AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2018 Hva er hennes langsiktige plan? Har hun planer om å fortelle det? Eventuelt når? Hvis dere blir forlovet? Flytter inn sammen? Må dere være gift før dere kan flytte sammen? Er det aktuelt for deg? (er smartest å bo med noen en stund først for å se om man kommer overens i hverdagen) Hun kan ikke la deg være "onkel" for deres fremtidige barn bare for å ikke støte familien sin pga deres religion.. Har dere hatt sex? Er hun muslim selv? Er hun hva du hadde kalt en typisk muslim? Dere er såpass gamle at det er på tide å finne ut av hva som skal skje videre, og denne konflikten bare fremhever det. Det er på tide at hun velger mellom sin biologiske familie eller fremtidige familie. Ikke så lett å si den dag i dag hva hennes langsiktige plan egentlig er. Det virker som det til dels er vanskelig for henne å snakke om dette med familie og hun blir fort irritert rundt samtaleemnet. Jeg kan godt fortelle mine meninger, men de Standard svarene som "ja, og du vet hva jeg mener" og "du vet hvordan det er". Ja, vi bor sammen, vi har sex og hun er ikke praktiserende. Men hun har en enorm respekt for sine foreldre og spesielt sin far. Ensete familiemedlemmet hennes som vet noe om oss er hennes søster da hun er like "rebelsk" selv. Det er forsåvidt digg at noen vet og det er noen vi kan være oss selv sammen med. Men synes ikke det er nok. Anonymous poster hash: 0a0f3...faf Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Er du et fritt menneske, eller ønsker du underkaste deg og hvor du hele tiden må gjøre svigers fornøyd? Dere er begge voksne og dere har begge krav og rett på å ta egne avgjørelser. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret) Jeg er absolutt ikke religiøs av meg selv og det er forsåvidt ikke henne heller. Hun bare respekterer familiens grad av å være troende. Noe jeg også respekterer. Jeg respekterer de som tror, men forventer at jeg blir respektert for ikke å tro. Jeg har bare vanskelig å tro og forstå at foreldre kan støte bort et familiemedlem man elsker og som er eget kjøtt og blod fordi man elsker noen med en annen eller ingen trosretning. Kan du virkelig respektere noen som holder på slik? Virkelig? Endret 23. juni 2018 av hekomo 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2018 Løsningen på problemet ditt er: Konverter til Islam, og be kjæresten din å presentere deg for familien. Da er saken løst! eller: Slå opp med henne og be henne finne en gammel herremann fra bygda fra foreldrenes hjemland. Du har ingen andre alternativer. Jeg er selv en muslimsk jente som var samme situasjon som deg, og vi gikk for det første alternativet, der kjæresten konvertere til Islam (selvom han er langt ifra praktiserende). Anonymous poster hash: 8db0e...6e5 Å konvertere er helt uaktuelt for min del. Hvis familien hennes skal akseptere meg så får de akseptere meg for den jeg er. Jeg er norsk, jeg er ikke troende what so ever. Men jeg respekterer dem som tror. Jeg vil bil akseptert og respektert for den jeg er og ikke en fiktiv og falsk person. Anonymous poster hash: 0a0f3...faf 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2018 Kan du virkelig respektere noen som holder på slik? Virkelig? Det er nok lett å si om man ikke sitter i situasjonen selv tenker jeg. Men både ja og nei for å svare på spørsmålet ditt. Ja, fordi jeg bryr meg om henne og hennes behov og verdier som er viktig for henne. Nei, fordi jeg vil videre og ta trappen hele veien opp. Anonymous poster hash: 0a0f3...faf Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2018 Kan du virkelig respektere noen som holder på slik? Virkelig? Det er nok lett å si om man ikke sitter i situasjonen selv tenker jeg. Men både ja og nei for å svare på spørsmålet ditt. Ja, fordi jeg bryr meg om henne og hennes behov og verdier som er viktig for henne. Nei, fordi jeg vil videre og ta trappen hele veien opp. Anonymous poster hash: 0a0f3...faf Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Jeg har bare vanskelig å tro og forstå at foreldre kan støte bort et familiemedlem man elsker og som er eget kjøtt og blod fordi man elsker noen med en annen eller ingen trosretning. Anonymous poster hash: 0a0f3...faf Skjønner at du har vanskelig for å forstå det, det har vi alle. Men det bør ikke være vanskelig å tro det, for det skjer oftere enn det burde, selv i norge. https://www.nrk.no/rogaland/vil-ha-eget-krisesenter-for-muslimer-1.247623 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2018 Skjønner at du har vanskelig for å forstå det, det har vi alle. Men det bør ikke være vanskelig å tro det, for det skjer oftere enn det burde, selv i norge. https://www.nrk.no/rogaland/vil-ha-eget-krisesenter-for-muslimer-1.247623 Artikkelen er veldig gammel: Publisert 16. feb. 2006 kl. 08:43 Anonymous poster hash: 8db0e...6e5 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Synes veldig lite om at islam har så mye makt i norge at skal man gifte seg med noen som har en muslimsk familie så er konvertering eneste utvei. Det er ikke islam, det er familien hennes og deres kultur som står i veien. Foreldrene er jævlige og skjønner ikke at ved å insistere på at de vet datteren sitt beste så lar de henne ikke være fullstendig lykkelig. Du må ikke tro at de gjør dette ut av ondskap, de gjør det fordi de tror at det genuint er det rette å gjøre for deres datter og hennes beste. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Ikke så lett å si den dag i dag hva hennes langsiktige plan egentlig er. Det virker som det til dels er vanskelig for henne å snakke om dette med familie og hun blir fort irritert rundt samtaleemnet. Jeg kan godt fortelle mine meninger, men de Standard svarene som "ja, og du vet hva jeg mener" og "du vet hvordan det er". Ja, vi bor sammen, vi har sex og hun er ikke praktiserende. Men hun har en enorm respekt for sine foreldre og spesielt sin far. Ensete familiemedlemmet hennes som vet noe om oss er hennes søster da hun er like "rebelsk" selv. Det er forsåvidt digg at noen vet og det er noen vi kan være oss selv sammen med. Men synes ikke det er nok. Anonymous poster hash: 0a0f3...faf Som jeg sa.. ved ett punkt så må hun grow the fuck up, og det innebærer å gjøre ting som foreldrene ikke nødvendigvis liker. Jeg skjønner at du ikke liker dette. Hva hun gjør er basically å sette familien sin, spesifikt faren, over deg, og jeg hadde funnet det uakseptabelt i ett langvarig, seriøst forhold. "Blood is thicker than water" er ett utsagn som mange mener egentlig betyr det motsatte av det mange tror, blood of the covenant is thicker than the water of the womb er originalen sies det (meaning of the expression was that the ties between people who've made a blood covenant were stronger than ties formed by "the water of the womb"). Hun har ikke skjønt det, så da vil jeg si at hun ikke er klar eller ikke har lyst til å være klar. Utifra måten hun unngår dine forsøk på å snakke om fremtiden så heller jeg mot det siste dessverre. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 (endret) Artikkelen er veldig gammel: Publisert 16. feb. 2006 kl. 08:43 Anonymous poster hash: 8db0e...6e5 Ja jeg vet, men ingenting har endret seg. Det er ikke islam, det er familien hennes og deres kultur som står i veien. Foreldrene er jævlige og skjønner ikke at ved å insistere på at de vet datteren sitt beste så lar de henne ikke være fullstendig lykkelig. Du må ikke tro at de gjør dette ut av ondskap, de gjør det fordi de tror at det genuint er det rette å gjøre for deres datter og hennes beste. Og hva er hovedfaktoren i denne (u)kulturen? Islam. Nei de gjør det ikke ut av ondskap, de gjør det pga de er så hjernevaska fra fødselen av at de tror dette er den riktige måten å gjøre ting på. Endret 24. juni 2018 av Tåkefyrste 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 (endret) Ja jeg vet, men ingenting har endret seg. Og hva er hovedfaktoren i denne (u)kulturen? Islam. Nei de gjør det ikke ut av ondskap, de gjør det pga de er så hjernevaska fra fødselen av at de tror dette er den riktige måten å gjøre ting på. Du svarer på ditt eget spørsmål... Kulturen er problemet som må takles, du vil aldri komme noe sted ved å være en drittsekk og angripe andre sin religion og mene at de skal gjøre ting slik DU vil de skal gjøre. Du fanger flere fluer med honning and all that jazz. Religion generelt har alltid vært kvinnefiendtlig, og vil mest sannsynlig alltid være det, selv i buddisme så kan ikke en kvinne være av høyere verdi enn den lavest rangerende mannen. Du vinner fremdeles ingenting annet enn forakt hvis du angriper dem slik, og det med rett. Fokuset er og skal være TS og denne jenta sitt forhold, ikke idiotisk religion, begynner du å krangle om det så gir du dem bare en helt legit grunn til å legge deg for hat. Kan også jage vekk jenta veldig enkelt, du viser liten respekt ved å gjøre noe sånt. Edit: Man må spørre seg selv om religion er "your hill to die on". TS har gjort det klart at det er det ikke, så da syns jeg vi kan stoppe den diskusjonen der så vi ikke ender opp med den millionte tråden om hvor ond islam er. Endret 24. juni 2018 av BuffyAnneSummers 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Er det drittsekk å si ting som de er i dagens samfunn? Ja da er jeg en "drittsekk" med glede. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå