steinjarle Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Electrocompaniet har funnet investorer: Driften fortsetter Lenke til kommentar
D3E8EO50 Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 [Første kommentar] Aldri hørt om electrocompaniet... (Kanskje derfor de gikk konkurs) Vel, Sikkert bra for noen. 3 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Min far hadde forsterker eller hva det enn var fra Electrocompaniet, for ca 20 år siden. Siden har jeg ikke hørt noe om dem. Rådyre luksus saker for gamle menn dette. Bra, men for et svinnende lite marked. Lenke til kommentar
Populært innlegg Y5WJUCYJ Skrevet 21. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 21. juni 2018 Min far hadde forsterker eller hva det enn var fra Electrocompaniet, for ca 20 år siden. Siden har jeg ikke hørt noe om dem. Rådyre luksus saker for gamle menn dette. Bra, men for et svinnende lite marked. I hvertfall ikke noe for dem som hører på hip-hop med autotuned og kebabnorsk. 16 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Tokanals lyd og produkter som ikke ser ut til å ha blitt endret på 25 år? Trodde faktisk de var lagt ned for over 10 år siden. 1 Lenke til kommentar
bubba477 Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Min far hadde forsterker eller hva det enn var fra Electrocompaniet, for ca 20 år siden. Siden har jeg ikke hørt noe om dem. Rådyre luksus saker for gamle menn dette. Bra, men for et svinnende lite marked. I hvertfall ikke noe for dem som hører på hip-hop med autotuned og kebabnorsk. Nei dette er mer for analoge menn med vakumtube apparater med BO høyttalere. Lenke til kommentar
R63GQ0W6 Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Min far hadde forsterker eller hva det enn var fra Electrocompaniet, for ca 20 år siden. Siden har jeg ikke hørt noe om dem. Rådyre luksus saker for gamle menn dette. Bra, men for et svinnende lite marked. I hvertfall ikke noe for dem som hører på hip-hop med autotuned og kebabnorsk. Nei dette er mer for analoge menn med vakumtube apparater med BO høyttalere. Her snakker man som man har vett til, tydligvis. Grei ut om koblingen mellom rørapparat og BO, er du snill. Og hva er en analog mann? 9 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Min far hadde forsterker eller hva det enn var fra Electrocompaniet, for ca 20 år siden. Siden har jeg ikke hørt noe om dem. Rådyre luksus saker for gamle menn dette. Bra, men for et svinnende lite marked. I hvertfall ikke noe for dem som hører på hip-hop med autotuned og kebabnorsk. Nei dette er mer for analoge menn med vakumtube apparater med BO høyttalere. Her snakker man som man har vett til, tydligvis. Grei ut om koblingen mellom rørapparat og BO, er du snill. Og hva er en analog mann? Kidsa vet ikke bedre stakkar. ROFL 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg rogernaess Skrevet 21. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 21. juni 2018 Kidsa putter mobilen mobilen i et melkeglass, og synes de får god lyd . Ser jo på komentarene at de aner ikke hva hifi er 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg NP4CWR3M Skrevet 21. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 21. juni 2018 Det er pussig hvordan newbies uttaler seg så bastant. Electrocompaniet har markert seg innenfor sitt marked på en måte som få andre norske bedrifter har klart...! Vi burde være stolt av et slikt merke med slike produkter. I stedet slenger lite informerte personer ut påstander i hytt og gevær... Dette har for øvrig null med musikksmak å gjøre, siden all musikk lyder bedre med god lydgjengivelse. Sånn er det bare, og det er også en av grunnene til det siste 10 årets vanvittige salg av hodetelefoner osv. Men Electrocompaniet kjemper innenfor et utfordrende marked, siden musikk produsenter ofte opptrer tilsvarende som de som produserer reklame. Det eneste som betyr noe er at musikken høres høyere ut enn alt annet, ergo får din oppmerksomhet - ikke fordi det er bra, kun fordi det oppfattes som høyt...! Hvis musikk produsentene i større grad kunne bry seg om å få musikk til også å høres bra ut, så hadde alt vært så mye bedre... Men det er alltid unntak fra alle regler, og hvis man leter finner man utrolig mye bra musikk og lyd...! Norge er internasjonalt kjent for å ha hatt flere meget sterke produsenter av forsterkere, CD spillere, m.m. gjennom flere ti-år. Eksempelvis får Hegel stadig ny priser i internasjonale media, Electrocompaniet har også fått glitrende omtale og tidligere hadde vi merker som Adyton osv. som var genierklærte... Bare fordi man ikke har peiling på noe, bør man kanskje ikke uttale seg. Men det er en greie med sosiale media, at man ikke lenger trenger å kunne noe om noe som helst for å uttale seg. Det er litt sånn "fake news" og Trump som er greia... Og folk sier at verden går fremover...? Ikke på alle områder... 18 Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Dagens MP3 generasjon forstår seg ikkje på hifi. For 99,99% av folk som lyttar så bryr dei seg ikkje om kvaliteten så lenge det er lyd.Fattern kjøpte for mange år sidan EC4R + AW180 (begge med den svarte steinfronten) kopla til B&W Matrix 802 og ASW4000. I tillegg ECP1 phono preamp sidan EC4 ikkje hadde inngang for platespelar. Spelar heilt fantastisk.Var kun brukt ein NAD CD spelar som var ein del av det gamle. Veldig få CD spelarar som hadde støtte for "subtracks" som er vanleg på ein del klassisk musikk. Trur han sikla litt etter EMC1, men den var rådyr den gongen.Han bytta ut NAD spelaren når dei fekk seg ein DVD spelar som hadde mykje betre lyd.Med sviktande hørsel så brukar han i dag mykje MP3 frå telefonen via ein Bluetooth mottakar. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Happydaydreamer669 Skrevet 22. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 22. juni 2018 [Første kommentar] Aldri hørt om electrocompaniet... (Kanskje derfor de gikk konkurs) Vel, Sikkert bra for noen. At du aldri har hørt om dem sier vel en hel del mer om deg, nesten like mye som "første kommentar" bemerkningen. De burde iallefall hatt 10-års grense på dette forumet. 11 Lenke til kommentar
Aussie76 Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Takk for en god start på dagen, analoge menn og mobilgenerasjonen. #kaffetid 3 Lenke til kommentar
Geir Helge Hagen Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Aldri hørt om electrocompaniet? da har du ikke hørt om mye innen hifi. Og til dere som skriver at dette ikke har endret seg på 25 år, ta en tur inn å hør og se hva dette er før dere uttaler dere. 3 Lenke til kommentar
Trond Noren Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Så bra at man fant en løsning for videre drift. For oss "gamle menn" som vanket sammen med de opprinnelige folkene bak Electrocompanuet da det var snakk om vellyd og ikke mp3, flerkanal.anlegg og annet sekunda lydgreier, så "klinger det" bra i ørene. At Electrocompaniet har svingt mellom suksess og konkurs i snart 40 år er ingen hemmelighet, håper man nå får det til. 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 (endret) Electrocomaniet enger yngre kunder også, så dem burde absolutt profilere seg bedre. Det har vært urovekkende stille derfra siste 10 år. Endret 22. juni 2018 av plankeby Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Dagens MP3 generasjon forstår seg ikkje på hifi. For 99,99% av folk som lyttar så bryr dei seg ikkje om kvaliteten så lenge det er lyd. Er det ikke gjort diverse undersøkelser som viser at det faktisk ikke går an å høre så mye forskjell på lydkvalitet som "entusiastene" påstår? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 For typ 5 år siden, så fant jeg ut at det var mye bedre lyd ved å kjøre til et rent stereo oppsett istedet for surround (kona hadde nok også litt å si i saken). Men det å heller gå til en god stereoforsterker med ekstern DAC eller med DAC integrert, gjorde underverker for lyden. Min første rene forsterker ble da en brukt Electrocompaniet AW2x120-M. En dual mono effektforsterker på 2x120Watt. Kjøpte et par Dali Mentor 6 på tilbud hos Hifiklubben og gleden var stor i heimen. EC-forsterkeren drev høyttalerene så dypt at det var som jeg hadde sub i oppsettet. Aldri før hadde jeg heller hatt så mye detaljer ut fra musikken med en Hegel HD20. Før hadde jeg et surround-oppsett B&W Nautilus 805 i ca 11 år og andre mindre surround og centerkanaler. Lyden fra det nye anlegget gav en mye bedre innlevelse og opplevelse enn surround-oppsettet. Siden den gang har jeg egentlig aldri sett tilbake. Anlegget har blitt oppgradert mange ganger siden 2013, men jeg kommer aldri til å gå tilbake til surround eller gå over til f.eks. Sonos e.l. Lyden blir for dårlig :-) 1 Lenke til kommentar
ZBL51661 Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Skulle ledd meg ihjel om det var Abrahamsen som hadde spyttet inn penger?? 6 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Her i tråden var det mye gatekeeping og arrogant prat. Lær dere å prat om hobbyen som anstendige mennesker så kanskje flere blir interessert 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå