Glader Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 (endret) Hei har en Yamaha tzr 50 som jeg lurer på om jeg må bytte toppakning på. Hver gang jeg kjører skvetter det bittelitt olje på høyre foten min. Og kan se at det lekker bittelitt ved det jeg antar er toppakningen. Se vedlagte bilder. Vil bare bekrefte at det faktisk er toppakningen. Endret 21. juni 2018 av Glader Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Vask rent og kjør litt så ser du fort om det er der det lekker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 (endret) Det er ikke toppakningen. Ser mer ut som eksosen. Du har ikke bytta gasswire og glemt å justere oljepumpa, eller justert den feil eller noe? Eller om den har hengt seg opp? Endret 21. juni 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
Glader Skrevet 21. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2018 (endret) Thor - hadde nylig demontert eksosen for å rense den hvor jeg da i samme slengen vasket rent der du ser på bilde. Tok ikke lang tid før den ble slik igjen. Passet på å få den montert ordentlig på plass. Sedsberg- har vært slik siden jeg kjøpte den for ca 1 mnd siden.Ikke blitt byttet noen gasswire/heller ikke justert oljepumpa. Endret 21. juni 2018 av Glader Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 (endret) Det ser uansett mest ut som eksoslekkasje. Kanskje bunnpakningen. Hva slags 2t-olje bruker du? Du bør bruke en god helsyntetisk olje. Endret 22. juni 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
Glader Skrevet 22. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2018 (endret) Eksoslekkasje ja. Mener du da at det lekker ut av eksosen der uttaket er fra motoren? Bunnpakning kan jeg jo evt bytte ut. For ikke svart deg på hvilken olje jeg bruker for øyeblikket da jeg fortsatt kjører med oljen som den var fylt med når jeg kjøpte sykkelen. Lite hjelp å få av selger. Skal faktisk kjøpe ny olje i dag da jeg ser set begynner å gå tomt. Endret 22. juni 2018 av Glader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå