Tacritan Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Temperaturer Oppsett XP2200+, MSI KT3 Ultra2, Radeon 8500LE. Kun skjermkortet er overklokket pga KRÆPPI hovedkort. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Load cpu temp 44 Load system temp 60+ uten vifter på, 35 med sidedørvifte på 7 volt. (papst 120mm 26db@12volt) Magnum CPU/GPU/NB. Eheim 1048 pumpe BMW 518 radiator Blackice extreme radiator p4 2,0A@2,53ghz ABIT BD7II-RAID GF ti4400 Støysvakt er mål, så ingen vifter på radiatorer på (har en som kan kjøre på Blackice'en, men den er av) Kjører 2*80mm papst på 7 volt foran harddiskene (26db@12volt, stille@7volt) Lenke til kommentar
Flames Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Mine temperaturer; Cpu idle: 28c Cpu load: 35c System temp: fra 10c til 15c eller noe sånt Kjølinga mi er ganske enkel.. Har bare satt kabinettet i et ganske kaldt rom som ikke blir brukt, med vinduet på vidt gap System info; AMD Xp2800+ 512mb geiL Golden dragon pc3500 Asus a7n8x deluxe Geforce 4 4600ti @ 340/701 Lian Li pc7b Hjemmelaga fanduct til cpu 160gb harddisk Og en Qtec "450w" gold psu Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 LOL!Regnet nok med visse reaksjoner på innlegget mitt ja! Ikke minst pga romtemperatur kontra vanntemp. Men det har sin årsak, så jeg skal prøve meg med en kort forklaring: Maskinen er plassert på et "brett" på siden av skrivebordet, ca 15cm over gulvet. I bunnen av kabinettet har jeg laget en åpning for en plexikanal som leder luft til radiatoren. Åpningen korresponderer med tilsvarende åpning i brettet. På undersiden av dette brettet har jeg laget en kanal i finér, som er forbundet med en ventil i ytterveggen. Og akkurat nå holder uteluften 2,5grader, og gir dermed hyggelige temperaturer i systemet også! For ikke å snakke om hva minus 10grader vil avstedkomme...... "Me har kanskje juksa litt" i forhold til mange andre med vannkjøling, men det gjelder jo å bruke fantasien! Har et par bilder, om noen vil se.... Her har du brukt et lignende system som jeg hadde tidligere , nå har jeg imidlertid flyttet hele radiatoren med vifter ned i kjelleren på en uisolert bod der har den det kaldt og godt samtidig som jeg ikke hører viftene selv om de går for fullt. God Jul forresten. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 God Jul forresten. Merry Christmas Lenke til kommentar
Noty Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Og det er "mitt" hus, så ingen griner om jeg lager noen høl her og der! Hehe. Kona nermest hylte da jeg borret hull til vannkjølinga mi i veggen. Over til temperaturer. Cpu 50 idle Mb 43 idle Som dere sikkert skjønner så har jeg ikke vannkjøling lengre Dette er på amd athlon 64 3000+ (athlon 64 3200+kjøler) Asus k8v Deluxe Min gamle rekord var -8 grader med følgende oppsett: amd tb 1400 asus a7m266 Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Har koblingen TANK->UTKJØ->PUMPE->CPU->NB- >GPU->INNKJØ->RADIATOR. stuser sikkert på er hva utkjø\innkjø er radiatoren min (Hayden)er sammen med tanken putet inn i kjøleskapet (har frostveske i så det ikke fryser) har maks temp på 78*C(da har alt vannet i fryseren smeltet ) ellers se nedover for flere spec. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå