Gå til innhold

Erstatte audio kabel mellom TV og senga med Bluetooth.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken tv er det?

Mange tver har Bluetooth innebygget og så du slipper dongel.

 

Koster forresten en 10er for adapter fra kina.

https://m.ebay.com/itm/Mini-USB2-0-EDR-Wireless-Bluetooth-Dongle-Adapter-for-Laptop-PC-Win-Xp-Win7-8/152627190302?epid=1353085014&hash=item23894a1a1e:g:VmoAAOSwDtpZbFE3

Toshiba 48L 1453DN. Den har ikke innebygget Blåtann.

 

Takk for linken til eBay :) 

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at TV-en gir lyd ut på USB. Vanligvis er USB på TV kun for å gjengi filer (med varierende formatstøtte) fra minnepinne på TV og/eller for kryptert opptak på minnepenn/HDD.

Ikke det svaret jeg ønsket, men det er svaret jeg ventet meg. 

 

TVen har flere lydutganger jeg forstår, Stereo 3.5mm jack. PCM. Optisk fiber. Kan noen av disse brukes til en Bluetooth link?

 

For øyeblikket benytter jeg PCM utgangen, inn på en PCM-line (analog) konverter som  går gjennom den lange kabelen til en gammel PChøytaler ved hodeputa mi..

PChøytalerens høytaler er fjernet og jeg bruker kun forsterkeren , som volumkontroll til hodetelefonene.

 

Mitt egentlige problem er at jeg ofte glemmer at jeg har hodetelefoner på og spretter opp og ut av senga.

Moderne hodetelefonkabler er noe dritt å lodde.

Lenke til kommentar

 

Jeg er enig med Mr.D, (mot normalt). Takker og bukker :)

 

Jeg etterlyser en teknisk løsning. Pris har relevans på et senere tidspunkt.

Endret av ChiaroScuro
Lenke til kommentar

Det er ikke noe lurt å kjøpe det billigste, jeg har prøvd flere og alle hadde problemer med audio-lag eller ulyder.

 

Denne fungerte perfekt for meg: http://www.avantree.com/category-bluetooth-speaker-adapter-21/bluetooth-audio-transmitter-avantree-priva-iia.html

 

Den plugges i hodetelefonutgangen til TVen. 

 

611kr (om det er gratis frakt) så ganske dyrt alternativ, med mindre man kan finne den billigere på andre nettbutikker.

men kan jo være værdt å betale ekstra for noe man vet fungerer da.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt to av de og ingen av gangene måtte det fortolles. Tror frakt kommer i tillegg.

 

Men som sagt, jeg kjøpte først tre forskjellige andre varianter som var billigere i Norge og på eBay som ikke var bra nok. Til sammen kostet de nesten dobbelt så mye som en Priva IIA...

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Takk for input alle sammen, men det er alltid et "men"!

 

Løsningene vil fungere, men ulempen er at de får lyden fra 3.5mm jack. Når jacket plugges i TVen, brytes audioen til TV høytalerene.

 

Spiller ikke noen rolle for meg, men jeg ligger skjelden alene i senga. Derfor bruker jeg PCM utgangen.

 

Det finnes sikkert Blåtenner som er kompatible med enten PCM eller optisk.

 

Jeg leter :)  

Lenke til kommentar

Takk for input alle sammen, men det er alltid et "men"!

 

Løsningene vil fungere, men ulempen er at de får lyden fra 3.5mm jack. Når jacket plugges i TVen, brytes audioen til TV høytalerene.

 

Spiller ikke noen rolle for meg, men jeg ligger skjelden alene i senga. Derfor bruker jeg PCM utgangen.

 

Det finnes sikkert Blåtenner som er kompatible med enten PCM eller optisk.

 

Jeg leter :)  

Priva IIA som jeg linket til kan sende signalet til 2 samtidige headset.

Lenke til kommentar
Jeg har en TV på soveværelset og en lang audio kabel til hodetelefoner i senga.

 

 

Løsningene vil fungere, men ulempen er at de får lyden fra 3.5mm jack. Når jacket plugges i TVen, brytes audioen til TV høytalerene.

 

Spiller ikke noen rolle for meg, men jeg ligger skjelden alene i senga. Derfor bruker jeg PCM utgangen.

 

Hvis du tar lyden digitalt fra TV gjennom en DAC så er vel hodetelefonen koblet i denne, og da kan du vel koble Bluetooth-dingsen i DAC-en istedenfor hodetelefonledningen? Eller er det noen veldig kreative koblinger her...?

Lenke til kommentar

Hvis du tar lyden digitalt fra TV gjennom en DAC så er vel hodetelefonen koblet i denne, og da kan du vel koble Bluetooth-dingsen i DAC-en istedenfor hodetelefonledningen? Eller er det noen veldig kreative koblinger her...?

Jeg beklager men dette har jeg rota til noe alvorlig. Jeg skylder på dårlig hukommelse.

 

 Ja, siden TVen ikke har RCA utgang så er min kobling ganske kreativ. TVen har en SCART plugg.

 

Jeg fant en duppeditt med SCART plugg i "skuffen med alt det rare i" med RCA video og analog stereo utgang. Audioen koblet jeg til DACens 3.5mm jackplugg inngang. Slik unngår jeg å bryte audio til de innebygde høyttalerne i TVen.  

 

 

Nå sitter jeg og klør meg i hue og lurer på hvorfor jeg i det heletatt bruker DACen? 

 

Tusen takk til alle som har forsøkt å forstå meg og hjelpe meg.

 

 Jeg skammer meg over røra jeg har laget..

 

nilsch. 

Priva IIA ser ut til å være løsningen, koblet til SCART duppeditten.

 

Takker og bukker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...