Gå til innhold

En 512MB minnebrikke til P4B533-V

Ice T

Anbefalte innlegg

Hei

Skal sette sammen noe for en kollega og venn av meg.

Dette er hovedkortet vi skal bruke og jeg ønsker å få kontakt med noen der ute som kan gi meg en håndsrekning vedrørende valg av ram til dette kortet.

Jeg ønsker meg en stk. 512MB brikke og det jeg er på jakt etter er en med lav timing. Jeg vil helst ha tak i en brikke som har CAS 2 og som ikke koster for mye. For mye? Vel, la oss se hvilke muligheter vi finner først, hvem som selger dem og om de har de inne nå. Vi trenger en brikke snarest, helst i løpet av denne uken eller i begynnelsen av neste uke.

Hovedkortet er altså et Asus P4B533-V og har støtte for opp til PC2700 (333MHz)

Jeg tror vi kan gå for enten PC2700 eller PC3200 type brikke. Innen han bytter/ oppgraderer igjen, har vi for lengst passert 550MHz grensen... Disse brikkene er alt for dyre for ham akkurat nå.

Jeg har funnet en mengde brikker med CAS2.5 og CAS3, ønsker så gjerne noe raskere..

Kan noen av dere der ute hjelpe oss?

Mvh,

Ice T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk "Snekker'n"!

Er bare litt usikker på om det er "smart" å gå for en PC3200 når kortet ikke støtter mer en PC2700. Jeg vet at han ikke kommer til å klokke den PC'en.

Jeg blir borte en halvtime nå, men når jeg kommer tilbake, skal MPX sjekkes ut.

Tusen takk for innspillene så langt, er det flere?

Mvh,

Ice T

Lenke til kommentar

OK - jeg så på MPX sin nettbutikk.

OCZ 512MB DDR PC3200 Rev. 2

Det var den eneste typen de hadde inne av denne, den koster 1068,-

Inne på Komplett fant jeg disse:

TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 512MB CL2 til kroner 996

Eller, hva med

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2 til kroner 955

Eller denne

Corsair XMS2700LL DDR-DIMM 512MB PC2700 CAS 2-2-2-5-T1, 333MHz CL2 til kroner 1 046

Og det er sannsynligvis flere muligheter en disse få, har dere noen ide om hva som kan være de "raskeste" og "billigste" brikkene å gå for? Jeg vet at de neppe blir overklokket av ham noensinne. Det er grunnen til at jeg er usikker på om det er smart å gå for PC2700 (333MHz) som er maks hva hovedkortet støtter, eller gå for en brikke på PC3200 (400MHz) som er grei å ha dersom kortet skal overklokkes.

Denne PC'en blir neppe gjort noe med før i slutten av 2004 eller en eller annen gang i 2005, og da har minnebrikkene for lengst lagt PC3200 bak seg.

Hva synes dere?

Oppsettet ser ut til å bli: Asus P4B533-V, en 512MB minnebrikke jeg ikke klarer å bestemme meg for, et Ti-4600 grafikkort, en P4 2,26 533 Prosessor og med WinXP et eller annet som operativsystem. Ideen bak det hele er lav pris og denne maskinene kommer til å bli en videoreg. og spillemaskin.

Mvh,

Ice T

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...