Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Internett stoppet å fungere

Anbefalte innlegg

Den stoppet plutselig å fungere. Den har frøst på de lysene du ser på bildet. Vet ikke hva dem betyr og har prøvd alt ifra å skru av og dra ut kontakter til å resette hele ruteren. Modemet ruteren er koblet til lyser grønt på alt utenat "Link". Noen som vet hva jeg kan gjøre?

post-329908-1806063_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tar av det svarte dekslet så står det tekst over hvert lys.

Du har DSL modem (telefonlinje)? Antar at det skal være lys i "Link" når linjen er tilkoblet.

Den begynte plutselig å lyse nå, men internett lyser fortsatt rødt

post-329908-69002_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er et modem for coax kabel.

Du kan prøve å koble en PC rett i modemet, og se om du da kommer på nett.

Jeg fikk til nettet, etter noen forsøk. Det fikset seg etter å ha resettet modemet og ventet. Så fikset det seg selv etter hvert. Tusen takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Flott.

Det begynte nok med en midlertidig utkobling, da "Link" lampen på modemet ikke lyste. Så tar det en viss tid før routeren klarer å koble seg til igjen.

Ser ut som gleden ble kortvarig. Den sluttetbå funke igjen og er tilbake på det samme som i stad. Glemte å nevne at den har stått sånn hele natten, og når jeg våknet i morres lyste det masse rødt og den lagde en rar durelyd.

Det jeg synes er rart er at uansett hva jeg plugger ut (utenat strøm) lyser den sånn. Power lyser lilla som er litt merkelig. Jeg har byttet kabler også, men ser ikke ut som det fikser noe.

post-329908-524110_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå lyser det i "DSL", det skal det jo ikke gjøre. 

Hvis modemet fremdeles lyser slik som vist i post #5 så antar jeg det er i orden. Om du får forbindelse med kabel fra en PC rett i modem så blir det bekreftet.

I såfall kan man anta at router er defekt. Du må ringe nok kundeservice.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Alle lysene på modeme lyser. Er ikke sikker på om det er fiber jeg har.

Om du ikke vet engang hvilken tilkobling du har, så bør du få en tekniker til å komme å se på sakene. Det er et sjansespill å bare skulle prøve seg frem med å koble på måfå.

Lenke til kommentar

Du kan prøve og fabrikkresette det men når lampene lyser slik vil jeg tro det er defekt, bor du sentralt kan det tenkes du finner ett nytt på finn.no for noen kroner hvis du vil ha det ordnet i helga.

Har bredbånd fra Telenor så tror jeg bestiller en ny fra dem :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...