samlebånd-materiale og ting skal skje med en gang. 

Det er godt mulig jeg er gammeldags eller.no men jeg liker best andre arenaer. Dette kan være butikken, andre sosiale plattformer enn typiske sjekkesteder og lignende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier du synes det kan virke overfladisk og det stemmer med inntrykket jeg har. Man er liksom samlebånd-materiale og ting skal skje med en gang. 

Det er godt mulig jeg er gammeldags eller.no men jeg liker best andre arenaer. Dette kan være butikken, andre sosiale plattformer enn typiske sjekkesteder og lignende. 

Ok. Godt svart ;) Du gjorde valget enkelt. Tenker jeg holder meg unna, og heller forholder meg til andre arenaer ;) Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Anbefaler nettdating på det varmeste.

Jeg er uenig i at det er overfladisk.

Tvert imot er det den beste og raskeste måten å treffe kjernen.

Mog det er viktig at man ikke "tester" det forsiktig. Er du forsiktig og defensiv så kan du gå årevis uten betydningsfulle hits.

Virkelige møter er selvfølgelig den eneste måten å virkelig kjenne på om du har god kjemi med noen - så nettdating "alene" er ikke bra. Nettdating er veldig bra for å finne noen som du kan raskt møte i levende live uten å bare sitte en eller annen plass å vente på blind luck.

Vi kan alle forelske oss i de fleste og venter man på tilfeldighetene forelsker man seg gjerne i noen man ikke passer med. Det kan selvfølgelig også skje med nettdating, men du øker sannsynligheten for å forelske deg i noen som du faktisk passer med på lang sikt. De to største feilene jeg ser folk gjøre er at de er for defensive eller de presenterer seg som en person de ikke er i et forsøk på å gjøre profilen interessant.

Utlever deg med en gang. Gjør det klart og tydelig hva du vil og at du er ute etter noe seriøst.

Det er også viktig å kjøre på med de dyreste abonnementet. Det er en grunn til at de tar mer betalt for noen abonnementer. Det er fordi de fungerer best. Du får mer respons når det er gratis og lettvint å svare på dine henvendelser kontra billige abbo hvor motparten må reaktivere profilen sin og betale penger for å i det hele tatt lese meldingene dine.

Den største datingnettsiden er heller ikke nødvendigvis den beste for deg. De kommer an på hvor du bor og hvilke sider som er populære i ditt område. Spør dama til en kompis eller noe slikt og hør hva side hun og vennindene bruker/brukte.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Jeg har vært en del på møteplassen, match, sukker og tinder. Møteplassen er definitivt mest oversiktlig og lett å bruke, mener jeg. Koster dog noe rundt 350 kr i måneden, noe det er verdt om du virkelig skal satse.

Om det er overfladisk eller ikke er hva du gjør det til. Om du ignorerer profiler, starter alle samtaler med "hei", om du ikke gir av deg selv.. Ja da blir det fort veldig overfladisk. Om du investerer tid og energi i de du virker interessert i, da er det lettere å komme noen vei. Det viktigste av alt er å være ærlige på ting som vekt, høyde og utseende. Det er så rart å møte noen med bilde fra 5 år sia og 40 kg tynnere. Og ja, det har faktisk noe å si.

Vær ærlig, ikke lat som. På nett er det mye lettere å bare jatte med, ubevisst eller ei late som om man er enig, og det er veldig lett å kaste bort folk for småting. Hadde du møtt personen i virkeligheten hadde du kanskje sett forbi den ene eller andre tingen, da helheten er god. På nett kommer detaljene veldig godt frem, og man blir fort litt "meh" til alt som ikke er helt deg.

Viktigste for meg er å møte folk raskt. Jeg prøvde den teknikken å snakke sammen i tre måneder før man møtes, for bare å få finne ut av at man egentlig ikke har noen kjemi. Er det noen man har en grei tone med, invester 2-3 timer i personen og bare ta en kaffe eller gjør noe gøy. Det koster så lite, og man får fort funnet ut av om det er noe å satse på.

Og vær realistisk. Er du investert nok til å date noen fra andre sia av Norge? Kunne du datet noen som har barn, eller noen som ønsker barn innen 3 år? .. Begrens hva du søker etter, og vær streng. Da sparer du deg for å kaste bort mye tid. Allikevel må du være åpen for at folk kan overraske, og at du kanskje kan falle for noe helt annet enn det du hadde sett for deg.

Dette var ikke mye konstruktivt, men jeg har vært mye på datingsider. Spør om du lurer på noe.

Lenke til kommentar

Rundt 2000-tallet så var det flere sider som virket. Nå er det kun dårlige sider som koster flesk og har færre funksjoner en gratis-sidene hadde for mange år siden.

Før fikk man detaljerte søkefunksjoner med flere titalls søkekriterie, chat, spill og flere aktive brukere, helt gratis. Nå får man bla i profiler og skrive meldinger for 350 kroneder måneden. Hos flere av sidene nå kan man ikke engang utelate folk som har barn. Før kunne man søke på øyefarge, antall barn, interesser, sivil status, hår, høyde, vekt, velge så mange fylker eller landsdeler som ønskelig, og flere kriterier. Man kunne søke opp akkurat den type menneske man var på utkikk etter.

Stikkordene nå er grådighet og dritt.

Det hadde ikke vært et problem at selskapene tar godt betalt for datingtjenestene hvis de hadde vært godt utformet og hatt funksjonalitet som står i forhold til kostnaden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Money-grabber mentaliteten har utviklet seg på nettet i stor grad. Mengden søppel og svindel er sterkt økende.

Utrolig mye useriøst på dating/hookup med profilpakker som selges innad i bransjen og falske profiler med ansatte som skal melke mest mulig av godtroende folk som biter på kroken.

Det ble laget en dokumentar om dette for mange måneder siden. Regner med det er verre nå.

Velg derfor med omhu etter god research.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hos flere av sidene nå kan man ikke engang utelate folk som har barn.

Seriøst? Det er jo en av de viktigste kriteriene avhengig av aldersgruppe.

Det er vel 5 år siden jeg sist brukte en slik nettside og da kunne man filtrere ganske bra på alle sidene jeg brukte.

Jeg var i trettiårene og jo eldre man blir desto vanskeligere blir det å finne ei singel dame uten fjorten unger med like mange forskjellige fedre.

Enig i at det er noe dyrt med de dyreste abbonomentene hvis det ikke fungerer, men det er jo allikevel billigere å date 10 gode kandidater enn 50 random man treffer tilfeldig (om man velger dates som koster penger).

Lenke til kommentar

Har selv benyttet meg av nettdating i mange mange år, men har nå vært inaktiv da jeg var i forhold i ca 4 år..

I mine yngre dager gikk det mest på MSN, men også biffit.com og snadder.com
Litt etterhvert gikk jeg over til nakenprat som er en litt annen form for treff.. 

Xen traff jeg på tinder og har truffet 2 forskjellig fra tinder og slike apper. Det er en grei måte å treffe folk på om du ikke har alt for store sosiale antenner å klarer å sjekke \ snakke med andre random ute på gata\butikken\baren\ eller ikke har alt for stort rom for å treffe andre folk.

Har nå etter bruddet forsøkt meg på moteplassen. 
Her har jeg truffet 2 stk allerede etter en ca 3 uker med frem aktivt bruk. 

Ene treffet resulterte i sex og overnatting, men tviler på det blir noe mer. 

Andre treffet var en klein filmdate hjemme hos meg hvor vedkommende nærmere sprang ut døren med en gang filmen var ferdig. Det skal sies at denne jenta var veldig veldig sjenert og ekstremt rolig av seg. Filmdate er da ikke innafor! Skal du bli kjent med sjenerte mennesker er det nok bedre å treffes ute å gå tur eller lignende.

Alt i alt så er nettdating noe som har fungert for meg. Har truffet en del forskjellige folk. En må nesten prøve det ut å legge inn noen timer\dager med arbeid for å få noe igjen. Helt klart mer "akseptert" sosialt sett å treffe folk på denne måten den dag i dag en hva det var for 13\14 år siden når jeg først startet.

Anonymous poster hash: 7b96b...ae8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...