Gå til innhold

Anbefaling til ny platform for oppgradering av nettbutikk?

Anbefalte innlegg

Har i dag en eldre nettbutikk laget med Joomla, Virtuemart. Men henger etter med oppgraderinger, pga enkelte applikasjoner er utdatererte og ikke kompatibel med nyere oppdateringer. Så derfor joomla 2.5.28.....

Ser nå på mulighetene for å lage eller få til en helt ny oppdatering av nettbutikken. Men helst med mulighet for å hente kunder, ordrer, og varelager fra den gamle..

Hvilken løsning bør man da satse på? åpen for det meste. Skal ha firma til å lage den nye siden. Men vil gjerne vite hva som er godt og up to date å jobbe med, og som har god sikkerhet?

Magneto? Zencart? Opencart? andre?

Bør ha funksjoner som beregning av frakt, eksport av lister til regnskapsprogram, kundelogin, CEO.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har satt opp og levert flere nettbutikkløsninger basert på Magento, og en mer skalerbar og tilpasningsdyktig nettbutikkløsningn enn dette finnes vel knapt ikke.

Kan være litt kronglete å få "grep" om i starten, men etter litt fikling og testing sitter det bra. 

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp og levert flere nettbutikkløsninger basert på Magento, og en mer skalerbar og tilpasningsdyktig nettbutikkløsningn enn dette finnes vel knapt ikke.

Kan være litt kronglete å få "grep" om i starten, men etter litt fikling og testing sitter det bra. 

Høres bra ut det. Bruker tripletex til regnskapet. Ser noen har integrert det med Magento. Ligger det åpen app/modul for det? eller er det noen som har spesiallaget det til egne kunder bare?

Lenke til kommentar

De fleste betalingsmoduler jeg har brukt har vært et engangsbeløp. Noen har vært slik at man kan betale ekstra for fremtidige oppdateringer, andre ikke. 

Moduler utviklet av norske Trollweb er innimellom gratis, men du må ha et kundeforhold mot 3. parten modulen skal knyttes til. For eksempel modulen til Dibs er gratis, men krever naturligvis at du har et aktivt kundeforhold med Dibs for at den skal fungere.

Lenke til kommentar

Hvis du mener tilleggsmoduler, så er det helt avhengig av hva du skal bruke butikken til. Jeg har noen moduler jeg "alltid" har med, som feks. Utvidet eCommerce tracking, SEO-optimaliseringer, hastighetsforbedringer etc. Min anbefaling her er å lage veien litt som du går, når det oppstår et behov - så finner du en løsning, fremfor å bare legge ukritisk til moduler du ikke trenger.

Når det gjelder hastighet og Magento vil du finne omtrent like mange meninger og anbefalinger som du finner mennesker på jorda, men min erfaring har vært veldig bra med Ngnix og Litemage. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...