Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Sannheten rundt den etniske utbyttelsen av det Amerikanske folk

Anbefalte innlegg

Les hva jeg skriver: USA støtter Saudi-Arabias krig i Jemen! De har også deltatt gjennom å skyte missiler og droner. De er en aktiv part i denne krigen! Og Norge - som også er en våpeneksportør til Saudi. Men dette nevnes knapt i media! Det er ikke innteresant. Og det er ihvertfall minde innteresant enn Trumps damehistorier og #meetoo.

Jeg svarte. Sorry for at jeg ikke leser tankene dine og skriver de spesifikke ord du vil lese. Jeg mener fremdeles at USA får mest dritt fordi de hyler høyest. Alle er vel klar over våpenhandelen som foregår på tvers overalt, hva foreslår du at mennesker som ikke har noe ekte makt gjør mot disse menneskene vi ikke vet hvem er engang? Trump vet vi hvem er. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg svarte. Sorry for at jeg ikke leser tankene dine og skriver de spesifikke ord du vil lese. Jeg mener fremdeles at USA får mest dritt fordi de hyler høyest. Alle er vel klar over våpenhandelen som foregår på tvers overalt, hva foreslår du at mennesker som ikke har noe ekte makt gjør mot disse menneskene vi ikke vet hvem er engang? Trump vet vi hvem er. 

Igjen: SAs krig mot Jemen støttes aktivt fra høyeste hold i Washington så dette har definitivt med USA å gjøre! Altså politisk! Trump og den politiske og militære ledelse! Og verden gir f*en! Jeg skrev at USA sender droner og missiler inn i Jemen! Mye verre enn at Trump har snakket om "grab them by the pussy" mener nå jeg.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Handlinger og oppførsel som er medvirkende til den hvite rase sin undergang.

Klarer du ikke være mer spesifikk enn det?

Ikke hele massemedia, bare den delen som er anti-hvit.

OK, så du vil avskaffe ytringsfriheten; da har vi ett konkret tiltak.

Skape et skifte i kulturen til hvite når det kommer til barn, skape insentiver til flere barn.

Her har du igjen muligheten til å foreslå konkrete tiltak ..

Men du har vel ingen, har du? Du agerer i sinne, men du vet ikke hva du skal gjøre for å få en slutt på sinnet? Du vet hvordan du vil at verden skal være, men aner ikke hvordan du skal komme dit.

edit: Og jeg har ikke noe i not at "white supremasists" blir byttet ut med latin-amerikanere som flykter fra vold og trusler i hjemlandet. Da vil kriminaliteten i USA gå ned.

Endret av nebrewfoz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg lurer på: hvorfor er folk i Norge så mye mer opptatt av innvandrere i USA enn av mennesker som blir slaktet og kvestet av Saudi-Arabias krigføring i Jemen som forøvrig støttes opp av USA og andre vestlige land, inkludert Norge? Sannheten er vel at man har en folkemening som formes av media og media setter dagsordenene på hva som skal oppta folk. Samt amerikanisering; det som skjer i Junaiten inntereserer jo nordmenn. Selv om det er ganske så langt unna. Jemen nevnes knapt i en avisnotis helt nederst på side 9 eller når det nevnes i en nettavis står det ikke akkurat øverst.

Hvorfor folk er mindre opptatt av at folk blir slaktet i Jemen har du svart på selv. De kjenner ikke til det, fordi de får all informasjon fra massemedia.

Et mer interessant spørsmål er hvorfor media er ikke interessert i hva som skjer i Jemen. Det tror jeg er fordi norsk media og politikerene samarbeider og politikerene har sagt at forholdet med Saudia Arabia er viktig for Norge og de bør derfor begrense kritikken av krigføringen i Jemen.

Lenke til kommentar

Igjen: SAs krig mot Jemen støttes aktivt fra høyeste hold i Washington så dette har definitivt med USA å gjøre! Altså politisk! Trump og den politiske og militære ledelse! Og verden gir f*en! Jeg skrev at USA sender droner og missiler inn i Jemen! Mye verre enn at Trump har snakket om "grab them by the pussy" mener nå jeg.

Du tar ikke feil, men det er veldig vanskelig for mennesker å sloss mot ett usynlig mål, hvem skal man spesifikt gå mot? Trump derimot.. ved dette punktet så er det jo åpenlyst at sirkuset i det hvite hus er en forestilling så folk ikke titter bak gardinene

Lenke til kommentar

Saudia Arabia?

Man kan f.eks. kreve at Norge skal slutte å selge våpen til Saudia Arabia. 

Hvordan gjør man det? Det som er problemet med å bare be folk om å bare ta opp kampen er at den vanlige person ikke har noen peiling på hva de skal gjøre, trump er der og sier masse rart og er ett lett mål, du ser og vet hvem som er skyldig. Blir vanskeligere når man snakker om våpenhandel, spesielt de som ikke er helt klar over hvor omfattende det faktisk er, også har vi de som er så hjernevasket til å tro at det kunne aldri skjedd i vår rettferdige, fredfulle verden. 

Våpendebatten i USA illustrerer dette godt. Debatten kom i gang etter skoleskytninger, mens folk gjerne lever i villig uvisshet om hvordan de med makt rævpuler absolutt alle sammen for profitt uten å si ett pip.

Edit: Vi er oppvokst til å lystre, ikke tenke for oss selv. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Hvordan gjør man det? Det som er problemet med å bare be folk om å bare ta opp kampen er at den vanlige person ikke har noen peiling på hva de skal gjøre, trump er der og sier masse rart og er ett lett mål, du ser og vet hvem som er skyldig. 

På samme måte som norsk media angriper Israel. De vet ikke nøyaktig hvem som står bak, med regjeringen er ansvarlig.

Den vanlige personen vet ikke hva han skal gjøre, men det er ikke problemet. Problemet er media som ikke skriver artikler om krigføringen i Jemen. Hadde de kritisert Saudia Arabia hardt, så hadde vi fått store demonstrasjonstog i Oslo mot Saudia Arabia.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hvis man skiller mellom 1) våpen, 2) ammunisjon, og 3) annet militært utstyr; selger Norge våpen til Saudi-Arabia?

Eller sier man "våpen" fordi det høres tøffere ut enn å si "radio"?

Det er riktig at Norge bare selger militært utstyr til Saudia Arabia, men vi selger våpen til andre land som deltar i krigføringen i Jemen og selger våpene videre til Saudia Arabia.

Forslag om å stoppe våpeneksporten har blitt nedstemt av alle partier utenom KRF og SV.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hvis man skiller mellom 1) våpen, 2) ammunisjon, og 3) annet militært utstyr; selger Norge våpen til Saudi-Arabia?

Eller sier man "våpen" fordi det høres tøffere ut enn å si "radio"?

Vi sier våpen fordi det er våpen. Vi selger våpen direkte til Saudi-familien. Granatkastere, flammekastere, utskytningsramper, raketter til missiler, m.m. Og selvsagt tonnevis med ammunisjon. Vi har gjort det under hele krigen, og vi gjør det fremdeles. Selv om vi vet at Saudi-familien bruker våre våpen til å i all hovedsak drepe sivile, fortsetter vi å selge dem våpen.

Jeg synes ikke det er greit at regjeringen gir sin fulle støtte til krigsforbrytere i et islamistisk diktatur. Hva mener dere?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du agerer i sinne, men du vet ikke hva du skal gjøre for å få en slutt på sinnet? Du vet hvordan du vil at verden skal være, men aner ikke hvordan du skal komme dit.

Det er mer skuffelse enn sinne.

Skuffelsen av å se hvordan litt velstand har gjort hvite late og ignorante ovenfor enkle sannheter her i livet.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Granatkastere, flammekastere, utskytningsramper, raketter til missiler, m.m.

"Raketter til missiler" ; her mener du sikkert rakettmotorer som NAMMO produserer, bl.a. til skip-til-luft missilet ESSM som er utplassert på enkelte amerikanske skip i farvannene utenfor Jemen. Disse utgjør ingen fare for sivilbefolkningen. De kan bare brukes mot fly, og "motparten" i denne krigen har ikke fly.

"Granatkastere, flammekastere og utskytingsramper" ?   Fra Norge?

Disse påstandene kan du godt belegge med noen gode kilder.

Lenke til kommentar

Her er Regjeringens egen rapport:

https://www.regjeringen.no/contentassets/73a448d464a04fb0a2dbfb135f87af89/no/pdfs/stm201720180005000dddpdfs.pdf

Her står det at vi eksporterer A- og B-materiell til den Saudi-ledede koalisjonen som kriger i Jemen.

a) Varekategori A:

Kategorien omfatter våpen, ammunisjon og visse typer militært materiell. I

tillegg omfattes annet materiell med strategisk kapasitet som vesentlig kan

påvirke de militære styrkeforhold ut over nærområdet.

b) Varekategori B:

Kategorien omfatter øvrige forsvarsrelaterte varer som ikke har egenskaper

eller bruksområder som definert for varekategori A.

Dette har ofte blitt omtalt i media:

Dette er de først treffene i Google: ("hva slags våpen selger norge til saudi")

https://www.dagbladet.no/nyheter/norge-solgte-vapen-og-ammunisjon-for-100-millioner-til-emiratene/68829542

https://www.nrk.no/urix/norge-eksporterer-fortsatt-militaert-utstyr-til-emiratene-1.13156630

https://www.dagsavisen.no/innenriks/norge-solgte-vapen-og-ammunisjon-for-100-millioner-til-emiratene-1.1046873

https://steigan.no/2017/08/norge-selger-igjen-ammunisjon-til-koalisjon-som-beskyldes-for-krigsforbrytelser/

De forente arabiske emirater:

2016:

Ammunisjon: 21,5 millioner

Bomber, granater, torpedoer, miner, raketter ol., samt deler til dette: 144 tusen.

Deler og tilbehør til våpen som kanoner, artilleri, utskytningsramper for raketter og granater ol.: 57,6 millioner.

2017:

Ammunisjon: 38,5 millioner

Bomber, granater, torpedoer, miner, raketter ol., samt deler til dette: 23 millioner.

Deler og tilbehør til våpen som kanoner, artilleri, utskytningsramper for raketter og granater ol.: 6,6 millioner.

Saudi Arabia, 2017:

Deler og tilbehør til våpen som kanoner, artilleri, utskytningsramper for raketter og granater ol.: 41,5 millioner.

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Deler og tilbehør til våpen som kanoner, artilleri, utskytningsramper for raketter og granater."

Dessuten selger vi "Bomber, granater, torpedoer, miner, og raketter" til UAE, som er medlem av en koalisjon hvis ledere er Saudi-familien.

Du kan gjerne la være å kalle det våpen, og kanskje teknisk sett ha rett, men det er en hvitvasking av situasjonen. Uansett hvordan man vrir og vender på dette, så er Norge en av Saudi-familiens viktigste allierte i denne krigen. Det mener jeg er forkastelig. Regjeringen burde vært stilt forran en krigsrett.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

"Deler og tilbehør til våpen som kanoner, artilleri, utskytningsramper for raketter og granater."

"... til våpen som kanoner etc."

Det er ikke det samme som at det eksporteres deler til kanoner, artilleri, utskytningsramper for raketter og granater. Bare at det er et eller annet som er plassert i den kategorien. Men hvilke produkter er det snakk om? Transportkasser? Eller er det militære radioer som havner i denne kategorien?

Dessuten selger vi "Bomber, granater, torpedoer, miner, og raketter" til UAE, som er medlem av en koalisjon hvis ledere er Saudi-familien.

Igjen, her må det være snakk om en kategori ("Bomber, granater, torpedoer, miner, og raketter"), for meg bekjent lages det ikke miner og torpedoer i Norge. Ikke stridsklare raketter heller, så vidt jeg vet. NAMMO lager granater, men jeg tror ikke de lager bomber (av den typen som droppes fra fly, i hvert fall).

Uansett, media bruker kategori-definisjonene ukritisk (- godt hjulpet av "fredsbevegelsene" -) og presenterer dermed en karikatur av norsk våpeneksport.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer du ikke være mer spesifikk enn det?

BPqELbq.png

Samtlige av disse ville bli fjernet fra posisjonene sine slik at de ikke lenger ville kunne fortsette de skadelige anti-hvite handlingene sine.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

"... til våpen som kanoner etc."

Det er ikke det samme som at det eksporteres deler til kanoner, artilleri, utskytningsramper for raketter og granater. Bare at det er et eller annet som er plassert i den kategorien. Men hvilke produkter er det snakk om? Transportkasser? Eller er det militære radioer som havner i denne kategorien?

Igjen, her må det være snakk om en kategori ("Bomber, granater, torpedoer, miner, og raketter"), for meg bekjent lages det ikke miner og torpedoer i Norge. Ikke stridsklare raketter heller, så vidt jeg vet. NAMMO lager granater, men jeg tror ikke de lager bomber (av den typen som droppes fra fly, i hvert fall).

Uansett, media bruker kategori-definisjonene ukritisk (- godt hjulpet av "fredsbevegelsene" -) og presenterer dermed en karikatur av norsk våpeneksport.

Jeg stoler mer på Regjeringens offentlige rapport enn dine spekulasjoner. Beklager.

Om du sitter på noe som motsier Regjerings rapport, så er jeg nyskjerrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...