Marteeee Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Heia, Jeg har planer om å kjøpe meg TV-spill, ps, Xbox eller lignende. MEN det er nå 10 år siden jeg spilte sist så trenger litt veiledning. Liker best eventyrspill som Spyro og spill som crash bandicoot. Nytt spyro spill kommer til høsten på Xbox og ps, men hva skal jeg velge??? Spilte på ps tidligere, så «kan» konsollen derfra. Fint om spillenheten har noen sosiale spill tilgjengelig. Kom gjerne med spill anbefalinger òg! -M Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Crash kommer også i oppusset versjon Personlig ville jeg valgt playstation. I manges øyne flest gode spill og generelt gode løsninger. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret) Kjøp en xbox one x, og skaff deg et abonnement på gamepass til 99,- pr. måned. Da har du hele tiden tilgang på 100 spill, og mange av de nyeste spillene som gis ut under microsoft sin paraply kommer til gamepass med en gang. Spyro remaster kommer forøvrig også til xbox. Endret 23. juni 2018 av firberblad 4 Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Jackbox-serien er utrolig artige sosiale spill. Støtter som regel opp mot 6 spillere så lenge hver spiller har egen mobil eller nettbrett. Finnes til både Xbox og PS. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Heia, Jeg har planer om å kjøpe meg TV-spill, ps, Xbox eller lignende. MEN det er nå 10 år siden jeg spilte sist så trenger litt veiledning. Liker best eventyrspill som Spyro og spill som crash bandicoot. Nytt spyro spill kommer til høsten på Xbox og ps, men hva skal jeg velge??? Spilte på ps tidligere, så «kan» konsollen derfra. Fint om spillenheten har noen sosiale spill tilgjengelig. Kom gjerne med spill anbefalinger òg! -M Playstation 4 er den mest solgte konsollen, med god margin. Kanskje så mye som dobbelt så mange solgte enheter som XBOX. Og Sony tillater ikke spillere på XBOX å spille mot spillere på Playstation, selv om det er samme spillet. Så om multiplayer er viktig, og du kjenner mange som har Playstation, som du tenker spille sammen med. Så er Playstation det beste valget. Men i mine øyne er det omtrent eneste grunnen til å velge PS4. Det finnes mange flere eksklusive titler til Playstation riktignok. Men veldig mange av dem er for spesielt interesserte. Altså typiske anime, eller "bullet hell" spill fra Japan. Snakker vi om de titlene som er mest populære i USA/Europa, så er det egentlig bare et par titler man går glipp av om man velger XBOX. Men det samme er jo også sant om du velger Playstation, det er flere flotte titler til XBOX også, som man kun får spilt med en XBOX eller en god gaming PC. Det som skiller XBOX positivt ut er som allerede nevnt; Game Pass. De reklamerer med "over 100 spill" til abonnementet, men for øyeblikket tror jeg det er nærmere 200 spill tilgjengelig. Og alle nye XBOX eksklusive titler, som normalt koster ~5-600 Kr enkeltvis, blir lansert på Game Pass samme dag som spillet kommer i butikk. 2 spill, og hele Game Pass er tjent inn for det året! På XBOX kan man også abonnere på EA Access, som er en litt mindre, men billigere abonnements tjeneste for EA titler. Koster vel 39 Kr per måned, så man kan jo kjøpe en måned og så kose seg med ~30-40 spill den måneden. EA Access er ikke tilgjengelig på Playstation det heller, såvidt jeg vet. Sony vil at alle som har Playstation skal bruke pengene sine hos Sony, og ingen andre! Så har vi selve konsollene da. XBOX One S, er litt svakere enn Playstation 4 Slim. Men jeg vet ikke om noe spill der det merkes noe særlig. Men XB1S har noe som PS4S ikke har; en HDMI inngang. Så man kan kople Get boksen, eller hva man har i XBOX'en, og bruke den til programguide fra Internett. Kontrolleren har iR blaster, som gjør at man kan kontrollere både TV og Get boks fra XB1S kontrolleren også. Og XB1S har 4K UHD BluRay spiller, som hverken PS4 Slim, eller PS4 pro har. UHD BluRay spiller kommer mest til sin rett med en 4K TV. Og om man allerede har 4K TV, eller vurderer å kjøpe det, så bør man vurdere å gå opp til XB1X som altså er hele 40% kraftigere enn Playstation 4 Pro. Men med XB1X vil man også få rasker og bedre grafikk på en vanlig 1080p TV, dersom spillene støtter 4K. Og i tillegg har Microsoft gjort flere gamle X360 og original XBOX titler tilgjengelige for XB1. Alle sammen av disse får bedre grafikk på XB1X. Så, som sagt; om alle vennene dine har PS4, og du skal spille med/mot dem over Internett, kjøp PS4. Men ellers... Det måtte være om du visste med sikkerhet at det var noen PS4 spill du ikke kan leve uten... 1 Lenke til kommentar
vindmølle Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret) Hvis du vil spille noe som Crash og Spyro anbefaler jeg egentlig en Nintendo Switch med Super Mario Odyssey og Zelda. Konsollen har også mange sosiale spill og er veldig godt tilpasset dette. F. eks. kan du dele kontrollen i to og gi den ene halvdelen til en venn. Resten av spillbransjen har "vokst opp" på mange måter. De som tidligere laget Crash lager for eksempel nå ganske voldelige spill med tunge temaer som kan minne om HBO-serier (The Last of Us). Nye Crash- og Spyro-spill blir laget av andre selskap og er dårlige. Hvis du vil prøve deg på slike "voksnere" spill er nok PlayStation 4 best med det største utvalget av gode spill. Hva jeg ville begynt med da avhenger av interesse. Om man vil leke krig, oppleve en god historie, "gjøre hva man vil", osv. Du trenger heller ikke nødvendigvis kjøpe en konsoll for å "begynne med gaming". Sjekk f. eks. ut Stardew Valley eller Life is Strange som krever lite PC-kraft. Endret 23. juni 2018 av vindmølle 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Xbox er plattformen om du er ute etter voksne titler. Barne vennelige spill er Sony og Nintendo bedre på. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret) Hvis du vil prøve deg på slike "voksnere" spill er nok PlayStation 4 best med det største utvalget av gode spill. Dette argumentet skjønner jeg ikke lenger hvorfor lever fremdeles. Jeg kjøpte nettopp en PS4 pro selv, og som alle "vet", så trodde jeg også at det skulle vær en haug av PS4 spill som man ikke får spilt på noen annen måte enn på en PS4. Det viste seg å være bullcrap når jeg gikk på jakt etter slike spill under salget "Days of Play" nylig. Sannheten er at for de aller fleste gode spillene, har det ingenting å si hvilken konsoll du eier for å spille. Med mindre man tenker på bildekvalitet. Og da er det jo XBOX One X som stikker av med seieren enkelt. Men ikke ta mitt ord for det. Ta heller en titt her på Metacritics side over de 100 beste spillene til PS4. Se hvor mange titler du klarer å finne som kun kan spilles på PS4, og som er så gode at man "må" ha dem... (Jeg finner 4... 3 av dem på topp 10 riktignok, men så er det helt ned til 32. plass for det siste...) Endret 23. juni 2018 av Gabri3L 1 Lenke til kommentar
vindmølle Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Man kan nesten like gjerne kjøpe Xbox One som PlayStation 4 om man spør meg altså. Et par sterke ekslusive spill er egentlig bare dråpen som avgjør. Blant dem er Crash-skapernes The Last of Us og Spyro-skapernes kommende Spider-Man. Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Hadde gått for ps4. Spes hvis du vil spille historiefokuserte spill ved siden av de spillene du nevnte. Hvis ikke så er det det samme hva man velger. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Om du ikke er sikker etter du har sett utvalget av eksklusive titler, så velg den vennene dine har Lenke til kommentar
Zork Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret) Om eksklusive titler er viktige så er jo valget enkelt - da går du for platformen som har de spillene du ønsker. Om ikke, så er PC den beste og mest fleksible platformen å spille på. Skal en likevel gå for en konsoll, så er det verdt å merke seg at når det gjelder Sony (PS) så nekter Sony sine spillere å bruke spill på tvers av platformer mens alle andre (PC, Nintendo og X-Box) tilpasser seg en verden hvor man har denne friheten. Endret 23. juni 2018 av Zork Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Hvis du vil spille noe som Crash og Spyro anbefaler jeg egentlig en Nintendo Switch med Super Mario Odyssey og Zelda. Konsollen har også mange sosiale spill og er veldig godt tilpasset dette. F. eks. kan du dele kontrollen i to og gi den ene halvdelen til en venn. Resten av spillbransjen har "vokst opp" på mange måter. De som tidligere laget Crash lager for eksempel nå ganske voldelige spill med tunge temaer som kan minne om HBO-serier (The Last of Us). Nye Crash- og Spyro-spill blir laget av andre selskap og er dårlige. Hvis du vil prøve deg på slike "voksnere" spill er nok PlayStation 4 best med det største utvalget av gode spill. Hva jeg ville begynt med da avhenger av interesse. Om man vil leke krig, oppleve en god historie, "gjøre hva man vil", osv. Du trenger heller ikke nødvendigvis kjøpe en konsoll for å "begynne med gaming". Sjekk f. eks. ut Stardew Valley eller Life is Strange som krever lite PC-kraft. Det er verdt å merke seg at Crash Bandicoot som kom ut i fjor (i år til Xbox og Switch) og det kommende Spyro-spillet er remakes av de opprinnelige PS1-klassikerne. Jeg har ikke prøvd nyversjonen av Crash ennå, men det virker som om den ble tatt godt i mot. (For øvrig så jobber ikke de opprinnelige skaperne bak Crash hos Naughty Dog lengre. Ikke at ND ikke er et fantastisk spillstudio i dag også, men det blir litt som å si at Frozen ble lagd av skaperne bak Snøhvit.) Lenke til kommentar
vindmølle Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret) Enig i at den nye versjonene av de klassiske Crash-spillene er solide greier hvis det er alt trådstarter vil ha. Sannsynligvis blir det samme tilfellet med de kommende Spyro-spillene. Men alle disse Skylanders-greiene med Spyro og Crash er ikke helt det samme. Og de som lager et spill er mer enn bare f. eks. regissøren til Crash Bandicoot. Selv så annerledes spill som Crash og Last of Us er føler jeg det er en rød tråd og ånd der de har beholdt gjennom årene. Å anbefale noen som liker Snøhvit Frozen er heller ikke så dumt. Blir veldig mye små detaljer og pirking her, føler jeg, som jeg mistenker ikke er supernyttig for noen som ikke har spilt på 10 år. Endret 23. juni 2018 av vindmølle Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 (endret) Enig i at den nye versjonene av de klassiske Crash-spillene er solide greier hvis det er alt trådstarter vil ha. Sannsynligvis blir det samme tilfellet med de kommende Spyro-spillene. Men alle disse Skylanders-greiene med Spyro og Crash er ikke helt det samme. Og de som lager et spill er mer enn bare f. eks. regissøren til Crash Bandicoot. Selv så annerledes spill som Crash og Last of Us er føler jeg det er en rød tråd og ånd der de har beholdt gjennom årene. Å anbefale noen som liker Snøhvit Frozen er heller ikke så dumt. Blir veldig mye små detaljer og pirking her, føler jeg, som jeg mistenker ikke er supernyttig for noen som ikke har spilt på 10 år. Så og si hele teamet som lagde Crash har forlatt Naughty Dog. Som du sier går det likevel en linje fra Crash og frem til i dag, men jeg vil påstå at Jak II markerte starten på Naughty Dog slik vi kjenner det i dag med et større fokus på historiefortelling og action. ..men jeg er enig i at dette blir flisespikkeri, så jeg skal ikke fortsette med det. Kan slenge med noen flere forslag til sosiale spill når jeg likevel er innom her igjen: *Overcooked - Minispill med matlaging som tema *Minecraft - Utforsking/kreativt *Diablo 3 - Loot RPG / hack & slash *Rocket League - Fotball med radiobiler *Tekken 7 / Street Fighter V (kun PS4) / DB Fighter Z / Killer Instinct (kun Xbox) / Mortal Kombat X - slåssespill Endret 24. juni 2018 av Leflus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå