Aiphoenix Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Hei kjære orakler! Jeg ser at Pixel nå selges for 2800.-, og lurer på om det er en bra deal? Jeg er ingen 'tung' bruker, men foretrekker 'clean' Android. Enten Google's egne telefoner, eller de som er i Android One-programmet. Så, er denne verdt pengene? https://prisguiden.no/produkt/google-pixel-32gb-277171 På forhånd takk! 1 Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Ja. Dette er en undervurdert telefon her på berget. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Fortsatt en kurant telefon ja. Snapdragon 821 er dog ganske tørst på strøm så du vil ikke få noe batteritid som kan måle seg med nye telefoner med Snapdragon 835 eller 845. Samme kan sies om ytelse. Har skjedd mye på den fronten. Lenke til kommentar
Aiphoenix Skrevet 22. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2018 Jeg er ikke superkresen på harware-fronten, og siden jeg tidligere eide en LG G6 (RIP), er jeg vant til 821 sin tørsthet. Men jeg må innrømme at stock Android, og mulighet til å leke med Android P veier tungt her i gården. Lenke til kommentar
Hirulen Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Får rundt 5 timer sot på min og pixel xl. Hvordan det blir på non xl modellen vet jeg ikke helt, men syntes ikke det er så veldig galt egentlig. Android p beta har vært veldig bra batterimessig, håper det vedvarer også ved release. Og kameraet er jo forøvrig helt fantastisk. Det samme er stock Android, spørs om jeg orker å gå tilbake til noe annet. Hvis du er opptatt av oppdateringer og ren Android så ta en titt på Nokia 7 plus. Er ikke så veldig langt opp i pris fra pixelen. Lenke til kommentar
Aiphoenix Skrevet 22. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2018 Får rundt 5 timer sot på min og pixel xl. Hvordan det blir på non xl modellen vet jeg ikke helt, men syntes ikke det er så veldig galt egentlig. Android p beta har vært veldig bra batterimessig, håper det vedvarer også ved release. Og kameraet er jo forøvrig helt fantastisk. Det samme er stock Android, spørs om jeg orker å gå tilbake til noe annet. Hvis du er opptatt av oppdateringer og ren Android så ta en titt på Nokia 7 plus. Er ikke så veldig langt opp i pris fra pixelen. Hei! Jeg har tatt en titt på Nokiaen, og den virker glimrende! Aberet er at vi er lang inne i phablet-land, og denne gangen ønsker jeg en mindre telefon. Småsurfing gjør jeg som regel på iPad uansett. Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Har selv Google Pixel 2 XL, og tidligere brukt Nexus 4 og Nexus 6P. Kan ikke si annet enn at jeg aldri kommer til å gå bort i fra clean Android - veldig fornøyd! Har du vurdert OnePlus 6? Lenke til kommentar
Aiphoenix Skrevet 22. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2018 Har selv Google Pixel 2 XL, og tidligere brukt Nexus 4 og Nexus 6P. Kan ikke si annet enn at jeg aldri kommer til å gå bort i fra clean Android - veldig fornøyd! Har du vurdert OnePlus 6? Absolutt, men jeg har ikke så veldig lyst å gå noe særlig over 3-3.5 i denne omgang! Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Har hatt både Pixel og Pixel XL, og den vanlige har litt kortere batteritid, men holder seg greit likevel. Telefonen er meget god, og har amoled, noe nokiaene (-8) ikke har. Supert kamera Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 (endret) Absolutt, men jeg har ikke så veldig lyst å gå noe særlig over 3-3.5 i denne omgang!Om du venter litt så får du sikkert Oneplus 6 til en 3500kr på lightinthebox. Oneplus 5T gikk for ca den summen noen måneder etter release. Lightinthebox er kinesisk nettbutikk men dem refunderer mva og toll så slipper ekstra utgifter. Dog om man ikke vil vente så er nok Nokia sine modeller bedre valg. Får kansje ikke samme kamera som på Pixel men du får en mere moderne telefon på hardwarefronten ellers. Endret 22. juni 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Aiphoenix Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2018 Da er Pixel bestilt, gleder meg! Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Da er Pixel bestilt, gleder meg!Hvordan er den, fornøyd? Lenke til kommentar
Aiphoenix Skrevet 3. august 2018 Forfatter Del Skrevet 3. august 2018 Hvordan er den, fornøyd? Hei! Beklager tregt svar. Jeg har nå hatt den noen uker, og kjører Android P beta på den. For å være ærlig, er det den beste telefonen jeg har hatt. Batteritid er bra (ble merkbart bedre med P), byggekvaliteten er top notch (HTC) og kameraet er et av de beste jeg har vært borti. Kan også si at den føles utrolig snappy og fin i daglig bruk, så jeg er megafornøyd. Hvis jeg skal trekke litt; er det at minnet ikke kan utvides (gikk for 32 G, da jeg ikke hadde tid til å vente der og da) og jeg skulle nok ønsket meg at den avr helt vanntett. Men for 3000.- er det småting, og jeg kommer _ikke_ til å bytte ut denne med det første! 10/10 2 Lenke til kommentar
Hirulen Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Det er nå forøvrig kommet offisiell støtte for Lineage OS for Pixel telefonene. Ikke så veldig viktig akkurat nå da vi uansett får P ved release, men dersom første generasjon Pixel telefoner ikke får Android Q offisielt kommer det garantert custom roms til den slik at man får oppdatert software også etter de offisielle oppgraderingene tar slutt. 1 Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 (endret) Hei! Beklager tregt svar. Jeg har nå hatt den noen uker, og kjører Android P beta på den. For å være ærlig, er det den beste telefonen jeg har hatt. Batteritid er bra (ble merkbart bedre med P), byggekvaliteten er top notch (HTC) og kameraet er et av de beste jeg har vært borti. Kan også si at den føles utrolig snappy og fin i daglig bruk, så jeg er megafornøyd. Hvis jeg skal trekke litt; er det at minnet ikke kan utvides (gikk for 32 G, da jeg ikke hadde tid til å vente der og da) og jeg skulle nok ønsket meg at den avr helt vanntett. Men for 3000.- er det småting, og jeg kommer _ikke_ til å bytte ut denne med det første! 10/10 Takk for infoen, det er kjekt å høre! Jeg ser at man får Pixel 1 med 128GB lagring til under 3000kr nå https://www.prisjakt.no/product.php?p=3931718 Endret 3. august 2018 av Slaps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå