Gå til innhold

Ny tlf, Sony xz2 compact, Samsung S9 eller Huawei p20 pro

Anbefalte innlegg

Skal ha ny telefon, men greier ikkje velge kva type! For å gjere det kort :

Eg ønsker :

*Bra kamera (eg tar mykje bilder/fotointeressert)

*Godt batteri (eg veit det kanskje ikkje eksistera.. )

*Ikkje for stor

*Ikkje for dyr

Xz2 compact :

+Liten

+Billig (4999)

? Kamera ?

Samsung S9 :

+Fin størrelse, god å holde

+Knall kamera

-Dårlig batteri?

-RåDYRT å skifte skjerm

Huawei p20 pro

+Knall kamera

-litt stor

? Batteri ?

Sist tlf var Samsung S7 Edge. Veldig gla di den. Men synest den var litt stor til tider (har små hender). Difor litt redd for å kjøpe en "stor mobil" igjen. Difor er xz2 compact opp til vurdering. Men viss kamera er dårlig, er ikkje eg interessert...

Nokon synspunkt? Det har dykk heilt sikkert ?

(nokon reagerar sikkert på at eg ikkjehar nemnt IPhone.. Men eg er vandt android eg då... ?)

Endret av klxm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk fra Samsung S7 til Sony XZ2 Compact i Mai. Har fra før av hatt blant annet Z5C, Z1C, Z. Kort fortalt - en haug av modeller fra Sony tidligere. Jeg var skeptisk pga erfaringene med Z5, med troathing og påfølgende lagg. 

Jeg som deg har relative små hender og elsker små mobiler, og XZ2 C er tykk, nesten uvanlig tykk, men er utmerket å holde i hånden. Jeg kom akkurat fra en måneds backpacking-tur i Indonesia. Alle bildene mine er tatt med mobilen - kanskje det kan hjelpe: 

https://www.instagram.com/dukien/

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra Samsung S7 til Sony XZ2 Compact i Mai. Har fra før av hatt blant annet Z5C, Z1C, Z. Kort fortalt - en haug av modeller fra Sony tidligere. Jeg var skeptisk pga erfaringene med Z5, med troathing og påfølgende lagg.

Jeg som deg har relative små hender og elsker små mobiler, og XZ2 C er tykk, nesten uvanlig tykk, men er utmerket å holde i hånden. Jeg kom akkurat fra en måneds backpacking-tur i Indonesia. Alle bildene mine er tatt med mobilen - kanskje det kan hjelpe:

Tusen takk ? Det er greit å kunne sjå bilder tatt med dei forskjellige mobilane ? Mange fine bilder! Korleis synest du kamera er i forhold til S7? Og korleis oppleve du batteritida på xz2 c?

Lenke til kommentar

Tusen takk ? Det er greit å kunne sjå bilder tatt med dei forskjellige mobilane ? Mange fine bilder! Korleis synest du kamera er i forhold til S7? Og korleis oppleve du batteritida på xz2 c?

Lenke til kommentar

Tusen takk Det er greit å kunne sjå bilder tatt med dei forskjellige mobilane Mange fine bilder! Korleis synest du kamera er i forhold til S7? Og korleis oppleve du batteritida på xz2 c?

Bedre i dagslys og under lyse omgivelser utrolig bra til å gi mer naturlige bilder, sammenlignet med S7. S7 på sin side tok bedre bilder under mørke omgivelser.

Batteritiden sammenlignet med S7 er så og si den samme. Jeg er litt skuffet over batteritiden (som jeg egentlig alltid er), for jeg som er en heavy bruker så overlever ikke mobilen et døgn før den må lades. Se vedlagt bilde - jeg surfer på chrome, ser noen videoer på youtube med betydelige fall. (Ikke ulikt det jeg opplevde med sony z5). 

post-235098-253542_thumb.png

post-235098-253545_thumb.png

Endret av Dukien
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eg gikk for Sony. Nokon kjappe erfaringar etter nokon veker i bruk :

*Batteritid : Fornøygd.

*Størrelse : å holde i hånden, veldig fornøyd. Liiit liten skjerm for meg som bruker den til en del bilder.

*Lyd "utvendig" : utrolig bra lyd!! Aldri hatt ein tlf som spelar so god lyd i innebygde høgtalere.

*Lyd ved samtaler : fornøyd.

*Kamera : Synest bildene blir litt for.. Vanskelig å forklare, men virker som den pusher på med litt for mye "struktur" i bildene... Bortsett frå det, fornøyd. Som forventet, etter lest omtaler i forkant av kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...