AnonymDiskusjon Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Hei! Var inne til operasjon for skjev neseskillevegg (septumplastikk) nå på tirsdag. Fikk da to tamponger opp i nesa som skulle sitte i 5 dager. Det har nå snart gått 4 dager siden operasjon. Har lest litt rundt på nettet, og det varierer veldig fra plass til plass hvor lenge de skal sitte i, og hos mange behandlingsplasser sitter de bare i 3 dager. Noen som har erfaring fra denne operasjonen, og vet om det er dumt å ta de ut en dag for tidlig? Et sant helvete å ha de inne, så vil gjerne bli kvitt de så fort som mulig.. ? Takk for svar! Anonymous poster hash: abf44...c78 Lenke til kommentar
Khazaa Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Du gjør såklart som du har fått beskjed om av de som har utført inngrepet. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Om legen din sier 5 dager og random folk på nettet sier 4 dager så er jo valget enkelt; Man hører på legen. Lenke til kommentar
Acer_8935 Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Jeg skal ha sånn operasjon om noen måneder. Hvordan var det? Noen tips? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Ikke ta de ut før tiden er inne. Du vil kunne påføre deg selv skader som betyr ny reise til legevakten. Det kan også oppstå andre skader som du må slite med i lang tid fremover, som f.eks hypertrof arrdannelse. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Ærlig talt, du hører på legen din og ikke alle andre som ikke faktisk har vært inne og skåret i nesen din. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Jeg skal ha sånn operasjon om noen måneder. Hvordan var det? Noen tips? For min del var det jævlig. Men kanskje fordi jeg allerede har operert oppi nesa to ganger tidligere. Men andre har sagt det går fint så det gjør det nok med deg og. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Var helt jevlig! Og snottet gjorde huden rundt sår. Enda jevligere var det når de skulle trekkes ut. Hadde ikkje gjort det om igjen hadde eg visst hvordan det var! Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Ærlig talt, du hører på legen din og ikke alle andre som ikke faktisk har vært inne og skåret i nesen din. Kjøp deg inn sånn maske som du hiver i frysen. Hjalp veldig de første dagene å kjøle det ned. Ellers anbefaler eg noen gode filmer tilgjengelig, masse digg og det å bløte tampongene før de draes ut. Hos meg satt de litt fast. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Du tar dem ikke ut selv. Du har fått en time til å komme inn så de kan ta dem ut. Gjør som du har fått beskjed om. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Du tar dem ikke ut selv. Du har fått en time til å komme inn så de kan ta dem ut. Gjør som du har fått beskjed om. Du tar de ut selv jo. Gjorde det samme for få mnd siden. Men en kan så klart få hjelp om en ikkje ønsker det Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Du tar de ut selv jo. Gjorde det samme for få mnd siden. Men en kan så klart få hjelp om en ikkje ønsker det Jeg fikk time dagen etter og beskjed om å komme ned for å få tatt dem ut. Å drive og trekke i dem selv var aldri noe alternativ. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Om legen sier man skal komme slik at de kan ta dem ut, så gjør man det. Sier legen man kan ta det ut selv, så gjør man det. Jeg fikk time dagen etter og beskjed om å komme ned for å få tatt dem ut. Å drive og trekke i dem selv var aldri noe alternativ.Godt mulig du måtte til legen i ditt tilfelle, men andre ikke alltid trenger det Dette er uansett noe legen vurderer i hvert enkelt tilfelle. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Jeg fikk time dagen etter og beskjed om å komme ned for å få tatt dem ut. Å drive og trekke i dem selv var aldri noe alternativ. Sikker på at du gjorde det samme som Ts da? Tviler på du tok ut støtten allerede dagen etter om du har meislet i nesen. Men uansett, best å gjøre som legen sier ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå