Mojo Pin Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Hei, Jeg har satt opp en Qnap TS-453 Pro med 4 disker i RAID 5 på jobb (lite selskap med 12 ansatte). Denne fungerer som vårt primære arbeidsområde, og har fungert strålende i to år. Specs: CPU: Intel® Celeron® CPU J1900 @ 2.00GHz (4 kjerner)RAM: 2 GB (1.84 GB brukbar) Lagring: 4 x 2 TB Seagate ST2000VN000-1HJ164 Etter en nylig oppgradering startet NAS'en med en planlagt "RAID scrubbing". Qnap opplyser at dette skal være en lite ressurskrevende prosess, men det ble umulig å arbeide på serveren mens oppgaven pågikk (noe som tok hele dagen). Selve oppgaven tok ikke mer enn noen få prosent av prosessorkraften, men omlag 40 prosent av minnet var under bruk til tross for at ingen arbeidet på serveren mens oppgaven pågikk. Spørsmålet mitt er om oppgradering av internminne vil kunne gjøre prosesen med RAID scrubbing lettere? Den bruker i dag kun ett av to spor, og kan oppgraderes til totalt 8GB RAM (fra dagens 2GB). Takker for svar! Lenke til kommentar
xaco Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Jeg vil gjette på at det var SATA diskene som var flaskehalsen din i det tilfellet. ikke hvor mye eller hvor lite minne du hadde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå