Gå til innhold

Blåtann handsfree - hvordan få mer stabil tilkobling?

Anbefalte innlegg

Har en telefon av type "Moto E" og et blåtann handsfree type "Jabra".

Problemstillinga er simpelten denne: Etter at handsfree-settet er parret med telefonen, så fungerer det fint en stund. Kan fungere i dager eller til og med uker.

Men "plutselig en dag" så fungerer ikke tilkoblinga når handsfree'en slås på (her - mikrofon-armen vippes ned, og enheten slåes dermed på). Det er gjerne når det har gått noen dager siden siden sist handsfree'en ble brukt at problemet oppstår.

Da ringer man ut, venter på at det skal svare, hører ingenting ikke engang summetone - og plutselig hører jeg en svak stemme fra selve telefonen, da vet jeg at tilkoblinga ikke har fungert.

Føler at uansett hva jeg foretar meg (trykker egentlig bare omkring på samtale-tast på handsfree og i menyen på telefonen der handsfree'en vises for å prøve å få tilkobling til å skje) - så får jeg ikke telefonen til å koble seg til handsfree'en.

Eneste metoden jeg har funnet ut fungerer for meg, er å få telefonen til å "glemme" handsfree'en, for deretter å søke på nytt etter den og parre. Denne tidkrevende prosedyren gjør jeg veldig ofte for å få handsfree'en til å fungere over tid.

Spørsmålet er - Har noen andre enn meg opplevd samme type problemstilling, og funnet noen kur for dette ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Liten oppdatering.

Tror jeg har funnet en workaround som ser ut til å fungere så langt. Jeg passer på å deaktivere blåtann på telefonen så snart jeg har avsluttet samtalen, og så aktiverer jeg blåtann manuelt hver gang jeg ønsker å benytte headsettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...