Speideren Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 P er mer praktisk retta, og inneholder emner som man ofte kan få bruk for i dagliglivet. F.eks. bruker man Excel, og har en del økonomi. T er derimot teoretisk retta, og har få tekstoppgaver og mange rene regneoppgaver. Her bruker man ikke Excel, men Geogebra. Hvis du har planer om å utdanne deg innafor realfag, er T matta for deg. Du bør imidlertid ha en viss peiling på matte fra før, og minst en firer fra u-skolen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 T bygger på ungdomsskolepensum, mens P har en god del repetisjon fra ungdomsskolen. At P er så forbasket mye mer praktisk rettet enn T kan man diskutere. Om en elev som er dyktig i faget spør meg hva h*n burde velge for å bli god i praktisk matematikk er fortsatt svaret T+R, rett og slett fordi P-matten faller intuivt ut av det du lærer via de mer krevende kursene. Kan ikke anbefale P med mindre du har dårlig grunnlag fra u.sk. 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Og, skal du/er du på en liten skole er det gjerne en eller to gode mattelærere, og de underviser T/R/S-matte og en 4-5-6 middels til dårlige mattelærere som underviser 1P/1PY/2P/2PY. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 I moderne tider så har det ikke mye for seg å skylde på mattelæreren for din egen dårlige forståelse. All nødvendig informasjon er lett tilgjengelig, og du har ansvar for egen læring. Dårlig forståelse skyldes egen latskap. 1 Lenke til kommentar
colstadringen Skrevet 23. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2018 Takk for gode svar folkens! Jeg tror jeg velger P-matte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå