Gå til innhold

5900 ultra vs. 9800pro!


kake_fredrik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nvidia vs ATI

Intel vs AMD

PC vs Mac

 

jeg blir gal!!

ATI, Intel og PC. Så enkelt er det. :D

Idiotisk. Alle har sine ups and downs. Skal du klokke som en galning så får du nok kanskje noe bedre ytelse med 5900Ultra enn 9800Pro kortet. 9800Pro kortet kan vel klokkes like langt med "spesialkjøling".

 

Tror ATi kortet er mer fremtidsrettet også med tanke på DX9 ytelse som er vist til nå. Jeg har 9800Pro og synes det er et bra valg. Du må si litt mer om dine behov til kortet, men tviler sterkt på at du angrer uansett hva du kjøper av de ;)

 

EDIT : et Gainward GeForce FX5900 128MB <-- det har du bestilt. Tipper det er med 2.8ns minne. Altså en nedstrippa versjon. Uansett du kommer nok oppå 9700pro ytelse med klokking. Kjempekort, har en kamerat som har det. Jeg synes det er litt... B-side med 128-bit og 2.8ns, men det duger mer en de fleste vil :thumbup:

Endret av VeXx
Lenke til kommentar
Bestillte Gainward GeForce FX5900 128MB fra Komplett. Brukt det nå i ca en uke.

Er veldig fornøyd. 5500 på 3DMark 03 med Pentium 4 2.8. Ingen ting overklokket. Måtte jo teste den og. Ikke noen problemer med noen spill så langt. Det er jo det viktigste. Strålende fornøyd. :thumbs:

problemet var det at alle vet jo at ati sine driver er "verdens beste"

Lenke til kommentar
Bestillte Gainward GeForce FX5900 128MB fra Komplett. Brukt det nå i ca en uke.

Er veldig fornøyd. 5500 på 3DMark 03 med Pentium 4 2.8. Ingen ting overklokket. Måtte jo teste den og. Ikke noen problemer med noen spill så langt. Det er jo det viktigste. Strålende fornøyd. :thumbs:

hehe, tror de to kortene der er fullstendig like gode jeg!

 

jeg har sett noen som har hatt mellom 5300 og 5800 poeng i 3d mark 2003 med omtrent samme system som deg med raedon 9800 pro , noen litt dårligere andre samme og bedre. så

 

tror de er fullstendig like jeg. ihvertfall hvis du får 5500 poeng! kansje det skiller noen få poeng, 10- 100 poeng eller no kansje.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Bestillte Gainward GeForce FX5900 128MB fra Komplett. Brukt det nå i ca en uke.

Er veldig fornøyd. 5500 på 3DMark 03 med Pentium 4 2.8. Ingen ting overklokket. Måtte jo teste den og. Ikke noen problemer med noen spill så langt. Det er jo det viktigste. Strålende fornøyd. :thumbs:

hehe, tror de to kortene der er fullstendig like gode jeg!

 

jeg har sett noen som har hatt mellom 5300 og 5800 poeng i 3d mark 2003 med omtrent samme system som deg med raedon 9800 pro , noen litt dårligere andre samme og bedre. så

 

tror de er fullstendig like jeg. ihvertfall hvis du får 5500 poeng! kansje det skiller noen få poeng, 10- 100 poeng eller no kansje.

det laveste jeg har sett noen få på 3dmark03 med r9800pro uten AA/AF er 5970,

han hadde p4 2,4Ghz

Kompisen min får 6200p med sapphire radeon 9800pro uklokket, med xp2500+.

 

Synest ikke det er så stor forskjell på mellomklassekortene(de gode) og opp til de dyrere kortene som får mellom 5k og 6k i 3dmark, jeg har 9600pro FE og får over 4000p, (520/349)

Lenke til kommentar

 

jeg har sett noen som har hatt mellom 5300 og 5800 poeng i 3d mark 2003 med omtrent samme system som deg med raedon 9800 pro , noen litt dårligere andre samme og bedre. så

 

tror de er fullstendig like jeg. ihvertfall hvis du får 5500 poeng! kansje det skiller noen få poeng, 10- 100 poeng eller no kansje.

det laveste jeg har sett noen få på 3dmark03 med r9800pro uten AA/AF er 5970,

han hadde p4 2,4Ghz

Kompisen min får 6200p med sapphire radeon 9800pro uklokket, med xp2500+.

 

Synest ikke det er så stor forskjell på mellomklassekortene(de gode) og opp til de dyrere kortene som får mellom 5k og 6k i 3dmark, jeg har 9600pro FE og får over 4000p, (520/349)

bra det!men da antar jeg at du har klokket skjermkortet og evt cpu'en?

hva fikk du med alle orginale innstillinger da?

 

Hva salgs hardware du foresten?

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
men har ikke dt noe å si hvis du har rask ram på pcen å?

jo alt har jo noe og si, untatt harddisken da tror jeg, 3d mark går nok mest etter skjermkort og cpu og evt ram. men skjermkortet er nok faktisk det viktigste i 3dmark, pc mark og sånt går mer etter cpu'ens ytelse, rammen, og harddisken, og ikke skjermkortet.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Bestillte Gainward GeForce FX5900 128MB fra Komplett. Brukt det nå i ca en uke.

Er veldig fornøyd. 5500 på 3DMark 03 med Pentium 4 2.8. Ingen ting overklokket. Måtte jo teste den og. Ikke noen problemer med noen spill så langt. Det er jo det viktigste. Strålende fornøyd. :thumbs:

har akkurat samme kortet. Strålende fornøyd æg også :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...